|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Vi hadde aldri med noe som barn, i alle fall. Annet enn når vi lå i telt (og enkelte sommre bodde vi der...), da var jo soveposen en del av pakka. (Men det var nesten alltid i vår hage vi lå i telt, så det var de andre som hadde med da)
![]() |
#2 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Jeg ville ikke ha tenkt på å sende det med av meg selv, nei. Men om foreldrene ba om det ville det selvsagt ikke vært noe problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
I mål
|
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Vi hadde alltid med sovepose da jeg var liten, jeg ville tenkt det var en selvfølge for unger i skolealder, men det er jo greit å få et tips om at det ikke er tilfellet. Her har vi ikke hatt så mange overnattingsgjester ennå, da har det vært mer barn vi har passet, og da har vi avtalt på forhånd at de får låne dyne her. Men vi har bare 1 ekstra dyne i hus, og ikke tenkt å skaffe mer heller |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
villende
|
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Nå har Snupp kun overnattet en natt hos venner, da hadde han ikke med, men vi spurte om han skulle ha sovepose. Den overnattingsgjesten vi har hatt som ikke var familie hadde med seg sovepose. Snupp skal få ny sovepose til sommeren og da kommer jeg nok til å sende den med. Men jeg forventer ikke at overnattingsgjester tar med uten at de blir bedt om det. Vi har mer enn nok dyner og puter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Jeg kom ikke på det selv, men etter at noen tipset meg om det, så sender vi alltid med sovepose, og ber overnattingsgjester om å ta det med dersom de har. Hvis ikke de har så har jeg ekstra dyner og puter. Det forenkler logistikken for meg om de har med sovepose og jeg kjenner at jeg lettere sier ja til overnatting etter at vi kom på at sovepose er en lur sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?De fleste barn jeg kjenner synes det er stor stas å sove i sovepose, og skulle det blitt ytret ønske om sovepose - enten fra barnet selv eller vertskapsforeldrene - hadde vi mer enn gjerne sendt med sovepose. Så langt har ikke det skjedd, og jeg har aldri kommet på tanken om at dette skulle være en slags "regel". De som har overnattet her, har heller ikke hatt med seg sovepose. (Unntaket var nå i helgen, da vi skulle ha fem overnattingsgjester og bare hadde tre ekstradyner pluss Podens dyne og hans sovepose. Da ba jeg gjestene om å ta med sovepose eller dyne til barnet sitt.) Men det er jo en god idé, da. :noterer til siden:
![]() |
#7 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Enten sovepose eller dyne, med mindre de sier at det absolutt ikke er nødvendig.
![]() |
#8 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Sender aldri med noe med mindre det blir spurt etter
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
På (opp?)tur
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Da er jeg muligens i overkant grisete, men hvor møkkete og ekkelt kan det bli etter en natt? Hadde ikke gjort meg noe å sove i sengetøy som noen hadde ligget i en natt fra før.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 22-03-10 kl 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?De overnatter som oftest hos fettere/kusiner, og tilsvarende andre veien, og vi pleier bare å putte dyner og puter i en ikea-bag og ta med. Det er så kjedelig å bytte på senger.
![]() |
#13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Har sendt med sovepose til overnatting i telt i hagen, men ikkje til inneovernatting. Eller, det var vel ein gong jentene fann ut dei ville sove i soveposar inne, så da hadde ho med. Små overnattingsgjestar her har heller ikkje hatt med anna enn til teltbruk. Vi har godt med gjestedyner så det er heilt i orden.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Jeg har aldri sendt med sovepose, og har heller aldri opplevd at andre har hatt med sovepose til overnatting her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Nå sover ikke jenta vår over hos så mange enda, kun hos besteforeldrene og hos kusinen sin, og der har hun egen dyne. Vi har også egne dyner til overnattingsgjester. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Strikker
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Sender alltid med sovepose eller dyna når jentene overnatter hos venner. Hos mormor og morfar slipper vi selvfølgelig.
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Omtrent like møkkete som en t-skjorte blir når noen har brukt den en dag? Jeg vil helst ikke låne klær som ikke er nyvasket, og jeg vil absolutt ikke sove i sengetøy som andre har sovet i. Det er mulig jeg er over gjennomsnittet prippen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Jeg syns det er forskjell på unger som sover i full pysj, og voksne som sover i mindre klær, egentlig.
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?Jeg sender ikke sovepose uten at jeg blir bedt om det. Har aldri opplevd at noen har hatt med heller |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|