Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva svarer dere telefonselgere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 12:50   #61
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva svarer dere telefonselgere?

Jeg sier også at jeg har vært reservert i 10 år. Men det er egentlig ikke så mange som ringer lenger.
Norstat ble jeg så lei av at jeg lagret nummeret deres og nå lar jeg bare være å ta den. De har jo ingen hemninger og formelig står på telefonen, type 4 ganger søndag kveld?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 13:08   #62
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjeller dem huden full. Norstat inkludert, de driver jo nærmest med telefonterror til tider.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 13:11   #63
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar ikke telefonen, enkelt og greit.

Gammel 14-04-10, 14:37   #64
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Jeg skjeller dem huden full. Norstat inkludert, de driver jo nærmest med telefonterror til tider.

Jeg vet det, jeg synes de er så usannsynlig frekke i hvordan de bare ligger på telefonen. De tar liksom ingen hint.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 15:29   #65
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarer pent og høflig at jeg ikke er interessert, avbryter dog gjerne selgeren (noen tar liksom sats og sier masse vas i full fart) med en gang jeg oppfatter at det er en slik henvendelse.
Helt ærlig har jeg aldri irritert meg over telefonselgere, får i grunnen sjelden slike telefoner, og har absolutt ingen problemer med å høflig avslå salgstilbud.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 15:54   #66
Glad
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2010
Glad har et hav av muligheter foran seg
Standard

At vi har reservert oss mot telefonselgere, og så spør jeg hvor de har nummeret vårt fra. Vi står nemlig ikke i katalogen.

Glad er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 20:58   #67
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, hva er det med Norstat egentlig? De ringte tre ganger på lørdag og fikk hver gang beskjed om at jeg ikke gadd. Burde jeg ikke strykes av en eller annen liste slik at ikke jeg blir ringt opp ved hvert vaktskifte? Og "undersøkelsen tar bare 15 minutter". Come on!

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:06   #68
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Haha når de ringer min far, pleier han spørre om de betaler ham for å svare. Ofte blir de litt perplekse, men svarer såklart nei. Da sier han at han ikke er interessert i å bruke sin fritid på det.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 14:29   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er reservert og får vel egentlig ikke noen telefoner fra nye firma. Problemet er at alle de som mener å ha hatt et kundeforhold til meg en gang i fortiden synes de bør kunne plage meg. Adressavisen for eksmepel drev en periode terror minst en gang daglig helt til jeg eksploderte i telefonrøret. Da ble det stille i 2 uker. Og krybbedødforeningen. Som jeg var dum nok til å kjøpe lodd fra en gang i min spede ungdom "så lover vi å ikke ringe deg igjen på minst ett år". Lissom. 2 uker senere var de på tråden igjen. Og de brukte tildels skitne metoder ala "du har jo en baby selv, vil du virkelig ikke være med å støtte de som jobber for at færre spedbarn skal dø"? Og "Men kan du ikke støtte oss en siste gang før vi stryker deg da"? og "det er jo bare en liten forening, vi har ikke råd til å drive markedsføring på andre måter enn via telefonsalg, og det er jo veldig synd om denne gode saken ikke får støtte fordi vi er så små"?

Gammel 16-04-10, 14:31   #70
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adressavisen forresten:

Jeg: "jeg er ikke interessert, det er alt for mye papir som hoper seg opp til at jeg orker ha en papiravis hjemme og så bra er den dog ikke"

Selger: "Den er jo ganske tynn og slunken nå om sommeren, så det blir ikke like mye papir som sist".... da tror jeg han skjønte selv at han var på bærtur.

Gammel 16-04-10, 14:48   #71
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

- Det passer dårlig nå. :legger på:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 14:49   #72
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så frekk at jeg ofte ikke gidder si noe som helst og legger bare på ...

Gammel 16-04-10, 14:53   #73
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg avbryter den lange innledende hilsenen/oppramsingen og spør om de selger noe. Svarer de ja, sier jeg neitakk og legger på. Er de vrange og ikke vil si hva de er ute etter, legger jeg i hvert fall på.

Gammel 16-04-10, 15:36   #74
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har sperret meg mot telefonsalg, og blir heldigvis sjelden oppringt. De få aliekvel ringer meg, får som regel en bøtte med kjeft av meg for å ikke ha gjort jobben sin og sjekket listene på forhånd. Jeg husker spesielt en gang da jeg var gravid, hormonell og i tillegg møkkasur på et-eller-annet da en stakkars telefonselger ringte meg og presterte å bytte ut en bokstav i etternavnet mitt slik at det ble noe helt annet. Etter at jeg hadde kjeftet ham huden full, følte jeg meg i mye bedre humør.

Gammel 16-04-10, 17:00   #75
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg sier "nei takk, ikke interessert" når det en sjelden gang kommer sånne tlf.

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og det stopper alle, så nær som Norsk Omsorg Forbund, så de sjekket jeg opp på nett også skjelte jeg dem ut etter noter ( de ringer 5-6 ganger i løpet av en uke)

De ringte hit for noen år siden, og jeg fikk den skyllebøtta fordi jeg på en høflig måte sa at jeg ikke var interessert i å støtte dem. Det var ikke måte på hvor elendig et menneske jeg var som ikke unte (?? unnet? ) de stakkar små kreftsyke barna noe ekstra.

Gammel 16-04-10, 19:56   #76
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarer at vi har reservert oss, og da beklager de, og samtalen er avsluttet.
-De som ikke har reservert seg, og er uhøflig mot telefonselgerne synes jeg er tåpelig. De prøver tross alt bare å gjøre jobben sin slik som alle andre. Ingen synes vel det er kjekt å bli skjelt ut?!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 20:01   #77
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mina, her.

Jeg sier "nei takk, ikke interessert" når det en sjelden gang kommer sånne tlf.

De ringte hit for noen år siden, og jeg fikk den skyllebøtta fordi jeg på en høflig måte sa at jeg ikke var interessert i å støtte dem. Det var ikke måte på hvor elendig et menneske jeg var som ikke unte (?? unnet? ) de stakkar små kreftsyke barna noe ekstra.

Enda en grunn til at man bør si "nei takk" og legge på så fort man har rukket å fullføre siste konsonant.

Hvis man ikke er interessert, er jo den beste måten å signalisere det på, ved å legge på og ikke gi dem sjansen til å si noe mer! En hver form for nøling eller høflighet kan tolkes som et potensiale for overtalelse.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 09:15   #78
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sier hei og god kveld - og lytter til det selgeren har å si. Er det interessant så kjøper jeg det som blir tilbudt, er det uinteressant så sier jeg det.
Så takker jeg høflig for samtalen og ønsker lykke til videre med salget.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 09:36   #79
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri helt skjønt greia med hvorfor folk misliker telefonselgere så sterkt. De har en jobb og de gjør den, og det er svært få som faktisk er fornøyd med å ringe rundt til folk. Men det er den jobben de har. Noen er litt masete, men de har enten fått beskjed om å være det, funnet ut at det funker, eller passer kanskje ikke til jobben sin. Det er mange som har jobber de ikke passer i.

Jeg sier som regel at jeg ikke er interessert. Gjentar det i en litt strengere tone om de ikke sier hadet da.

Jeg kjøper av prinsipp ikke ting over telefonen, eller fra folk som driver oppsøkende salg. For i og med at jeg ikke har kommet på å kjøpe det selv, trenger jeg det mest sannsynlig ikke.

Men telefonsalg/selgere i seg selv har jeg ikke noe i mot.

Gammel 17-04-10, 23:10   #80
Bodillen
Nybegynner

Bodillen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Bodillen er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Jeg sier nei takk, og gjør oppmerksom på at vi har reservert oss mot telefonsalg. Mannen min pleier å si at hvis de vil tjene penger bør de gå rett på neste på lista. Da gidder de ikke å mase mer.

De har en møkkajobb, og jeg er glad det ikke er meg, derfor er jeg ikke uhøflig så sant jeg ikke opplever dem som uhøflige.

Bodillen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.