|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irriterende dialekter?Selvfølgelig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Audacious
|
Sv: Irriterende dialekter?Jeg har tidvis litt problemer med å forstå Stavangerdialekt, og andre områder i nærheten for den saks skyld. Men det betyr ikke at jeg synes den er stygg. Brei østfolding høres... litt lite intelligent ut.
|
|
|
#5 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irriterende dialekter?Jeg har "problemer" med trønders, fredrikstad og nordland dialekter. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
saftig
|
Sv: Irriterende dialekter?
Jeg fikser dårlig dialekt fra Bergen og Ålesund. Jeg er ikke særlig glad i å høre på moldensere heller, men det er i alle fall bedre enn utpreget Oslo øst.
|
|
|
#7 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Irriterende dialekter?Jeg er stort sett dialektdøv og kan ikke huske at jeg irriterer meg over noen dialekter. Det eneste jeg kan irritere meg over er tonefall og hurtighet. Tregoster kan virkelig gå meg på nervene.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Her er jeg også. Hva slags dialekt folk har, det er ikke så viktig, men h v o r d a n de snakker henger jeg meg mer opp i. Tregoster kan gå hjem å legge seg. |
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Jeg datet en gang en fyr som snakket uhorvelig sakte. Det viste seg at han opprinnelig var trønder (
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg sliter med tregoster. Jeg får så sterkt behov for å hjelpe dem til å fullføre setninger at det kan bli ubehagelig. Jeg vet at det å fullføre setninger for andre er fryktelig uhøflig så jeg lar være, men det kan tære på tålmodigheten. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
En Som Trener
|
Sv: Irriterende dialekter?Jeg kaster stein i glasshus, for jeg liker virkelig ikke hedmarksdialekt, altså den breie som kan forveksles med totninger.
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Irriterende dialekter?Tja, jeg møtte en usedvanlig kjekk gutt på by´n en gang for 100 år siden, han var utenom det vanlige bra å se til. Vi danset og skrek et par setninger til hverandre, men det var alt for høy musikk til å høre noe som helst. Vel utenfor skulle jeg, et par venninner og noen av hans kompiser på nachspiel. I taxikøen hører jeg til min forskrekkelse at gutten har den breieste fæleste og mest høylytte TRIIISILL-dialekten jeg noen gang har hørt. For å si det slik, det finnes dialekter jeg ikke satser videre på, så kvelden sluttet der. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Irriterende dialekter?Dessverre er det slik at enkelte dialekter har jeg fordommer mot, det er ikke noe jeg er stolt av. Jeg lar jo ikke dette styre meg, men det værste er at jeg har hatt dårlige erfaringer de gangene jeg har overkjørt dette såpass at jeg ikke hører dialekten lenger. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Irriterende dialekter?Det meste mellom Haugesund og Kristiansand, egentlig. Veldig fordomsbasert, selvsagt.
|
|
|
#16 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Irriterende dialekter?Ja jeg får direkte kvalmebyger av noen dialekter. Andre skjærer i ørene som kniver på en tallerken.. Ikke at bergensk er så veldig pent (jeg er bergensk) men det finnes mange værre..
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Irriterende dialekter?Moldedialekta er veldig sutrete, synes jeg. Ellers tror jeg vel strengt tatt at det er personene - og ikke nødvendigvis dialektene jeg misliker.
|
|
|
#19 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Irriterende dialekter?Mitt eget helt personlige, når jeg snakker mitt dansk-norsk-nederlandsk-whatever hybride norskaktige noe. Sitter for tiden og transkriberer opptakk hvori jeg forekommer og jeg gremmes... Liker mye bedre å høre meg selv på fransk eller nederlandsk.
|
|
|
#20 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
![]() |