Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Røyking og svært ekstroverte barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-10, 10:21   #61
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Røyking og svært ekstroverte barn

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hehe, jeg tenker de fleste synes det er artig med litt hissige diskusjoner noen ganger jeg. Jeg tror ikke du har støtt noen sånn at de er sinte på deg eller lei seg altså. Hva skal man gjøre en lørdags formiddag liksom? Dette er ingenting i forhold til hvordan det kan være. Sjekk ut alle trådene som har "klassiker" som emneord så får du se hvordan det kan blåse her.

:signerer:
Jeg er ikke støtt. Jeg bare kjefta jeg.

Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 10:26   #62
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg kommer til å slette innleggene mine. Beklager at jeg støtte noen, det var ikke meningen.

Nei, det må du ikke gjøre. Skriv mer.

Selv om jeg forstår hvorfor noen barn rett ut sier "halloooo, du kan dø, altså!" er det ikke ønskelig at mine barn gjør det. Jeg ønsker barn som er høflige og som ikke buser ut med alt de har på hjertet. Jeg gir derfor unger som den i hovedinnlegget slækk, men håper at foreldrene er villige til å lære de at sånn snakker man ikke til andre mennesker.

Gammel 13-03-10, 10:28   #63
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingling: Det er bare en diskusjon, folk er tydelige og uenige, og det er greit. Det er ikke noe personlig, det er bare at ting ser litt krassere ut på prent enn det ville vært muntlig rundt et kafébord. Og du, jeg mener overhodet ikke å ynkeliggjøre deg, altså, men min forumerfaring tilsier at det er perioder der man er både mer sårbar og mer angstbitersk enn ellers. Jeg mistet selv i fjor sommer og jeg tror det syns i diskusjonene at jeg var lei meg og forbanna.

Gammel 13-03-10, 10:33   #64
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror du har et poeng, Mim, og nettopp derfor tror jeg det er lurt å ikke skrive så mye akkurat nå. Jeg skal vente til jeg kan argumentere skikkelig.

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 10:36   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg tror du har et poeng, Mim, og nettopp derfor tror jeg det er lurt å ikke skrive så mye akkurat nå. Jeg skal vente til jeg kan argumentere skikkelig.

Ikke gjør det.

Vi tar det nå - mens du kan diskuteres rundt til å mene det jeg syns.

Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 10:44   #66
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ikke gjør det.

Vi tar det nå - mens du kan diskuteres rundt til å mene det jeg syns.

Det var jo ikke akkurat veldig hyggelig sagt. Men denne debatten handler ikke om meg, så hadet.

Gammel 13-03-10, 10:54   #67
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en spøk, ingling. Jeg tror kanskje det er en idé å ta seg en pause når man er så sårbar. For å skåne seg selv, mener jeg.

Gammel 13-03-10, 11:04   #68
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det var en spøk, ingling. Jeg tror kanskje det er en idé å ta seg en pause når man er så sårbar. For å skåne seg selv, mener jeg.

Ja, det er det jeg prøver på. Jeg tror det er lurt jeg også. Fortsett å diskutere disse hersens maseungene, dere.

Gammel 13-03-10, 11:28   #69
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er kult at det er ukult å røyke, det betyr at samfunnet endrer seg og at små barn har oppfattet dette og tar andre valg enn for noen år tilbake.

Men det er vel ikke spesielt kult at små barn er frekke og tråkker over sosiale spilleregler, da burde vel strengt tatt mamma eller pappa med gjort barnet den tjenesten og korrigert det.
Når det er sagt, jeg ville ikke tatt særlig på vei av den grunn om det hadde vært meg som hadde blitt utsatt for det. Jeg gjorde sikkert merkelige ting jeg også i yngre år.

Gammel 13-03-10, 11:46   #70
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånn helt på siden:
Faren min smugrøyte for meg og min bror i alle år mens vi var småbarn. Da jeg så han tok en røyk for første gang (utenom fest tror jeg) var jeg ca 14 år og da begynte jeg å grine av skuffelse.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 12:56   #71
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Sånn helt på siden:
Faren min smugrøyte for meg og min bror i alle år mens vi var småbarn. Da jeg så han tok en røyk for første gang (utenom fest tror jeg) var jeg ca 14 år og da begynte jeg å grine av skuffelse.

Sånn ville jeg følt det også. Jeg skjønner ikke helt dette med å smugrøyke for ungene sine, det blir jo ganske sikkert oppdaget når de blir større. Har et par venninner som er helt hysteriske for at barna skal oppdage dem.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:24   #72
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg vet ikke om det var mitt innlegg om å late som vi døde du siktet til, men om det er det føler jeg for å forklare. Vi lot ikke som om vi døde horrible røykedøder altså, men som følge av den passive røyken foreldre utsatte oss for i bilen, når de tvang oss til å sitte i røykeavdelingen i kantina på Blindern osv. Vi hostet, gispet, vifter etter luft og falt om. Vi var noen ganske ufordragelige små jenter til tider.

Jeg bare liker ordet.
Det var ikke siktet til noe som helst, bortsett fra at jeg selv husker godt hvor teatralsk () man er som barn, og hvor langt man kan finne på å ta det.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Å, damn, Kitty Bastard, for en grusom opplevelse! At du kan le av det nå viser storsinn, jeg vet ikke om jeg hadde vært i nærheten av så storsinnet.

Det hjelper på at moren i denne situasjonen var veldig flau, ble ganske streng i røsten mot sin unge datter, forlangte at hun ba om unskyldning, og dro frem kleenex og mascara () fra veska før jeg hadde rukket og si noe som helst. Og jeg regner med / håper på at det er måten hun hadde reagert (med unntak av kleenex og mascara-delen) på selv om jeg IKKE hadde vært gravid og gråtende.

Gammel 13-03-10, 13:25   #73
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kleenex og mascara, faktisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 13:33   #74
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Hun var klar for alt!

Gammel 13-03-10, 15:13   #75
Nicki
Aktiv

Medlem siden: May 2007
Nicki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns litt synd på stakkaren, jeg, da. Han syntest åpenbart det var kjipt at foreldrene røykte, åpenbart uten å få gehør for det, og så var det videre til neste, liksom.

Nicki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 15:31   #76
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En liten avsporing. ()
Hvordan forklarer dere som røyker det for barn at dere gjør det? Altså. Mange barn vet jo nå hvor farlig røyk er, det virker som om mange har fått det med seg iallefall. Jeg husker at mitt tantebarn bekymret seg for at bestemor og bestefar skulle dø fordi de røyka, og når pappa fikk kreft så koblet han automatisk røyken opp mot kreften. Nå har begge slutta, og jeg opplever at tantebarnet mitt er oppriktig lettet.

Jeg synes slett ikke man skal lære opp barn til å synes/mene at de som røyker er dumme, og at det er greit å slenge dritt om/til dem. Men jeg lurer bare på om det er vanskelig å ta den forklaringen ovenfor barna på hvorfor man velger å røyke selv?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 15:37   #77
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Hvordan forklarer dere som røyker det for barn at dere gjør det? Altså. Mange barn vet jo nå hvor farlig røyk er, det virker som om mange har fått det med seg iallefall.

Jeg smugrøyker av og til om kvelden, men i helgene røyker vi ofte cigar og dette får ungene med seg. Vi sier at det ikke er bra og at vi ikke gjør det hver dag, men av og til. Akkurat som med vin, sjokolade, potetgull og annet usunne greier.

Og så kjenner jeg at jeg blir bittelitt provosert av spørsmålet ditt. Ingen hadde turt å stille samme type spørsmål til en overvektig:

Sitat:

Hvordan forklarer dere som er overvektige og spiser sjokolade det for barn at dere gjør det? Altså. Mange barn vet jo nå hvor farlig overvekt er, det virker som om mange har fått det med seg iallefall.

(Kopiert og endret.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 15:40   #78
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

007, jeg syns ikke det blir det samme. Absolutt ikke.

Gammel 13-03-10, 15:42   #79
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

007, jeg syns ikke det blir det samme. Absolutt ikke.

Hvorfor ikke?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 15:55   #80
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke det er noe uhøflig å si til folk at man er dum når man røyker jeg. Det er jo bare veldig, veldig sant. Folk må jo tåle å høre sannheten.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.