Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-10, 19:51   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?

Vi hadde aldri med noe som barn, i alle fall. Annet enn når vi lå i telt (og enkelte sommre bodde vi der...), da var jo soveposen en del av pakka. (Men det var nesten alltid i vår hage vi lå i telt, så det var de andre som hadde med da)

Jeg hadde ikke tenkt på å sende med. Nå drar ikke guttungen på overnatning uten oss da, og da har vi ikke med (Men så er det til mine foreldre eller mannens mor vi drar da) Vi har gjestedyner til 4 voksne og en baby (siden guttunge fikk ny dyne for litt siden) og sengetøy i store mengder, så det ville ikke falt meg inn at så (eller store) gjester skulle ta med seg. (Vi har altså alt av familie i overnatningsbesøksavstand, så vi må nesten ha mulighet til at de kan besøke oss, og overnatte, derav fire gjestedyner, det er max fire gjesteseneplasser vi har, og stort sett er besøksgruppene begrenset til opptil fire.)

Gammel 21-03-10, 19:55   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke ha tenkt på å sende det med av meg selv, nei. Men om foreldrene ba om det ville det selvsagt ikke vært noe problem.

Vi har forøvrig to ekstradyner og fire soveposer, så vi kan ha litt overnattingsbesøk uten at det er noe problem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 19:59   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde alltid med sovepose da jeg var liten, jeg ville tenkt det var en selvfølge for unger i skolealder, men det er jo greit å få et tips om at det ikke er tilfellet. Her har vi ikke hatt så mange overnattingsgjester ennå, da har det vært mer barn vi har passet, og da har vi avtalt på forhånd at de får låne dyne her. Men vi har bare 1 ekstra dyne i hus, og ikke tenkt å skaffe mer heller .

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 20:05   #4
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har Snupp kun overnattet en natt hos venner, da hadde han ikke med, men vi spurte om han skulle ha sovepose. Den overnattingsgjesten vi har hatt som ikke var familie hadde med seg sovepose. Snupp skal få ny sovepose til sommeren og da kommer jeg nok til å sende den med. Men jeg forventer ikke at overnattingsgjester tar med uten at de blir bedt om det. Vi har mer enn nok dyner og puter.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 20:36   #5
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kom ikke på det selv, men etter at noen tipset meg om det, så sender vi alltid med sovepose, og ber overnattingsgjester om å ta det med dersom de har. Hvis ikke de har så har jeg ekstra dyner og puter. Det forenkler logistikken for meg om de har med sovepose og jeg kjenner at jeg lettere sier ja til overnatting etter at vi kom på at sovepose er en lur sak.

Så ja, jeg ønsker at overnattingsgjester har med sovepose, jeg henter/leverer gjerne overnattingsgjesten i bil om nødvendig, heller det enn å legge på sengetøy.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 20:40   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste barn jeg kjenner synes det er stor stas å sove i sovepose, og skulle det blitt ytret ønske om sovepose - enten fra barnet selv eller vertskapsforeldrene - hadde vi mer enn gjerne sendt med sovepose. Så langt har ikke det skjedd, og jeg har aldri kommet på tanken om at dette skulle være en slags "regel". De som har overnattet her, har heller ikke hatt med seg sovepose. (Unntaket var nå i helgen, da vi skulle ha fem overnattingsgjester og bare hadde tre ekstradyner pluss Podens dyne og hans sovepose. Da ba jeg gjestene om å ta med sovepose eller dyne til barnet sitt.) Men det er jo en god idé, da. :noterer til siden:

Gammel 21-03-10, 20:47   #7
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Enten sovepose eller dyne, med mindre de sier at det absolutt ikke er nødvendig.

Jeg har ekstra til de som ikke måtte ha, men jeg virkelig hater å legge på sengetøy, og klesvask har jeg mer enn nok av fra før, så jeg spør om de kan ha med seg dyne eller sovepose selv ja.

Gammel 21-03-10, 21:46   #8
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sender aldri med noe med mindre det blir spurt etter

Her har de heller ikke med, men sier i fra hvis det blir mange som skal ligge over og jeg ikke har nok dyner

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 23:57   #9
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er vel nå det er på sin plass å stå fram og innrømme at jeg ikke tar av sengetøyet etter hver overnatting, men ruller dyna og puta inn i lakenet og legger det pent i skapet til neste gang. Ofte er det jo samme unge som overnatter flere ganger på rad, og ellers tenker jeg at det går greit uansett uten at sengetøyet vaskes hver gang.

Seriøst?

At samme unge bruker samme sengetøy flere ganger på rad, er selvsagt greit, men å gi en gjest sengetøy som er sovet i av noen andre er i overkant lettvint etter min standard …

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:02   #10
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Seriøst?

At samme unge bruker samme sengetøy flere ganger på rad, er selvsagt greit, men å gi en gjest sengetøy som er sovet i av noen andre er i overkant lettvint etter min standard …

Enig! Men det er nok ikke helt uvanlig. Opplevd å være på overnatting selv og lukte (luktet ikke vondt da) at sengetøyet var brukt

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 17:58   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Seriøst?

Da er jeg muligens i overkant grisete, men hvor møkkete og ekkelt kan det bli etter en natt? Hadde ikke gjort meg noe å sove i sengetøy som noen hadde ligget i en natt fra før.
Forøvrig har dette med sovepose ikke vært et tema ved overnatting, så det har ikke slått meg en gang. Hvis noen hadde nevnt det, så hadde vi selvfølgelig sendt med og sikkert også kommet på å spurt de forskjellige hver gang om hva de ønsket.

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 22-03-10 kl 18:08.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:08   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De overnatter som oftest hos fettere/kusiner, og tilsvarende andre veien, og vi pleier bare å putte dyner og puter i en ikea-bag og ta med. Det er så kjedelig å bytte på senger.

Hos venner vet jeg ikke om jeg hadde kommet på det. Sovepose hadde ikke slått meg.

Gammel 22-03-10, 08:35   #13
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Har sendt med sovepose til overnatting i telt i hagen, men ikkje til inneovernatting. Eller, det var vel ein gong jentene fann ut dei ville sove i soveposar inne, så da hadde ho med. Små overnattingsgjestar her har heller ikkje hatt med anna enn til teltbruk. Vi har godt med gjestedyner så det er heilt i orden.

Gammel 22-03-10, 17:39   #14
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har aldri sendt med sovepose, og har heller aldri opplevd at andre har hatt med sovepose til overnatting her.
Jeg har spurt en gang, da de var to kamerater som skulle overnatte hos en tredje, men selv da fikk vi beskjed om at vi ikke skulle sende med sovepose.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 18:03   #15
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå sover ikke jenta vår over hos så mange enda, kun hos besteforeldrene og hos kusinen sin, og der har hun egen dyne. Vi har også egne dyner til overnattingsgjester.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 18:08   #16
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sender alltid med sovepose eller dyna når jentene overnatter hos venner. Hos mormor og morfar slipper vi selvfølgelig.

Jeg forventer også at jentenes gjester har med seg dyne eller sovepose når de kommer hit.

Gammel 22-03-10, 21:53   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Da er jeg muligens i overkant grisete, men hvor møkkete og ekkelt kan det bli etter en natt? Hadde ikke gjort meg noe å sove i sengetøy som noen hadde ligget i en natt fra før.

Omtrent like møkkete som en t-skjorte blir når noen har brukt den en dag? Jeg vil helst ikke låne klær som ikke er nyvasket, og jeg vil absolutt ikke sove i sengetøy som andre har sovet i. Det er mulig jeg er over gjennomsnittet prippen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 22:07   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er forskjell på unger som sover i full pysj, og voksne som sover i mindre klær, egentlig.

Gammel 23-03-10, 13:19   #19
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke vanlig praksis hos oss. Når vi ikke har hatt nok ekstradyner har jeg hørt om noen har kunnet ta med.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-10, 14:21   #20
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Jeg sender ikke sovepose uten at jeg blir bedt om det. Har aldri opplevd at noen har hatt med heller

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.