|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Kokvasker du håndklærne? | |||
| Que? Kunne ikke falle meg inn, 60 grader holder i massevis. |
|
133 | 51,75% |
| Ja, selvfølgelig! |
|
35 | 13,62% |
| Ikke hver gang, men ganske ofte. |
|
50 | 19,46% |
| Once in a blue moon. |
|
39 | 15,18% |
| Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Midtsommerprinsesse
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kokvasker du håndklærne?Que? Kunne ikke falle meg inn, 60 grader holder i massevis.
|
|
|
#3 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Kokvasker du håndklærne?Jeg har hatt samme maskin i 12 år nå, og har aldri vasket på mer enn 60 grader i den.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kokvasker du håndklærne?90 hvis vi vasker håndklærne med kluter og slikt, 60 hvis det er bare håndklær og undertøy. Sengetøy tilsvarende egentlig, men stort sett bare 60 siden vi bytter ofte. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kokvasker du håndklærne?Og da spør jeg også likesågodt; er det sånn at det meste av sengetøy tåler kokvask? For det står da vitterligen stort sett alltid 60 grader på vaskeanvisningen? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Kokvasker du håndklærne?Jeg bruker 90 hvis det er håndklærne og kluter, 60 hvis det er bare håndklær og undertøy. Sengtøy vasker jeg for seg selv og har til nå bare brukt 60 grader - ikke tenkt på at jeg kan sette det på 90. Sengetøy vasker jeg alltid for seg selv fordi jeg bruker lavendelvaske og skyllemiddel. Den lukta er herlig på sengetøy, men passer ikke på vanlig tøy og håndklær. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Kokvasker du håndklærne?Etter eit par runde med barnemark har da blitt ein vane med kokvask.
|
|
|
#8 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kokvasker du håndklærne?Det er vel viktigere med sengetøy enn håndklær hvis det er barnemarken om å gjøre?
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Kokvasker du håndklærne?
Agenten er preget av 9 år som sykepleier og har lært at mange tarmbakterier først dør på 70-isj grader. (74? Sist redigert av 007 : 14-05-10 kl 00:51. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kokvasker du håndklærne?
Og der begynte Iset å alltid vaske undertøy og kluter på 90 grader.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kokvasker du håndklærne?Nei, det ser jeg ikke hensikten med. I et vanlig hjem er det vel ikke behov for å sterilisere slike ting, og 60 grader burde holde i massevis. Spesielt med tanke på at det i helseinstitusjoner, hvor man holder og rengjør arbeidsklærne selv, er retningslinjer på at klærne skal kunne tåle 60 graders vask og ikke mer. Og da omgås man gjerne langt andre (og langt mindre uskyldige) bakterier enn de man er vant med på hjemmebane. (Selv om jeg personlig synes at dette kravet burde ha vært økt til 90 grader.) Sist redigert av Odelia : 14-05-10 kl 01:29. |
|
|
|
![]() |
|
|