Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Jeg elsker Twilight!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 11:31   #61
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg elsker Twilight!

Jeg har han i Vampire Diaries i hodet mitt når jeg leser Twilight. Han er liksom Edwarden min. Han som spiller i filmen er ikke i nærheten av å være "min" Edward.

Gammel 01-08-12, 09:04   #62
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

... Ok, en beskjemmet, nyfrelst Twilight-fan melder seg.

Den første boka står nemlig på høstens pensumliste, men jeg er sånn at når jeg først har begynt på en serie, må jeg liksom ha med meg hele greia.
Så jeg lånte bøkene - på engelsk, etter anbefalning fra min guddatter - og stålsatte meg.
Jeg himlet meg gjennom de første 50 sidene, syntes Bella var sutrete og slitsom, språket virket unøyaktig og slurvete og hele greia var i grunnen temmelig fjortisaktig. Men så ... skjedde det noe.
Jeg fant frem hun jeg var i 1991, da jeg var 14 år og hadde sett The Lost Boys for første gang, med påfølgende seriøs og langvarig vampyrdilla. Og hun jeg var i 1991, hun ville virkelig elsket Twilight! Så jeg satte meg til rette og leste med øynene til den fjortenårige Enhjørning, og oppdaget at jeg pløyde gjennom bøkene med stadig større entusiasme, ja - faktisk et sug etter å bare lese mer og mer om Cullens og the Queilutes og Bella. Nå er jeg omtrent en tredjedel ut i bok fire, og lurer på hva i alle dager jeg skal gjøre etter det.
Jeg har nemlig blitt akkurat like forhekset som alle andre, og skylder alle Twilightfans jeg har fornærmet en unnskyldning.

Gammel 01-08-12, 09:48   #63
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

O.C.D - Obsessive Cullen Disorder

Jeg kjenner meg sååå igjen, Enhjøring Jeg ble rett og slett tatt helt på sengen av disse bøkene - var ikke forberedt på at jeg skulle bli så hektet og sugd inn Du må gå inn på hjemmesiden til forfatteren og lese Midnight Sun. Det er deler av den første boken sett fra Edwards ståsted. Utkastet ble dessverre lekket fra forlaget, og da ville ikke Meyer skrive mer på den, så hun la den bare ut på hjemmesiden sin som den var...

Kos deg med resten

Gammel 01-08-12, 09:51   #64
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg har han i Vampire Diaries i hodet mitt når jeg leser Twilight. Han er liksom Edwarden min. Han som spiller i filmen er ikke i nærheten av å være "min" Edward.

Stefan eller Damon?

Gammel 01-08-12, 10:17   #65
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøkene er jo helt glimrende. Og jeg har sett filmene også, de er jo, sånn i seg selv, ikke så bra i grunn. Men er man fan så er man fan!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 10:35   #66
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nå slukt både bøker og filmer, selv om det er to forskjellige verdner.

Gammel 01-08-12, 10:43   #67
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Bøkene er jo helt glimrende. Og jeg har sett filmene også, de er jo, sånn i seg selv, ikke så bra i grunn. Men er man fan så er man fan!

Nei, de er jo ikke så bra, i grunnen. Det var nemlig det, at jeg så første filmen for tre år siden, som førte til min intense Twilight-motvilje.

Gammel 01-08-12, 11:11   #68
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Jeg ble heller ikke hektet da jeg så den første filmen. Tenkte liksom "jaja, nå har jeg sett den - what's all the fuzz about?!?!". Så så jeg New Moon en god stund etter, og da ble jeg helt solgt Det var da Eclipse gikk på kino, så jeg kunne ikke komme meg raskt nok til en kinosal Etter å ha sett den så leste jeg Eclipse, så Breaking Dawn, så Twilight og New Moon - litt sånn hulter til bulter

Jeg synes faktisk filmene er gode jeg! Men så er jeg særs flink til å skille film og bøker. Det er to vidt forskjellige kommunikasjonsformer. Det eneste jeg ergrer meg over er at de har tatt to to virkelig store deler av forholdet mellom Jacob og Bella; Bellas break down etter å ha tatt sitt endelige valg i Eclipse og Edwards tilbud om at Jacob kan bli far til Bellas barn i Breaking Dawn. Disse tingene er jo med på å definere disse forholdene.

Gammel 01-08-12, 11:46   #69
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Morsomt å høre, Enhjørning! Det du gjør er å lese Midnight Sun som ligger på Stephenie Meyers hjemmeside, så leser du The Short Second Life of Bree Tanner før du starter på Twilight igjen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 12:03   #70
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har flaggermus i taket og er fortsatt lidenskapelig forelsket i Lestat (la oss glemme filmen) men Twilight funker bare ikke for meg. New moon gadd jeg ikke se ferdig.Jeg har elsket alt fra Sandemo til Ann Rice, og er generelt ikke redd for å skitne meg til literært så jeg må innrømme at jeg synes,det er veldig merkelig. Dette burde på en måte gå rett hjem. Husker såvidt jeg leste bøkene og ble i allefall undeholdt av den første. Kanskje jeg skulle gi dem et nytt forsøk?

Gammel 01-08-12, 13:22   #71
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Det burde du, era. Den ene filmen jeg så, var som sagt nok til å holde meg langt unna Twilight frem til nå, så jeg tror ikke de er noen god målestokk.|

Gammel 01-08-12, 15:13   #72
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så første filmen, og ble skeptisk til å skulle lese bøkene. Jeg hadde første boka i hylla sikkert et år før jeg begynte på den. Da var det gjort! Da var det bare å sprette ned på bokhandelen og røske med seg de tre siste bøkene, og så hjem og benke seg med pledd og te.
Det er klart, det er jo ikke litterære mesterverk, men det er noe med dem! For meg tror jeg det har mye å si hvordan Meyer (be)skriver følelser. Hun river meg inn i verdenen hun har laget, og det å se alt gjennom kun ett sett med øyne, og føle Bellas usikkerhet og angst og følelser hele veien...

Gammel 01-08-12, 15:22   #73
Left
Passiv

Standard

Jeg tror jeg skal starte på runde nr. 2 nå, når jeg bare blir ferdig med alle de andre bøkene jeg har på vent - jeg er jo ikke student i år, så har tid til å lese det jeg har l y s t til

Svar med sitat
Gammel 01-08-12, 16:16   #74
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ei fjortiss-niese som skulle bli med venninnegjengen på kino og se Breaking Dawn i premiere-helga, uten at hun hadde sett noen av de tidligere filmene først. Det syntes jeg ikke gikk ann , så jeg dro hjem og hentet den første, så så vi den sammen på ettermiddagen før de dro, så hun hvertfall hadde _litt_ av historien!
Hun ble hel-frelst!
Hun er plaget av dysleksi, og har egentlig ikke vært noe glad i å lese, men etter at hun fikk Twilight-dilla så har hun slukt seg gjennom bøkene. Først på norsk, og nå låner hun dem av meg på engelsk også, for hun syntes det var en fin måte å bli flinkere til å lese på engelsk!
Når hun blir ferdig med dem, så tror jeg sannelig jeg skal lese dem en gang til, jeg også!

Gammel 01-08-12, 17:51   #75
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Manga, her.

Ja, hvem elsker ikke Twilight...

Jeg.

Jeg leste et utdrag av den første boka (på engelsk) og der var språket så dårlig at jeg klødde etter å hente den røde pennen. At en redaktør har latt det der slippe igjennom og faktisk trykkes er bare pinlig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:52   #76
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har lest alle og gråt nesten når jeg var ferdig for jeg ville lese meeer! Gleder meg til siste filmen

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 13:57   #77
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg ble heller ikke hektet da jeg så den første filmen. Tenkte liksom "jaja, nå har jeg sett den - what's all the fuzz about?!?!". Så så jeg New Moon en god stund etter, og da ble jeg helt solgt Det var da Eclipse gikk på kino, så jeg kunne ikke komme meg raskt nok til en kinosal Etter å ha sett den så leste jeg Eclipse, så Breaking Dawn, så Twilight og New Moon - litt sånn hulter til bulter

Jeg synes faktisk filmene er gode jeg! Men så er jeg særs flink til å skille film og bøker. Det er to vidt forskjellige kommunikasjonsformer. Det eneste jeg ergrer meg over er at de har tatt to to virkelig store deler av forholdet mellom Jacob og Bella; Bellas break down etter å ha tatt sitt endelige valg i Eclipse og Edwards tilbud om at Jacob kan bli far til Bellas barn i Breaking Dawn. Disse tingene er jo med på å definere disse forholdene.

Hva mener du her egentlig? Jeg husker episodene, men hva ergrer deg?

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-12, 14:10   #78
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun burde skrive mer. Hun burde for det første skrive ferdig Midnight Sun så jeg får lest den ferdig, og så bør hun skrive videre om Jacob og Renesmee og deres liv sammen.

Gammel 02-08-12, 14:25   #79
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Hva mener du her egentlig? Jeg husker episodene, men hva ergrer deg?

De er utelatt i filmene, men viktige deler av bøkene.

Gammel 02-08-12, 14:25   #80
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Hun burde skrive mer. Hun burde for det første skrive ferdig Midnight Sun så jeg får lest den ferdig, og så bør hun skrive videre om Jacob og Renesmee og deres liv sammen.

Amen!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.