Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-07, 23:30   #61
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng»

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Men hva er problemet? Nei, det var ikke en særlig god reklame. Ikke morsom og ikke treffende.. Men jeg ser ikke helt at noen kan plages av den heller.

Skjønner du ikke at noen kan irritere seg over mentaliteten som en reklame uttrykker, eller mener du bare at du ikke lar deg irritere selv? (Jeg synes ikke det er noe stort problem, akkurat, med reklamer som jeg synes uttrykker et forkastelig/problematisk grunnsyn, men jeg kan godt irritere meg over dem likevel når jeg ser dem.)

Gammel 19-01-07, 23:31   #62
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ving lokker «pappaer med internett» og «hønemødre med barnebasseng» (VG)

Nå får du rulle inn. Jeg lar ikke deg eller noen andre styre hva jeg skal si ut fra hva du synes er konstruktivt eller ikke.
Makan.

Jeg svarte da vitterlig på spørsmålet ditt.
Det var ikke så veldig mye mer enn de ordene, og noe mumling om popcorn og appelsier som kom fra din kant i begynnelsen av denne diskusjonen.

Gammel 19-01-07, 23:31   #63
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Skjønner du ikke at noen kan irritere seg over mentaliteten som en reklame uttrykker, eller mener du bare at du ikke lar deg irritere selv? (Jeg synes ikke det er noe stort problem, akkurat, med reklamer som jeg synes uttrykker et forkastelig/problematisk grunnsyn, men jeg kan godt irritere meg over dem likevel når jeg ser dem.)

Jeg SER jo at folk irriterer seg, men jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg prøver å sette meg inn i hva de tenker meg jeg får det ikke til.

Gammel 19-01-07, 23:31   #64
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg svarte da vitterlig på spørsmålet ditt.
Det var ikke så veldig mye mer enn de ordene, og noe mumling om popcorn og appelsier som kom fra din kant i begynnelsen av denne diskusjonen.

Jøss.

Gammel 19-01-07, 23:33   #65
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å sette meg inn i hva de tenker meg jeg får det ikke til.

Neste gang du skal prøve på å sette deg inn i hvordan noen andre tenker, kan du jo prøve å ikke begynne samtalen med å le av dem og gjøre narr av det de sier. Mulig det blir enklere da.

Gammel 19-01-07, 23:34   #66
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Neste gang du skal prøve på å sette deg inn i hvordan noen andre tenker, kan du jo prøve å ikke begynne samtalen med å le av dem og gjøre narr av det de sier. Mulig det blir enklere da.

Jeg lo av en rød prikk jeg fikk. Ikke av andres meninger.

Gammel 19-01-07, 23:37   #67
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De som ikke takler andres meninger er vel de rødstrømpene i tråden her som verken eier humor eller evnen til å se at ikke alle andre er rødstrømper.

Gammel 19-01-07, 23:38   #68
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg lo av en rød prikk jeg fikk. Ikke av andres meninger.

Den røde prikken er vel et uttrykk for andres meninger den også, selv om den ikke akkurat vitner om toleranse for andres meninger fra avsender.

Jeg forstår virkelig ikke at en fjåsete og kanskje teit formulering er noen dum sak.

En hanepappa er forøvrig ikke noe godt ekesmpel. Det er jo noe med at haner ikke akkurat utviser foreldreansvar, mens hønene gjør det.

Kanskje de skulle skrevet pingvinpappa.....

Jeg synes virkelig det er trist om en ikke har kommet lengere enn at en kan fnise av utdaterte steriotyper.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:39   #69
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Den røde prikken er vel et uttrykk for andres meninger den også, selv om den ikke akkurat vitner om toleranse for andres meninger fra avsender.

Jeg forstår virkelig ikke at en fjåsete og kanskje teit formulering er noen dum sak.

En hanepappa er forøvrig ikke noe godt ekesmpel. Det er jo noe med at haner ikke akkurat utviser foreldreansvar, mens hønene gjør det.

Kanskje de skulle skrevet pingvinpappa.....

Jeg synes virkelig det er trist om en ikke har kommet lengere enn at en kan fnise av utdaterte steriotyper.

Jeg tok prikken som en spøk. Den viste meg et snurt fjes, og jeg trodde ikke hun tok det så alvorlig, men jeg tok visst feil.
Guri..., jeg beklager!!

Gammel 19-01-07, 23:53   #70
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Denne typen reklame syns jeg vi burde bli kvitt, og jeg tror måten å bli kvitt den på er:

1. Ta alle som jobber i reklamebransjen i Norge og stapp dem inn i JCDecaux sine jævlige 4 meter høye lysende reklametårn som står rundt i hele Oslo. (Det er sikkert plass til 10 i hvert.)
  2. Fyll etter med stein.
  3. Senk tårnene i fjorden.
De som ikke tror jeg ville gjøre dette på alvor hvis jeg fikk makten bør sannsynligvis stemme på noen andre enn meg ved neste valg.

Ben "cruel, unusual, effective" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 23:55   #71
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Tenk på at kanskje mammaene blir alene med babyene i bassenget, mens pappaene sitter inne med internett hele dagen. Fin ferie.

Gammel 20-01-07, 00:09   #72
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ottar - rødstrømpen var en spøk! Kåmm ån!

Helten prøver seg også med den der. "Hvis du ble sur, så var det en spøk!"

Gammel 20-01-07, 00:09   #73
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Denne typen reklame syns jeg vi burde bli kvitt, og jeg tror måten å bli kvitt den på er:

1. Ta alle som jobber i reklamebransjen i Norge og stapp dem inn i JCDecaux sine jævlige 4 meter høye lysende reklametårn som står rundt i hele Oslo. (Det er sikkert plass til 10 i hvert.)
  2. Fyll etter med stein.
  3. Senk tårnene i fjorden.
De som ikke tror jeg ville gjøre dette på alvor hvis jeg fikk makten bør sannsynligvis stemme på noen andre enn meg ved neste valg.

Ben "cruel, unusual, effective" Murphy

Gullfisken er med andre ord ikke ditt favorittprogram på tv?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:10   #74
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Helten prøver seg også med den der. "Hvis du ble sur, så var det en spøk!"

Så sensitiv mot fremmede er jeg nok ikke.
Jeg har skjønt at ordet rødstrømpe er "slemt", så jeg ville nok aldri ha brukt det som et skjellsord på ramme alvor.

Gammel 20-01-07, 00:12   #75
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kjære kunne forresten forsikre meg om at han aller helst ville bade i bassenget hvis vi drar til Gran Canaria.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:13   #76
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg ville nok heller også heller badet enn å surfe på nettet.

Gammel 20-01-07, 00:30   #77
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville nok aldri reagert negativt på den reklamen. Men så heller ikke noen humor i den.

Gammel 20-01-07, 01:05   #78
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Jeg SER jo at folk irriterer seg, men jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg prøver å sette meg inn i hva de tenker meg jeg får det ikke til.

Reklamen er jo et bevis for holdninger som finnes eller antas å finnes i stor grad i samfunnet. De prøver jo å treffe noen med dette og gjør det helt sikkert også. Når en attpåtil serveres haugevis av andre reklamer og holdninger i samfunnet som sier ting i samme retning, som at mor er omsorgsperson mens pappa er mest opptatt av å dyrke seg selv og sitt (en av barneflokken) så ender det opp med å bli ganske provoserende.

Jeg, som kvinne, blir tiltalt om og om igjen på en måte som strider med bildet mitt av hvem og hva jeg er. Jeg er dritt lei.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 02:11   #79
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg klarer ikke å henge meg opp i det som noe negativt.

Ikke jeg heller...Velger heller å se det positive i at Sunwing har solskjerm og internett-forbindelse....

Gammel 20-01-07, 02:29   #80
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, den pappa'n (eller mamma'n for å tilfredsstille Ottar...) som velger å sitte på internett istedenfor å nyte bassengområdet her, han..... kan få surfe sin egen sjø....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.