|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Ja, jeg er trener både på barneidrett, turn og håndball for ungene. Har sittet i SU i bhg, har hjulpet frivillig på store konserter, har tittel som sosialt ansvarlig ved siden av klassekontakten på skolen.
|
|
|
#2 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg stiller på dugnad når det behøves.
|
|
|
#3 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg er ingen ivrig organisator når det gjelder frivilllige verv. Jeg skjønner rett og slett ikke hvordan folk har tid til alt de ramser opp noen ganger. Vi har noen sånne ildsjeler på tettstedet vi bor også, og de er gull verdt. Jeg stiller opp på det jeg blir bedt om å stille opp på av dugnader etc. Nå har vi alle tre ungene på samme turnforrening, så når de har fellesdugnad så er det kun en av oss som kan stille opp for alle tre uansett pga. at det er uten unger dette skjer. Det er gjerne lagertelling på lokalbutikken og sånt. Jeg styrer ikke med barnevakt for å få gjort dugnad. Dugnad i barnehagen er det også bare en av oss som får stilt opp siden det skal være uten barn, men vi har bestandig gjort det. I barnehagen sitter jeg i festkomiteen for sommerfesten i fjor, og ingen andre melder seg frivillig til det i år, så da blir det i år også på meg. Merkelig når det er en barnehage på 70 barn, så klarer de ikke å få nok foreldre til de forskjellige komiteene. Det synes jeg er ille, så vi har tatt mer enn vår del der gjennom årene. Men bare ting blir arrangert så møter alle opp når de får beskjed om det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg sitter i styret i en frivillig organisasjon og er styremedlem i borettslaget. Jeg stiller alltid opp på dugnad og har nå begynt å si nei til FAU-verv. |
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Nei, jeg skal ikke skryte på meg så mye dugnadsånd for tiden. Jeg deltar på dugnader i barnehagen, men stort sett har jeg deltatt som ansatt og dermed fått betalt, men det året jeg var i permisjon var jeg der som foreldre.
|
|
|
|
#6 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Javisst. Det gjør jeg med glede.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Nei, ikke utover det du nevner som "selvfølger".
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Det er nok må- og bør-ting til at jeg ikke har all verdens kapasitet til å engasjere meg utenom. Dugnader deltar vi jo på, det er som regel semi-obligatorisk. Og vi engasjerer oss i skolen og stiller opp der det er mer eller mindre forventet. Og vi stiller med kaker og står i kiosken og er hjelpemannskap på hjemmekamper. Men det blir ikke oss som rekker ivrig opp hånda når det spørres etter trenere, og vi starter ikke hobbyklubb for gatas barn. Så hvis jeg skal engasjere meg utenom må- og bør-tingene, må jeg virkelig brenne for saken for å si det sånn.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Eg tek min del synes eg.
|
|
|
#10 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Mange flinke folk her! Og godt er det for slike som meg som bare stiller opp hvis jeg MÅ. (jeg hater dugnader, styrer, foreninger og lag - huff) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg er gjerne med på dugnader osv, men liker ikke å sitte i styrer osv. Det er ikke helt meg. Ufører gjerne det andre har bestemt
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Dugnad i tunet vårt i borettslaget har enkelte ganger bestått av.... meg og min mann. Han har sittet i miljøutvalget (de som arrangerer de nevnte dugnadene, julegrantenning, og andre sånne små og store trivselsgreier) i to år, nå har jeg overtatt. (Hann sitter i valgkommiteen for andre året i stedet, men det begrenser seg jo til innsats i forkant av årsmøtet for å finne kandidater til valg)
|
|
|
#13 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Deltar..
|
|
|
|
#15 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?
Da er jeg en av de som alltid må ta støyten for at du/sånne som deg sluntrer unna. Og en ting er å ikke kunne en gang eller to, men en annen ting er å være den/de som aldri stiller opp. Og sistnevnte er ikke noe å skryte av synes jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
... og du er en av de jeg ikke gidder å forklare for hvorfor det faktisk er klin umulig å stille opp på alt for. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Men du forklarer for det? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg syns egentlig man skal være litt forsiktig med å si at folk "sluntrer unna". Det kan jo faktisk være gode grunner til at noen ikke deltar.
|
|
|
|
#19 |
|
Glad
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg er i barnehagens fau/au. Deltar på dugnader. Kasserer i velforeninga. Økonomileder i fylkeslaget til Human-Etisk forbund. Huskomite. Jah, det tror jeg var dekkende.
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Deltar du i dugnader, har frivillige ubetalte verv osv?Jeg syns ikke det er jippigøy med dugnader, men stiller opp. Det betyr ikke at jeg ikke har forståelse for at andre ikke alltid kan, selv om det til tider er slitsomt å alltid være blant de få. I tillegg så får man høre at man er en streber og blir mistenkeliggjort om man melder seg frivillig litt for fort.
|
![]() |
|
|