|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
I mål
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg sier også at jeg har vært reservert i 10 år. Men det er egentlig ikke så mange som ringer lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg tar ikke telefonen, enkelt og greit.
![]() |
#64 |
I mål
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?
Jeg vet det, jeg synes de er så usannsynlig frekke i hvordan de bare ligger på telefonen. De tar liksom ingen hint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg svarer pent og høflig at jeg ikke er interessert, avbryter dog gjerne selgeren (noen tar liksom sats og sier masse vas i full fart) med en gang jeg oppfatter at det er en slik henvendelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?At vi har reservert oss mot telefonselgere, og så spør jeg hvor de har nummeret vårt fra. Vi står nemlig ikke i katalogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Borte
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Ja, hva er det med Norstat egentlig? De ringte tre ganger på lørdag og fikk hver gang beskjed om at jeg ikke gadd. Burde jeg ikke strykes av en eller annen liste slik at ikke jeg blir ringt opp ved hvert vaktskifte? Og "undersøkelsen tar bare 15 minutter".
![]() |
#68 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Haha når de ringer min far, pleier han spørre om de betaler ham for å svare. Ofte blir de litt perplekse, men svarer såklart nei. Da sier han at han ikke er interessert i å bruke sin fritid på det.
![]() |
#69 |
maler
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg er reservert og får vel egentlig ikke noen telefoner fra nye firma. Problemet er at alle de som mener å ha hatt et kundeforhold til meg en gang i fortiden synes de bør kunne plage meg. Adressavisen for eksmepel drev en periode terror minst en gang daglig helt til jeg eksploderte i telefonrøret. Da ble det stille i 2 uker. Og krybbedødforeningen. Som jeg var dum nok til å kjøpe lodd fra en gang i min spede ungdom "så lover vi å ikke ringe deg igjen på minst ett år". Lissom. 2 uker senere var de på tråden igjen. Og de brukte tildels skitne metoder ala "du har jo en baby selv, vil du virkelig ikke være med å støtte de som jobber for at færre spedbarn skal dø"? Og "Men kan du ikke støtte oss en siste gang før vi stryker deg da"? og "det er jo bare en liten forening, vi har ikke råd til å drive markedsføring på andre måter enn via telefonsalg, og det er jo veldig synd om denne gode saken ikke får støtte fordi vi er så små"?
![]() |
#70 |
maler
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Adressavisen forresten:
![]() |
#71 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?- Det passer dårlig nå. :legger på: |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg er så frekk at jeg ofte ikke gidder si noe som helst og legger bare på ...
![]() |
#73 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg avbryter den lange innledende hilsenen/oppramsingen og spør om de selger noe. Svarer de ja, sier jeg neitakk og legger på. Er de vrange og ikke vil si hva de er ute etter, legger jeg i hvert fall på.
![]() |
#74 |
Stiv
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg har sperret meg mot telefonsalg, og blir heldigvis sjelden oppringt. De få aliekvel ringer meg, får som regel en bøtte med kjeft av meg for å ikke ha gjort jobben sin og sjekket listene på forhånd. Jeg husker spesielt en gang da jeg var gravid, hormonell og i tillegg møkkasur på et-eller-annet da en stakkars telefonselger ringte meg og presterte å bytte ut en bokstav i etternavnet mitt slik at det ble noe helt annet. Etter at jeg hadde kjeftet ham huden full, følte jeg meg i mye bedre humør.
![]() |
![]() |
#75 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg sier "nei takk, ikke interessert" når det en sjelden gang kommer sånne tlf.
![]() |
#76 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg svarer at vi har reservert oss, og da beklager de, og samtalen er avsluttet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?
Enda en grunn til at man bør si "nei takk" og legge på så fort man har rukket å fullføre siste konsonant.
![]() |
#78 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg sier hei og god kveld - og lytter til det selgeren har å si. Er det interessant så kjøper jeg det som blir tilbudt, er det uinteressant så sier jeg det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg har aldri helt skjønt greia med hvorfor folk misliker telefonselgere så sterkt. De har en jobb og de gjør den, og det er svært få som faktisk er fornøyd med å ringe rundt til folk. Men det er den jobben de har. Noen er litt masete, men de har enten fått beskjed om å være det, funnet ut at det funker, eller passer kanskje ikke til jobben sin. Det er mange som har jobber de ikke passer i.
![]() |
#80 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
![]() |
![]() Sv: Hva svarer dere telefonselgere?Jeg sier nei takk, og gjør oppmerksom på at vi har reservert oss mot telefonsalg. Mannen min pleier å si at hvis de vil tjene penger bør de gå rett på neste på lista. Da gidder de ikke å mase mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|