|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ad astra
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
![]() |
#62 |
Peppy!
|
Jeg vet ikke noe om astma er mer utbredt, men det fuktige og kalde klimaet er pyton å bo i når man har astma. Jeg tror jeg har vokst opp i samme by som deg (hvis jeg ikke tar helt feil), og det var ikke bra for meg. Da jeg flyttet til østlandet fikk jeg betydelig bedre helse, og har ikke problemer med astma i det hele tatt lenger. Huden min ble også fin, etter å ha vært plaget med atopisk eksem i årevis. Hver gang jeg er på besøk på de kanter blir jeg syk igjen. Foreldrene mine fikk alltid beskjed av legene om at jeg vile ha godt av et tørrere klima. Men gjorde de noe med det? Neida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Mannen min vokste opp i et annet rått og vått land i Europa, og han ble frisk av sine luftveissykdommer da han kom hit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Eg må berre få sei at Oslo er vel den siste plass i landet eg kunne tenke meg å bu, men eg forstår jo at byen må ha ein del kvaliter som eg har gått glipp av |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Peppy!
|
Usentralt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg kan sikkert poengtere hvorfor jeg mener Oslo er det beste stedet også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her! Nå bor vi et lite stykke utenfor sentrum, nær både skog og sjø, og trives kjempegodt!
![]() |
#70 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Kjenner meg enig med Skilpadda, som skrev "i eller i nærheten av en by" eller noe sånt?
![]() |
#71 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Det med rom til å være seg selv er helt klart et godt argument for å bo i en større by, men den trenger ikke nødvendigvis være Oslo. Når jeg tenker meg om, har det vel vært en god del rasisme/homo hetse-opplegg (i mangel av et bedre begrep) der de siste årene? Det har vi ikke så mye av i Bergen, men jeg vil absolutt hevde at det er rom for å være den man er her også. Sist redigert av rine : 29-03-10 kl 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Bedreviter
|
Nå er ikke jeg lokalkjent i Bergen, så kanskje jeg skyter bom her, men hvis Bergen ligner på Trondheim, så er vel hovedårsaken til den manglende rasismen gjerne at det knapt finnes innvandrere der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Halloen!
Vi har mange. Oslo har selvfølgelig flere, men så er det jo også en mye større by. Det hadde jo selvfølgelig vært interessant å finne ut hvilken by som har flest, i forhold til folketall og slikt, men Bergen er virkelig ganske så flerkulturell, synes nå jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tror det er rimelig mange i Stavanger også, sett i forhold til folketall. Men det hadde vært interessant å få konkrete tall på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg er tilhenger av småbyene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ej ikke møjkets heije
|
Min personlige mening: det er mer homohets/rasisme i småbyer og på bygda.
![]() |
![]() |
#77 |
Halloen!
Helt klart. Jeg prøvde bare å si noe om at Oslo ikke er det eneste stedet i landet der man kan "være den man er." |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Protonterapeut
|
Hver 12 innbygger er innvandrer, visstnok. De fleste fra ikke-vestlige land.(2007)
![]() |
#79 |
Halloen!
Da vet jeg sånn ca hvor du bor, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Originala
|
Det er i alle fall en god del med (tyrkisk) kurdisk og vietnamesisk bakgrunn her i Trondheim. Og Bosnisk. En del nordafrikanere? Men kanskje ikke der du bor. :host: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|