Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvordan legger dere dynen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-10, 22:31   #61
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan legger dere dynen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mener du til hverdags eller når man skal ha gjester som kan komme på å se på soverommet?

Til hverdags så bretter vi dynene dobbelt langs kortsiden og over sengegjerdet i fotenden, sånn at de får luftet seg, det gjør at midd og slikt trives mindre. Lurer på om det er en anbefaling fra astma-og allergiforbundet eller noe slikt som har blitt internert i familiefolkloren jeg.

Vi gjør som Esme, det er bra med lufting. Dermed blir det sjeldent redd opp, egentlig bare når vi har lagt på rent sengetøy eller når vi reiser bort. Da rer jeg opp som på det aller første bildet, og legger sengeteppe over.

Gammel 23-02-10, 22:33   #62
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til hverdags ligger dynene i en krøll, mens i helgene når jeg har tid, rees sengen med brettede dyner (slik bildet i første innlegg) med sengeteppe over + pynteputer.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 22:34   #63
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lufter så og si aldri dynene. Jeg er pollenallergisk, så om sommeren hadde det uansett vært helt uaktuelt. Det vi imidlertid gjør en sjelden gang er å støvsuge dynene, det skal visstnok også fjerne mye midd. Putter dyna i en søplesekk og suger med støvsugeren til dyna er en steinhard ball. Gjerne i to runder.

Gammel 23-02-10, 22:41   #64
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi rister godt, og legger dem dobbelt, som på det første bildet.

Jeg har ikke funnet noen annen, penere måte når man først har to dyner.

Dobbeltdyne er penere, men ikke aktuelt. :dynenapper:

Gammel 23-02-10, 22:43   #65
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dobbeltdyne hadde absolutt vært aktuelt her hos oss, hvis vi hadde hatt hver vår dobbeltseng. Jeg hadde ikke valgt dobbeltdyne av estetiske hensyn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 22:43   #66
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dobbeldyne. Når jeg står opp lar jeg den ligge åpen og gjerne brettet ned mot enden, for å få luftet litt. Jeg åpner også alltid vinduet før jeg går i dusjen, så får soverommet luftet seg godt.
Når jeg lukker vinduet før jeg går på jobb, så legger jeg den over hele sengen med et par pynteputer over.

Jeg rer opp hver morgen, jeg hater å legge meg i rotete seng.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:10   #67
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Re seng? Innimellom.

Lufte dyner - ofte.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:25   #68
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Er den midden noe farlig da??

Og forsvinner den da ikke i vask?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:29   #69
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Er den midden noe farlig da??

Og forsvinner den da ikke i vask?

Midden er kjempekoselig. Lettholdt husdyr, fôrer seg selv, og formerer seg som bare det. Litt lite allergivennlig, men det er jo de fleste kjæledyr.

Gammel 23-02-10, 23:30   #70
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med Iset. Det er mye behageligere å legge seg i en seng som er redd opp. Dynen holder seg også mer på plass i dynetrekket.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:32   #71
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Og jeg tror ikke en sammenkrøllet floke er så mye mindre midd-vennlig en en godt oppristet og lett sammenlagt dyne, altså.

Gammel 23-02-10, 23:37   #72
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Der den havner!

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:41   #73
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re opp?
Jeg slenger meg med i koret til Teo og nolo.

Gammel 23-02-10, 23:52   #74
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere vet hva som kan skje om man ikke legger dynen pent på sengen, ikke sant? Dere husker vel denne:

Sitat:

Når du tar med deg en venninne hjem for uplanlagt overnatting og du tror at mannen fortsatt er på reise så må du sjekke om han ligger under dynen før du hiver dyna høyt i luften når du skal vise venninnen soverommet (noen ble litt flau over at hun hadde lagt igjen dynen så krøllete). Og se for all del til at mannen ikke lager naken på ryggen og sover. Og finn en måte og roe ham ned på etterpå. Det var visst en litt burdus måte å bli vekket på. Han dro på jobb før venninnen som han aldri hadde møtt før stod opp. Har jeg hørt.

Gammel 23-02-10, 23:54   #75
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får vel si meg heldig som har en mann som høres når han er hjemme og sover...

Gammel 23-02-10, 23:54   #76
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pelen: Det der skjer bare med folk som bryr seg om hvorvidt sengen er oppreid eller ikke. :point proven:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:56   #77
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

På den sunneste måten, omtrent som dette

Den der var kjent. Omtrent slik ser senga vår ut også.

Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 23:57   #78
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Pelen: Det der skjer bare med folk som bryr seg om hvorvidt sengen er oppreid eller ikke. :point proven:

Sant. Det var generelt rotete i hele huset og det var første gangen hun var der (det var uplanlagt overnatting) og jeg hadde nok innerst ønsket at det så litt mer ok ut. Hun har heldigvis vært der flere ganger etterpå. Men ikke spør meg hvorfor jeg skulle vise henne soverommet.

Gammel 24-02-10, 08:17   #79
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

jeg gidder aldri å re opp sengene, ikke om vi har gjester heller (de bruker ikke være i sengene våre). Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen gidder å legge på sengeteppe når det beviselig er usunt.
Jeg har et sengeteppe, det er brukt to ganger; da fotografen tok bilde av leiligheten for salg og på visning.

Gammel 24-02-10, 08:26   #80
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Det eneste jeg bryr meg om er at sengetøyet er rent og at ikke dynene liger på selve madrassen dagen igjennom. Da innbiller jeg meg at madrassen får luftet seg.

Jeg kommer aldri til å bli en som rer opp sengen hver dag.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.