|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Så nesten alle her er falsk kun om det er nødvendig for å være snill med noen. Sist redigert av nam : 30-01-10 kl 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg kan godt "spille et spill" en stund, men ikke for lenge, og aldri uten at jeg avslører spillet for den som har fått den æren av å bevitne en oscarverdig fremførelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Forresten: Jo. Jeg har vært veldig falsk, i grunnen. Av dørmatte-varianten. "Neida, det går bra. Ikke tenk på det." Når berettiget sinne svir i magen, men blir tøylet av en tro på at man ikke har rett til å sette ned foten og bli forbanna når folk tråkker på en.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg lyver av høflighet og for å ikke såre. Jeg anser det som mer ufint å si noe ærlig og stygt, enn å komme med en hvit løgn der man ikke lager for mye røre. Jeg har nok røre rundt meg fra før av, og trenger ikke å legge opp til mer ved å være frekk i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
(Allerede omtalt i h.i.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?En hvit løgn i ny og ne skader slettes ikke tenker jeg, da kan det skade mer å si sannheten... Men falsk og løgnaktig, nei det vil jeg ikke kalle meg, tvert i mot.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?I jobbsammenheng kan jeg i hvert fall være taktisk. Som i at det man sier bør være sant, men man trenger ikke å si alt som er sant. Jeg klarer nok å dra en god løgn også, hvis jeg vil. Jeg har en skuespiller i magen, og ikke særlig dypt heller.
![]() |
#69 |
Guardian of the galaxy
|
Nei, det tror jeg ikke, egentlig, det du mener som falskt trr jeg de fleste er innom i løpet av dagen uavhengig av om de er det for å være snill eller ikke.
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Jeg er veldig flink til å få folk til å gjøre ting de egentlig ikke må/har lyst til, og det kan man selvfølgelig kalle å være manipulativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
seru
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Det er vel en hårfin balanse mellom å være høflig og å være falsk enkelte ganger, jeg velger som regel å tenke at jeg er høflig.
![]() |
![]() |
#72 |
flisespikker
|
Nei, det vil jeg ikke si, ikke for min egen del, i alle fall. Jeg "lurer" ikke noen for å være slem mot dem, det gjør jeg ikke, men jevnt over er jeg stort sett taktisk/diplomatisk for min egen del, og ikke for andres. For at en situasjon skal gli lettere og bli mindre ubehagelig, for eksempel, eller for at jeg skal få frem mitt syn eller få gjennom mine ønsker i større grad enn jeg ellers ville fått.
![]() |
#73 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Kirsebær: Det å ha forskjellige roller går jo ikke utover om man er en ekte/ærlig person, eller en person som er flink til å jatte med og gjerne kan oppføre seg falskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Ok. Da vil jeg påstå at jeg aldri er falsk. Aldri. Men jeg vet å oppføre meg slik at ting glir lettere for egen del.
![]() |
#75 |
flisespikker
|
Jeg synes egentlig det er litt misvisende å kalle det å være "falsk", selv om jeg skjønner hva du mener. Sånn som jeg opplever det selv, så dreier det seg vanligvis om en form for "empati", om å forstå den jeg snakker med i stor nok grad til at jeg kan legge frem ting på en måte de responderer på (eller snakke om ting de er interessert i, dersom det bare er småprat det er snakk om). Det gjelder både vinkling av sak, ordvalg og til dels hvilke argumenter jeg velger å bruke og hvilke jeg velger å droppe. Og så spiller kroppsspråk og tonefall og sånt rolle også, og at man plukker opp signaler fra den andre personen og kan justere seg etter dem.
![]() |
#77 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Ja, jeg tenker ikke at man må være ond for å være falsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere gode på å lyge og å være falske?Eksempel der det hadde vært kjekt å vært bedre på å være falsk: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|