|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Ja, altså, mannen er verre enn meg da. Hadde det ikke vært for meg hadde vel ikke maskina vært fylt opp en eneste gang enda, og vi fikk den i november.
![]() |
#62 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Er jeg et ordensmenneske?
![]() |
#63 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Akkurat nå etter at oppvaskmaskinen har knela hadde det vært veldig genialt med to
![]() |
#65 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Det skjønner jeg, era. En i reserve kan jo være greit. Men ikke to stk stående på kjøkkenet.
![]() |
#67 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Jeg ser ikke helt at det kan være praktisk med to oppvaskmaskiner, foruten om man har stor familie. Dobbelt så mye oppvask som blir stående igjen i maskina genererer vel dobbelt så mye rot? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Vi vasker alt utenom stekepanner og noen svinedyre kjøkkenkniver i oppvaskmaskinen. Jeg tenker som FoF at det er mer miljøvennlig å kjøre alt i oppvaskmaskinen enn å ture på med litervis av vann per gryte i kummen.
![]() |
#70 |
ræv med ører
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?
Mantra nr. 432: Rot som ikke er synlig teller ikke som rot.
![]() |
#71 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Hvor mange kopper, glass og kar bruker dere egentlig daglig? Og hvor mange tallekener?
Hvorfor i all verden fyller du ikke en kum med vann (ca 10 liter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Jeg kunne godt hatt det dersom vi hadde hatt plass. :lat:
![]() |
#73 |
Epikur
|
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Jeg vasker også opp i en kum med propp. Vaske under rennende vann er jo bare teit og sløsete.
![]() |
#74 |
heimføing
|
![]() Sv: Genialt med 2 oppvaskmaskiner?
Jo, for tenk! Det er ikke alle som har metervis av plass til skuffeseksjoner. Skulle gjerne hatt det, men må (dessverre) ty til skap, siden 5 av 7 "underskap" går til oppvaskmaskin (bare én |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Ekvilist
|
Jeg får sende spørsmålet tibake; Hvorfor i all verden skal jeg vaske kjelene i kummen så lenge det går omtrent like mye vann for å vaske noen kjeler i kummen som det brukes på å vaske en fullstappet vaskemaskin? (Rundt 9,6 liter ser jeg at nyere maskiner bruker.) Så vidt jeg har skjønt er det ikke stor forskjell på strømforbruket heller siden varmtvannstanken også drar strøm. Jeg har iallefall lest i Forbrukerrapporten at det er mer miljøvennlig å bruke oppvaskmaskin framfor å håndvaske.
![]() |
#76 |
ræv med ører
![]() Sv: Genialt med to oppvaskmaskiner?Jeg lurer på det samme som Irma, min maskin bruker nemlig også under 10 liter med vann.
![]() |
#77 |
© All rights reserved
|
Men uansett er det vel bedre å vaske kjeler i en kum med vann enn i rannende vann? Sånn miljømessig sett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ræv med ører
Det er det jo, men det er jo mest miljømessig å vaske det i oppvaskmaskinen, ville vi frem til.
![]() |
#79 |
© All rights reserved
|
Og om du får plass til kopper og kar + panner i maskinen, så vær så god. :ekstremt raus: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|