Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes du et androgynt utseende er vakkert?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 00:10   #61
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Synes du et androgynt utseende er vakkert?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Bret Anderson og David Bowie er androgyne. De er flotte, men ikke tiltrekkende, synes jeg.

Brett

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 00:25   #62
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Nå synes jeg egentlig ikke at de kvinnene som blir trukket frem her som androgyne er spes. maskuline de har alle sammen klassiske østrogen trekk -store øyne, små neser etc.(babysel loooken) , spebygd men med tydelige former, men med maskulin styling. And meee like for all del.

Androgyne menn ....uinteresante for min del.

Gammel 21-04-10, 01:03   #63
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Androgyne kvinner.

Shane......

Gammel 21-04-10, 01:19   #64
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Jakobine er litt kul
Standard

Nei, ikke spesielt.

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 01:19   #65
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Misteri avartaren din er super hot foresten

Gammel 21-04-10, 05:29   #66
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg synes hverken D'Arcys eksempel eller Milla Jovovich eller Uma Thurman er androgyne. På bildene er de bare svette, usminkede og med androgyne klær.

De er da ytterst så feminine ellers.

Jeg kan synes androgyne damer er fascinerende, men sjelden menn.

Det var akkurat det jeg skulle si. F.eks Uma Thurman finnes jo ikke androgyn på det bildet som er lagt ut her. Er det fordi hun har stor nese hun blir beskrevet som androgyn?

Forøvrig er jeg veldig konservativ på den fronten, og foretrekker menn som ser ut som menn, og kvinner som ser ut som kvinner.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 07:20   #67
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brita er da androgyn! Hun er en nydelig liten traktor!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 08:34   #68
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Min yngste? Jeg fikk høre at min eldste lignet på Mika noen ganger, før han ble "satanrocker" (poden, altså. Ikke Mika. )

Jo, det tror jeg så gjerne at eldste og ligner (kanskje det er du som ligner på Mika?) Yngste din er jo en særdeles fin liten fyr - akkurat som MIka.

Personlig liker jeg ikke androgyne menn - som å bli tiltrukket av dem altså, men mange damer er flotte.

Skin f.eks...

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Brita er da androgyn! Hun er en nydelig liten traktor!

Du har jo virkelig en thing for Brita - men jeg er enig om at hun er flott. Mest fordi hun har så utrolig flott hud. Ikke en rynke jo!

Gammel 21-04-10, 08:38   #69
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Så KD Lang kommer ikke under betegnelsen androgyn?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kd.jpg (10,2 KB, 37 visninger)
Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 08:41   #70
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forøvrig en androygn (og lesbisk) nabo - hun er utrolig vakker. Kanskje fordi hun er så trivelig i tillegg - men flotte trekk. Kan selvfølgelig ikke legge ut bilde av henne da.

Gammel 21-04-10, 08:56   #71
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke et androgynt utseende er vakkert. Jeg synes feminine kvinner og maskuline menn er mest attraktivt. (Og at KD Lang gikk for å være vakker ante jeg ikke. Hun ville jeg puttet i motsatt ende av skalaen.)

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:03   #72
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes ikke et androgynt utseende er vakkert. Jeg synes feminine kvinner og maskuline menn er mest attraktivt. (Og at KD Lang gikk for å være vakker ante jeg ikke. Hun ville jeg puttet i motsatt ende av skalaen.)

Jeg synes hun er veldig vakker.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:10   #73
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig ikke jeg har fått noe svar på hva androgynt utseende er i denne tråden. Er det slik at man er i tvil om det er en mann eller kvinne som er poenget?

Gammel 21-04-10, 09:15   #74
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

(Og at KD Lang gikk for å være vakker ante jeg ikke. Hun ville jeg puttet i motsatt ende av skalaen.)

Hun kunne vært lillebroren til Robert De Niro.

Gammel 21-04-10, 09:17   #75
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg synes egentlig ikke jeg har fått noe svar på hva androgynt utseende er i denne tråden. Er det slik at man er i tvil om det er en mann eller kvinne som er poenget?

Nei, det trenger ikke å være sånn at man er i tvil om kjønnet. Men at menn ikke er "typisk maskulin" eller kvinner "typisk feminin" - at man har trekk som er typisk det motsatte kjønn, liksom. Markert hake og litt stor og karakteristisk nese hos kvinner, for eksempel, og store øyne, jevne trekk og myk munn hos menn. Og så har "stil" og kroppsspråk og generell fremtoning mye å si.

Gammel 21-04-10, 09:18   #76
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To definisjoner:

androgyny - A gender identity that allows expression of masculine and feminine gender roles.

androgyny - The merging of masculine and feminine traits, feelings, and qualities in balance in an individual's personality

Jeg synes det kan gå både på utseende (maskuline trekk hos en kvinne og vice versa), og oppførsel (det som oppfattes som maskulin oppførsel hos en ellers feminin kvinne og vice versa).

I det hele tatt noe som utfordrer stereotypiene når det gjelder kjønn og kjønnsroller.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 10:06   #77
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Ja, ofte pent. Ikke at det nødvendigvis er synonymt med tiltrekkende (f.eks Tracy Chapman og Antony Hegarty - sistnevnte kommer kanskje under en noe utvidet definisjon av pen, men så avgjort fascinerende).

Gammel 21-04-10, 10:12   #78
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Jakobine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Jeg synes det kan gå både på utseende (maskuline trekk hos en kvinne og vice versa), og oppførsel (det som oppfattes som maskulin oppførsel hos en ellers feminin kvinne og vice versa).

I det hele tatt noe som utfordrer stereotypiene når det gjelder kjønn og kjønnsroller.

Hva slags oppførsel mener du vil være androgyn for en kvinne, for eksempel?

Ifølge Norsk Språkråd innebærer det å være androgyn å være "tvekjønnet, biseksuell".

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 10:18   #79
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke spesielt. Men noen kan være flotte.

Gammel 21-04-10, 10:22   #80
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jakobine, her.

Hva slags oppførsel mener du vil være androgyn for en kvinne, for eksempel?

Jeg prøver å ikke ha fastlåste oppfatninger om hva som er androgynt/maskulint/feminint. Men at det finnes slike oppfatninger er det vel liten tvil om. En kvinne som Kat von D, for eksempel, som er dekket av tatoveringer og har en ganske barsk fremtoning, men ser superfeminin ut, er vel en type som vil kunne utfordre kjønnstereotypiene hos en del. Men hvorvidt det handler om androgynitet er jo et definisjonsspørsmål.

Den definisjonen du gjengir fra Norsk språkråd er jo veldig konkret og snever, og handler om den spesifikke språklige betydningen av ordet. Og det er jo forsåvidt greit, men ikke så veldig interessant i denne sammenhengen, synes jeg.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:25.