Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du vært surrogatmor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kunen du vært surrogatmor?
Ja 26 11,56%
Nei 180 80,00%
Vet ikke 19 8,44%
Deltakere: 225. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-10, 18:32   #61
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunne du vært surrogatmor?

Ja.

Gammel 07-03-10, 18:32   #62
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå sier det vel seg i grunnen selv at jeg ikke kan være surrogatmor for andre siden jeg ikke kan bli gravid selv. Men rent bortsett fra det så tror jeg ikke jeg hadde vært i stand til å gjøre det psykisk. Jeg vet veldig godt at biologi ikke har noen betydnig til hvor sterkt man knytter seg til et barn, og jeg tror aldri jeg hadde vært i stand til å gi fra meg et barn jeg hadde båret i magen i ni mnd, om det aldri så mye var noen andres biologisk sett.

Gammel 07-03-10, 18:37   #63
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei,aldri i livet.

Gammel 07-03-10, 18:45   #64
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal si ikke si hva jeg ville gjort om jeg hadde vært lutfattig og ute av stand til å ta meg av barna mine, i desperasjon kunne jeg vel sikkert ha funnet på litt av hvert.

Men slik livet er for meg nå, så nei aldri i verden. Jeg har store nok problemer med å låne bort det jeg eier og har, langt mindre gitt bort noe så verdifullt som et lite barn jeg har båret på i ni måneder.

Gammel 07-03-10, 18:47   #65
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Aldri i livet!!
Jeg hater å gå gravid, kroppen min blir helt ødelagt, og det f.... vondt å føde/ keisersnitt.

Og psykisk hadde jeg nok heller ikke taklet det.

Never ever.

Men hadde jeg vært i økonomisk ruin og eneste mulighet for å ta vare på egne barn, ja hvem vet

Gammel 07-03-10, 18:50   #66
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Ja, for søstrene mine kunne jeg nok vært det ja.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 18:59   #67
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

Jeg ville ikke vært surrogatmor, og jeg ville heller ikke brukt surrogatmor. Jeg ville heller ikke vært eller brukt eggdonor og jeg ville ikke ha brukt sæddonor. Men det er meg. Hva andre gjør, er ikke min business.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:34   #68
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg stemte nei, men det finnes et par mennesker i mitt liv jeg kunne gjort hva som helst for om det hadde vært nødvendig.

Gammel 07-03-10, 19:37   #69
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei.

Jeg ville ikke vært surrogatmor, og jeg ville heller ikke brukt surrogatmor. Jeg ville heller ikke vært eller brukt eggdonor og jeg ville ikke ha brukt sæddonor. Men det er meg. Hva andre gjør, er ikke min business.

Jeg ville heller hverken vært eller benyttet meg av egg-/sæddonor.

Det som gjør at jeg synes å være surrogatmor høres enklere ut er nettopp det at dette ikke er "mitt" barn overhodet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:40   #70
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det hadde jeg nok ikke klart.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:42   #71
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Det som gjør at jeg synes å være surrogatmor høres enklere ut er nettopp det at dette ikke er "mitt" barn overhodet.

Og det er derfor jeg synes at det å være surrogatmor høres verst ut for meg. Å gi liv til et barn som ikke er mitt, står for meg som et sant mareritt. Jeg hadde aldri i livet taklet det.

Gammel 07-03-10, 19:47   #72
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Og det er derfor jeg synes at det å være surrogatmor høres verst ut for meg. Å gi liv til et barn som ikke er mitt, står for meg som et sant mareritt. Jeg hadde aldri i livet taklet det.

For meg hadde det vært vanskelig å gi slipp på et barn jeg hadde båret i 9 måneder.

Uansett hvor lite biologisk mitt det hadde vært, hadde jeg nok følt en viss tilknytning. Det er en av grunnene til at dette kun hadde vært aktuelt som tjeneste til noen som står meg nær, da kunne jeg hatt en eller annen rolle overfor barnet også etter fødsel. Å bære frem et barn jeg ville bli "tante" til hadde jeg kunnet leve med.

Gammel 07-03-10, 19:48   #73
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kan jeg nok si ganske sikkert at jeg ikke ville gjort. Og litt motsatt av det flere nevner, så ville det vært enda mer utenkelig dersom det var en nær slektning - jeg ser for meg at det kunne blitt vanskelig å se barnet ofte.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:51   #74
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Ja, en nær slektning hadde vært verre enn verst.

Gammel 07-03-10, 19:55   #75
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg stemte nei, men det finnes et par mennesker i mitt liv jeg kunne gjort hva som helst for om det hadde vært nødvendig.

Samme her. Jeg kunne gjort det for søstra mi, tror jeg.

Gammel 07-03-10, 20:02   #76
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Det finnes faktisk INGEN i denne verden jeg hadde gjort dette for. Uansett om noen av mine næreste og kjæreste hadde vært nesten ødelagt av barnløshet, og hadde jeg ikke ofret psyken min for at de skulle få barn.

Gammel 07-03-10, 20:02   #77
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg er ingen god gravid. Jeg blir så dårlig og har så dårlig statistikk på svangerskapene, at jeg ikke synes det er verdt å en gang få de barna jeg selv ønsker meg, og da er det helt utenkelig å bære fram barn for andre.
Ikke minst fordi at det faller så mye på mannen i mitt liv når jeg ligger flat ut i månedsvis og ikke kan løfte en finger.

Jeg kunne sikkert gitt bort et egg eller fem, jeg skal jo ikke bruke dem så det er jo bare fint om det kan komme andre til nytte.

Gammel 07-03-10, 20:04   #78
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Aldri. Ikke liker jeg å gå gravid, og ikke ville jeg være komfortabel med at det fantes et barn i verden som jeg hadde født, men ikke fikk være mor til.

Jeg synes godt at andre kan få lov til å være surrogatmødre likevel.

signerer.

liker i utgangspunktet å gå gravid, men etter 3 barn sliter kroppen min litt for mye på slutten, og det er så alt for vondt til å gjøre for andre enn oss selv..

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:18   #79
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Nei.

Jeg ville heller ikke ha donert egg, og jeg sa "nei" da mannen min spurte om han kunne donere sæd.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:22   #80
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Nei, aldri! Jeg mislikte å være gravid og har år motivasjonsarbeid foran meg før poden får ett søsken, i tillegg må jeg ha KS. Så en graviditet til er noe jeg utelukkende kommer til å gjøre for oss selv.

I tillegg kommer selvsagt det følelsesmessige, det hadde nok ikke skjedd at jeg hadde kunnet gi fra meg barnet med lett hjerte etter svangerskap og fødsel.

Men jeg, som de fleste andre, synes det er fantastisk at det finnes kvinner/familier som gjerne gjør dette for andre. Det er jo beundrelsesverdig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.