Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte spiser dere sjokolade?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor ofte?
Hver dag! 39 20,00%
Rundt 5 ganger i uka 28 14,36%
3-4 ganger i uka 53 27,18%
1 gang i uka 44 22,56%
Kanskje et par ganger i mnd? 25 12,82%
Sjokolade? Aldri 6 3,08%
Dustepoll! 0 0%
Deltakere: 195. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-10, 10:59   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte spiser dere sjokolade?

Ja, en 200 grams er ikke noe problem. Jeg kan godt spise 3 store plater, altså 600 gram i løpet av en kveld. No problem.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:00   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TRE plater?? Yikes! Så mye sjokolade har jeg aldri klart, selv om jeg elsker det. Ikke engang da jeg hadde normal magesekk klarte jeg mer enn 150-200 gram om jeg gikk virkelig inn for det.

Gammel 10-02-10, 11:02   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dog heller aldri påstått at jeg har et sunt forhold til sjokolade.

Gammel 10-02-10, 11:06   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har dog heller aldri påstått at jeg har et sunt forhold til sjokolade.

Det var ikke meningen å være frekk altså, håper ikke du tok det ille opp. Jeg har ikke et naturlig forhold til sjokkis jeg heller, da hadde jeg ikke slitt med å holde meg borte fra det. Irriterende. Heldigvis begrenser det seg naturlig nå, jeg orker ikke mer enn 4-5 biter. Men før kunne jeg godt spise en hel stor plate, og det var ikke mangel på mer magesekk-plass som gjorde at jeg stoppet etter en plate, men det at jeg ble kvalm. Blir man ikke kvalm og uvel av så mye sjokolade, er det jo ikke rart man orker mye, for det tar jo ikke så voldsomt stor plass i magen.

Gammel 10-02-10, 11:09   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men jeg spiser ikke så himla mye av gangen da. En sånn 200 grams har jeg i kjøleskapet minst en uke.

I mine øyne er det mye. En 200 grams plate varer i 1-4 mnd hvis jeg spiser den alene.

Jeg spiser ikke mye sjokolade, er ikke så veldig glad i det. Jeg kan i perioder spise en rute flere dager på rad og så kan jeg gå i flere uker uten. Som regel er det mørk sjokolade det går i.

Gammel 10-02-10, 11:17   #6
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det var ikke meningen å være frekk altså, håper ikke du tok det ille opp.

Nei, nei, jeg tok det ikke ille opp. Jeg kan jo ikke akkurat bli indignert over at folk synes at 600 gram sjokolade er MYE, liksom ...

Gammel 10-02-10, 11:02   #7
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Kjempesjelden. Kanskje et par ganger i måneden.

Gammel 10-02-10, 11:08   #8
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3-4 ganger i uka.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:15   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver bidige dag, ja. Det har jeg gjort nesten hele mitt voksne liv. En periode var jeg nede i kanskje 20 gram om dagen, men nå ligger det nok rundt 30-50. I de mest intense ammeperiodene har jeg ligget rundt 100.

Jeg spiser også kjeks eller kake hver dag.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:29   #10
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hver dag, er sjokkisholiker.

Gammel 10-02-10, 11:38   #11
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hver eneste dag! Har ikke dårlig samvittighet en plass.

Gammel 10-02-10, 12:15   #12
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sånn vanligvis spiser jeg nok litt hver dag. Det kan være alt fra en liten rute 70 % til en stor plate, og i motsetning til tidligere klarer jeg nå fint å ha samme sjokoladeplate liggende flere dager. Jeg har ikke spesielt dårlig samvittighet for det; ettersom jeg spiser sunn mat ellers og ikke legger på meg av det.

Jeg klarte også fint 600 gram sjokolade i et jafs før, men sjokoladesuget har minsket litt med årene. De siste 3-4 årene har det gått litt i perioder, og jeg spiser alltid mindre sjokolade når det er varmt i været. Nå har jeg vært gravid i snart ni måneder, og har spist sjokolade i en av dem. Jeg har rett og slett vært så kvalm at det ikke har fristet, med unntak av 3-4 uker i høst en gang. Nå gir det meg i tillegg skrekkelig halsbrann, så det er rett og slett ikke verdt det.

På barsel skal jeg spise sjokolade. /

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 13:53   #13
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan nok spise en liten plate, eller merm hver dag om ganen får bestemme.
Her har fornuften funnet en middelvei på ca en gang i uka. Ofte blir det kanskje et par ganger, men ikke vanligvis 3-4 ganger i uka.

Her er det troika det går i, men jeg er forøvrig nesten altetende.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 14:23   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støtt og stadig. Har nå en tendens til å plukke med sånne energy bars fra Deli de Luca, sånne med mørk sjokolade, nøtter, bær og/eller yoghurt. Det er jo boosten jeg trenger, ikke søtsmaken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 15:26   #15
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er periodisk sjokoholiker. Etter nyttår har jeg dog spist sjokkis bare en gang. (Men da bare måtte jeg ha sjokolade altså. ) Jeg blir lett hektet på ting, spiser jeg noe 2-3 dager på rad kjenner jeg abstinensene.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 16:33   #16
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stemte 3-4 ganger i uka, men det varierer nok litt fra uke til uke. Noen ganger bare på lørdagene, andre uker nesten hver dag.

Gammel 10-02-10, 19:32   #17
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Det blir no litt kvar dag, gitt.

Gammel 10-02-10, 19:38   #18
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Akkurat nå, hver dag.
Fra mandag, aldri!

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 19:40   #19
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser ut for at det er hver eneste kløyva dag det gitt.

Gammel 10-02-10, 20:54   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.mamut.net/sjokoladebutikken/shop/

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.