|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"[quote=Embs;2146411]Jeg blir nesten litt glad for at det kommer slike tråder på FP innimellom slik at jeg kan få ut litt katteagresjon. Vi liker ikke katter og har ikke noe ønske om å ha katter, men er så "heldige" at vi på det meste har 4-5 stykker på tomta vår. Kattebæsj er én ting, men lukt av kattetiss på veranda, sykkelvogn (som vi av praktiske grunner må ha ute), luftekanaler, trær og hvorsomhelst ellers er verre. Vi har brukt ganske mange penger på luktremedier som skal holde katter vekk, men de varer bare en viss stund (og lukter nesten like mye som kattetiss). Jeg mener at utekatter i tettbygde boligområder er en uting.
Frida guttemamma Sist redigert av Frida : 15-03-10 kl 19:36. Årsak: endret fra hater til misliker dyr |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"
Er vel ikke det samme som å hate dyr??
|
|
|
#3 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"[quote=Frida;2146960]
Jeg hater overhodet ikke dyr. Men jeg har barn og familie med alvorlig astma som blant annet blir utløst av katter, og da er det et valg vi har måttet ta å ikke ha katter/hunder eller andre dyr. Vi har sanert huset, og vil gjerne bestemme selv i hvilken grad vi vil ha nærkontakt med dyr slik at vi kan medisinere opp på forhånd |
|
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Dette har da ikke noe med om folk "misliker dyr" å gjøre. Jeg for min del er veldig glad i mange slags dyr. Jeg er ikke spesielt begeistret for katter, men det henger altså sammen med uvettige katteeiere som lar kattene sine tisse på huset mitt. Tiss på huset misliker jeg faktisk sterkt. Kall meg rar.
|
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Det er mulig å oppdra kattene til en viss grad for å minske problemene det fører med seg at de "vandrer" rundt og gjør livet vanskelig for naboer og slikt.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg tenker at et dyr som blir møtt med aggresjon, vil ha lettere for å oppføre seg aggressivt. Jeg har aldri opplevd aggresjon fra en katt jeg har møtt ute. |
|
|
|
#7 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Men altså, jeg syns det er HELT urimelig at det er jeg, som IKKE har valgt å ha katt som må snekre ekstradeler til huset mitt for å kunne lufte. Og for ikke å snakke om hvor tungvindt det er å åpne og lukke slike innretninger for små barn. Og putene som ligger ute - hva skal vi gjøre med dem for å hindre kattene å legge seg i dem? Jeg skysser dem avsted så snart jeg ser dem selvfølgelig, men det hindrer dem tydeligvis ikke å komme igjen og igjen.
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Vet du hva? Jeg misliker absolutt ikke dyr, langt derifra. Jeg er faktisk veldig glad i dyr, og spesielt katter. Men jeg hater at jeg blir plaget av andres kjæledyr. Jeg får ikke kosen, jeg får bare dritten. Bokstavelig talt.
|
|
|
#9 |
|
Evig optimist
![]() ![]() |
Det var godt å høre
|
|
|
#10 |
|
saftig
|
Du forstår ikke at det er utrivelig å tråkke i kattebæsj i sin egen hage? Du forstår ikke problemet med å skrape vekk kattebæsj fra klærne til barna, som har sittet i sandkassen? Du må sannelig ha liten evne til refleksjon.
|
|
|
#11 |
|
Det kommer seg
Du skjønner ikke det
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Jeg har aldri hatt puter liggende ute på verandaen, så den problemstillingen er ikke aktuell for meg. Er jeg ikke der, er det ikke puter der heller. (jeg liker ikke regnvåte tekstiler, nemlig, i hvert fall ikke puter). Om du var allergisk mot myggstikk, ville du ikke da ha satt opp netting for å beskytte deg? Foran vinduene dine? |
|
|
|
#13 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Vi har putene liggende ute om dagen og legger dem i kasser om natten. (eller - det er slik vi ønsker vi kunne hatt det) Vi har tak over uteplassen, så regn tar dem ikke. Men for å hindre kattene i å legge seg i dem må vi altså ta dem opp og ned av putekassa flere ganger for dagen. Hvis vi skal en kort tur på butikken feks - så har det hendt en del ganger når vi kommer hjem at en katt koser seg i putene våre. Eller vi går inn for å lage middag, putene må ned i kassa, for så opp igjen når middagen er ferdig. Jeg syns faktisk det er et pes å måtte være så påpasselig for disse kattene, både i forhold til å passe på ved lufting, og ved putene. Bæsj i blomsterbed er ekkelt, men ikke til fare for noen hjemme, så det syns jeg ikke er så ille, men at de kommer inn i huset og legger seg i putene ute er det faktisk.
|
|
|
#14 |
|
Endelig ferdigflyttet
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Her synes jeg det var mye firkantet og teit.
|
|
|
#15 |
|
Det kommer seg
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg har full forståelse for at det er fryktelig irriterende at kattene kommer inn på eiendommen og gjør ifra seg. Likefullt at de legger seg i hagemøblene. Huff, kjenner jeg er glad for at det ikke er noe plagsomt her jeg bor.
|
|
|
#16 |
|
seru
|
Man kan selvsagt irritere seg grønn, uten at det egentlig hjelper så mye?
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Og så er jeg veldig, veldig enig med Høst, kjenner jeg. |
|
|
|
#19 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Personlig synes jeg ikke det er særlig problematisk med dyr, og da spesielt katter, rundt huset. Det er mange katter i området, og det smetter ofte inn en når vi lar terrassedøra stå åpen. Jager dem jo ut igjen enten jeg tar dem på fersken eller oppdager dem på et seinere tidspunkt, men jeg opplever det ikke som noe problem. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Dyreeiere og "kosedyr"Jeg har bodd i kattehelvete og er nok preget av det. Der var det katter over absolutt alt, ingen av dem kastrerte eller på prevesnsjon og de ynglet som bare pokker, og gikk løs og gjorde som de ville. Vi prøvde det meste som finnes på markedet og av kjerringråd, men jeg som bodde i første etasje kunne ikke ha åpent hverken vindu eller terassedør på varme dager, for da hadde jeg fort en 3-4 katter i sofaen. Strålende når man er allergiker. Til slutt satt jeg meg på uteplassen med en spruteflaske vann og dæsjet hver eneste jævla katt som kom i nærheten - og det hjalp delvis ... Det var verre for min bestevennine som bodde i andre etasje lenger borte, alle kattene brukte hennes terasse som do. Der hjalp ingenting, annet enn å rett og slett ikke bruke terassen. Fine greier, gitt.
|
![]() |
|
|