|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?
Nei, det må jeg si meg sterkt uenig i altså. Når man først har vent seg til parmaskinke er det vanskelig å skulle begynne med billig salami altså, og det er ganske urimelig å kreve av noen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Shake it out!
|
Oh yes. I alle fall om han kun hadde sett på utgiftene og ikke på inntektene. Men det går mye pæng i mat og utespising. Heldigvis er sånn billig er vi bor. Det kommer til å bli en nedtur av dimensjoner å flytte hjem til norske priser. :angst:
Livet er for kort til å drikke dårlig vin.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi er 2 voksne og 4 barn, og bruker nok rundt 7- 8000 på husholdningsartikler per måned. Dette beløpet skal ned. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Er frisk!
|
Fiskekaker/fiskepudding/laksekoteletter/torsk/kjøttpølser/kjøttkaker/steik/kyllingfilet/koteletter med poteter, gulrøtter og broccoli. Kjøper på Rema og spiser mest grønnsaker.
|
|
|
|
#5 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi bruker mellom 6-og 7000 i mnden. da er husholdningsartikler inkl, men ikke restaurantbesøk eller hårpleieprodukter. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?Risengrynsgrøt. Favoritt på lørdager. Sper på med ostesmørbrød til kveldsmaten.
|
|
|
#8 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?Etter en rask sjekk, så jeg at jeg har svidd av ca 8000,- i dagligvarebutikker sist måned. Regner med mannen min har gjort omtrent det samme. Altså 15000.
|
|
|
#9 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?jeg syns det går fint ann å leve på 1000 kr i uken for en familie på 4 uten at man spiser kneip og firstprice altså.. Det blir noe ovenfra og ned holdning å skrive slike ting.
|
|
|
#10 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Vi klarer fint å klare oss på 800 i uken om det ikke hadde vært for spesialmelken til klumpen og bleier og spesialsalvene han må ha, og at vi andre drikker endel biola i steden for melk.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?Hvordan finner man ut sånt? Eller tenker dere på alt som kjøpes på en matbutikk, inkl. bleier og lyspærer, sammen med alle restauranter? Teller designerkaffe med? Vin? Strawberry Daiquiries på bar?
|
|
|
#12 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?jeg handler 2 ganger i mnd stort og tar vare på kvitteringer, jeg legger av penger til mat/hushold og holder meg til det. når det blir småhandling tar jeg kvitteringene med..
|
|
|
#13 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#14 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Jeg sjekker i nettbanken hvor jeg har dratt kortet. I mine 15000 inngår altså også bleier, dopapir, vaskemiddel og røyk.
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Selvsagt. Men det er jo – som alt annet! – en prioriteringssak. Det er mye annet jeg ville knepet inn på før jeg begynte på matbudsjettet. Jeg kunne godt funnet på å selge bilen i stedet, f.eks.
|
|
|
#16 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?Jeg tror vi bruker omkring 12 000 i måneden på mat og husholdningsartikler som kjøpes i dagligvarebutikk. I tillegg kommer kantinekjøpene våre, evt. restaurantbesøk og annet som ikke spises hjemme. Alkohol er ikke med i beløpet.
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Rent praktisk hos meg: ja, jeg regner alt av husholdningsprodukter med til matbudsjettet. Jeg trekker fra klær jeg kjøper på obs og putter i annen post i regnskapet, resten går i mat- og husholdning. Inkludert lyspærer og planter. Og mat man spiser ute, i kantina på jobb etc regnes også med til samme post.
|
|
|
#18 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?Vi er medlemmer av coop. Og på kvartalsregnskapet der ser jeg at vi bruker mellom 10 og 12 tusen i måneden. Det inkluderer jo også husholdningsartikler. Vi handler av og til på andre butikker også, men det er sjelden. Opplever at vi har et forholdsvis nøkterent forbruk, men merker at ungene begynner å nærme seg puberteten. De er SULTNE. Går gjerne 1,5 brød om dagen. Pålegg er dyrt, særlig når vi prøver å holde oss unna det søteste og feteste. Det går mye frukt og grønnsaker også. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Den som gir seg...
Sv: Hvor mye bruker dere på mat i måneden?Aprilregnskapet er summert og det viser at vi også denne måneden klarte det vi har budsjettert. Det ble bruk til sammen 5990,97kr på husholdningsbudsjettet. Når jeg samtidig vet at vi spiser variert og tilstrekkelig i forhold til næringsverdi så er jeg tilfreds.
|
|
|
#20 |
|
Pen. Så det så.
Ja, det bør du være. Jeg ender jo pinadø på det samme med bare to unger annen hver uke.
|
![]() |
|
|