Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Genialt med to oppvaskmaskiner?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-10, 13:39   #61
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?

Ja, altså, mannen er verre enn meg da. Hadde det ikke vært for meg hadde vel ikke maskina vært fylt opp en eneste gang enda, og vi fikk den i november.

Gammel 25-01-10, 14:07   #62
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Er jeg et ordensmenneske? Ok da. Jeg er nok det.

Jeg har det nok alltid strøkent på kjøkkenet. Det jeg ikke får plass til i oppvaskmaskinen, vasker jeg opp for hånd. Er avhengig av å ha det ryddig og pent på kjøkkenet.

Men seriøst, jeg hadde ikke hatt bruk for to oppvaskmaskiner. Jeg får stort sett plass til alt etter en middag, f.eks. Oppvaskmaskinen går 1-2 ganger om dagen.

Jeg kjenner faktisk ingen som har to oppvaskmaskiner, har aldri hørt om det før heller. Tanken har aldri streifet meg om at det hadde vært greit med 2. Jeg er visst litt rar.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:10   #63
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Akkurat nå etter at oppvaskmaskinen har knela hadde det vært veldig genialt med to

Gammel 25-01-10, 14:12   #64
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jo poenget, kanskje. Men ikke helt behovet.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:12   #65
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Det skjønner jeg, era. En i reserve kan jo være greit. Men ikke to stk stående på kjøkkenet. Er vel ikke alle som har plass til to heller. Uten at det forsvinner mye benkeplass / skapplass. Jeg har såvidt plass til en oppvaskmaskin.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:20   #66
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ser verken poenget eller behovet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:27   #67
Teoretica
Aktiv

Teoretica sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
Teoretica er litt kul
Standard

Jeg ser ikke helt at det kan være praktisk med to oppvaskmaskiner, foruten om man har stor familie. Dobbelt så mye oppvask som blir stående igjen i maskina genererer vel dobbelt så mye rot?

Selv har jeg nettopp fått ny oppvaskmaskin, etter at den forrige knela i oktober. Jeg er lykkelig.

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 14:48   #68
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi vasker alt utenom stekepanner og noen svinedyre kjøkkenkniver i oppvaskmaskinen. Jeg tenker som FoF at det er mer miljøvennlig å kjøre alt i oppvaskmaskinen enn å ture på med litervis av vann per gryte i kummen.

Gammel 25-01-10, 14:59   #69
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg ser verken poenget eller behovet.

Takk og pris for det!

Gammel 25-01-10, 15:42   #70
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teoretica, her.

Dobbelt så mye oppvask som blir stående igjen i maskina genererer vel dobbelt så mye rot?

Mantra nr. 432: Rot som ikke er synlig teller ikke som rot.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 18:04   #71
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange kopper, glass og kar bruker dere egentlig daglig? Og hvor mange tallekener?
Vi er en familie på 5 og her holder det med en oppvaskemaskinrunde daglig.

Opprinnelig lagt inn av Irma

Jeg tenker som FoF at det er mer miljøvennlig å kjøre alt i oppvaskmaskinen enn å ture på med litervis av vann per gryte i kummen.

Hvorfor i all verden fyller du ikke en kum med vann (ca 10 liter? ), vasker pannene dine og skyller dem kjapt før du tørker dem?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 18:24   #72
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne godt hatt det dersom vi hadde hatt plass. :lat:

Vi kjører ellers maskinen hver kveld etter leggetid for barna. Da er den smekkfull med mindre vi har hatt veldig lettvint middag.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 18:33   #73
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vasker også opp i en kum med propp. Vaske under rennende vann er jo bare teit og sløsete.

Gammel 25-01-10, 19:15   #74
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Genialt med 2 oppvaskmaskiner?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Man har da ikke ting i skap - annet enn vinglass, glassboller, vaser og karafler? da jeg hadde mitt eget geniale kjøkken som jeg hadde planlagt selv, så hadde jeg alt i skuffer, og ungen, den gang 4 år, nådde alt. Det blir mye mer orden når man har mange mange skuffer, og setter kjeler, tallerkner og til og med vanlige kjøkkenglass oppi skuffene. Skuffene bør kles med matter/silikon el.

Jo, for tenk! Det er ikke alle som har metervis av plass til skuffeseksjoner. Skulle gjerne hatt det, men må (dessverre) ty til skap, siden 5 av 7 "underskap" går til oppvaskmaskin (bare én ), avfallsskap, varmtvannstank, komfyr, kjøleskap. Er fornøyd med å ha klemt inn to skuffeseksjoner.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 19:17   #75
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hvor mange kopper, glass og kar bruker dere egentlig daglig? Og hvor mange tallekener?
Vi er en familie på 5 og her holder det med en oppvaskemaskinrunde daglig.
Hvorfor i all verden fyller du ikke en kum med vann (ca 10 liter? ), vasker pannene dine og skyller dem kjapt før du tørker dem?

Jeg får sende spørsmålet tibake; Hvorfor i all verden skal jeg vaske kjelene i kummen så lenge det går omtrent like mye vann for å vaske noen kjeler i kummen som det brukes på å vaske en fullstappet vaskemaskin? (Rundt 9,6 liter ser jeg at nyere maskiner bruker.) Så vidt jeg har skjønt er det ikke stor forskjell på strømforbruket heller siden varmtvannstanken også drar strøm. Jeg har iallefall lest i Forbrukerrapporten at det er mer miljøvennlig å bruke oppvaskmaskin framfor å håndvaske.

Vi bruker en drøy oppvaskmaskin daglig, sånn ca. Vi lager mye mat fra bunn av og spiser lite brødmat, slik at det blir periodevis mye oppvask.

Gammel 25-01-10, 19:19   #76
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på det samme som Irma, min maskin bruker nemlig også under 10 liter med vann.

Gammel 25-01-10, 19:19   #77
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg får sende spørsmålet tibake; Hvorfor i all verden skal jeg vaske kjelene i kummen så lenge det går omtrent like mye vann for å vaske noen kjeler i kummen som det brukes på å vaske en fullstappet vaskemaskin? (Rundt 9,6 liter ser jeg at nyere maskiner bruker.) Så vidt jeg har skjønt er det ikke stor forskjell på strømforbruket heller siden varmtvannstanken også drar strøm. Jeg har iallefall lest i Forbrukerrapporten at det er mer miljøvennlig å bruke oppvaskmaskin framfor å håndvaske.

Vi bruker en drøy oppvaskmaskin daglig, sånn ca. Vi lager mye mat fra bunn av og spiser lite brødmat, slik at det blir periodevis mye oppvask.

Men uansett er det vel bedre å vaske kjeler i en kum med vann enn i rannende vann? Sånn miljømessig sett?

Gammel 25-01-10, 19:22   #78
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men uansett er det vel bedre å vaske kjeler i en kum med vann enn i rannende vann? Sånn miljømessig sett?

Det er det jo, men det er jo mest miljømessig å vaske det i oppvaskmaskinen, ville vi frem til.

Gammel 25-01-10, 19:23   #79
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Og om du får plass til kopper og kar + panner i maskinen, så vær så god. :ekstremt raus:

Bruker en oppvaskemaskinrunde kun 10 l vann altså? Det hadde jeg aldri trodd.

Gammel 25-01-10, 19:24   #80
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det er det jo, men det er jo mest miljømessig å vaske det i oppvaskmaskinen, ville vi frem til.

Om man får plass, ja. Her kjøres alt i maskinen, bortsett fra steikepanna.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.