Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hagens kronikk i Aftenposten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-10, 20:45   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hagens kronikk i Aftenposten

rine: Det varierer vel like mye som heteropersoner. Noen er hetero, noen er homo, noen er bifil og noen mener at alle er litt av hvert. Noen blir bare forelsket i individer og synes at kjønn er underordnet.

Gammel 20-05-10, 20:58   #2
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vet jo at transseksuell og bifil ikke er det samme, jeg lurte bare på hvilken seksuell legning en transseksuell, eller transperson har. Jeg blir seriøst forvirret av alle begrepene som finnes på det området der.

Jeg tror nok det varierer litt. Noen ønsker å være sammen med kvinner, også som transe. Andre ønsker å bli "helt kvinne" og være sammen med menn. Tror ikke det nødvendigvis har noe med seksuell legning å gjøre. Men det er klart det stiller krav til en partner (uansett kjønn) om kjæresten skal bytte mellom å være mann og kvinne, og man skal forholde seg til begge.

Skjønner godt at noe slikt kan endre i skilsmisse, en ganske turbulent en også. Jeg skjønner at man blir utrolig skuffet og såret når mannen man har barn med plutselig helst vil være kvinne. Og jeg skjønner at man som far også blir rasende for slikt. Og det blir ikke bedre av at vedkommende stiller opp i media.

Men det betyr da ikke at man skal dra den skittentøysvasken ut i media! Det er da nok av tragiske samlivsbrudd, de har ikke noe i det offentlige rom å gjøre. Hadde ikke svigerfar i dette tilfellet hett Carl I Hagen, så hadde han aldri fått kronikken sin på trykk i Aftenposten, han hadde aldri fått audiens hos kringkastingssjefen for å forsøke å stoppe serien osv osv. Jeg synes det er betenkelig at offentlige personer bruker makten sin på den måten.

Jeg ser for meg telefonsamtalen før serien startet: "stiller du opp på dette kjære ex-svigersønn så skal jeg love deg at jeg skal deg og den transe-dritten din så langt ned i søla, at du aldri tør å vise deg offentlig igjen. Jeg har mektige venner!"

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 21:20   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Jeg tror nok det varierer litt. Noen ønsker å være sammen med kvinner, også som transe. Andre ønsker å bli "helt kvinne" og være sammen med menn. Tror ikke det nødvendigvis har noe med seksuell legning å gjøre. Men det er klart det stiller krav til en partner (uansett kjønn) om kjæresten skal bytte mellom å være mann og kvinne, og man skal forholde seg til begge.

Skjønner godt at noe slikt kan endre i skilsmisse, en ganske turbulent en også. Jeg skjønner at man blir utrolig skuffet og såret når mannen man har barn med plutselig helst vil være kvinne. Og jeg skjønner at man som far også blir rasende for slikt. Og det blir ikke bedre av at vedkommende stiller opp i media.

Men det betyr da ikke at man skal dra den skittentøysvasken ut i media! Det er da nok av tragiske samlivsbrudd, de har ikke noe i det offentlige rom å gjøre. Hadde ikke svigerfar i dette tilfellet hett Carl I Hagen, så hadde han aldri fått kronikken sin på trykk i Aftenposten, han hadde aldri fått audiens hos kringkastingssjefen for å forsøke å stoppe serien osv osv. Jeg synes det er betenkelig at offentlige personer bruker makten sin på den måten.

Jeg ser for meg telefonsamtalen før serien startet: "stiller du opp på dette kjære ex-svigersønn så skal jeg love deg at jeg skal deg og den transe-dritten din så langt ned i søla, at du aldri tør å vise deg offentlig igjen. Jeg har mektige venner!"

Betyr dette at du da antar at Hjemmet, Dagbladet og NRK har hatt med denne faren fordi han var Carl I Hagens ekssvigersønn? For far her var ute i media massivt og i lang tid før Hagen sa noe.

Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 22:27   #4
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Smilefjes sier masse fornuftig og nyansert i denne diskusjonen.

I vår iver etter å omfavne annerledeshet, og selvsagt retten til å være nettopp det, synes jeg vi ikke må miste av syne at det her primært er BARNA som bør være i fokus når deres hverdag endres så til de grader som i dette tilfellet.

Jeg synes det bør være BEGGE foreldres ansvar å sørge for at ungene har det bra. Om det betyr å tone ned egne behov, ja, så gjør man det for barnas skyld. Det er en vesentlig forskjell, synes jeg, å være flau over at pappa alltid skal synge i selskap, kontra det å være flau over at pappa løper i vannkanten med splitter ny bikini og nybarbert rygg.

Gammel 20-05-10, 23:35   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kjenner at jeg heier på Smilefjes og Shute i denne tråden. Carl Ivar er generelt en stor fjott, men i denne greia har han unektelig noen poeng. Som at barna fikk vite gjennom serien på TV at far vurderer kjønnskorrigerende operasjon. Og at en drittsekk er en drittsekk uansett legning. Jeg synes ikke Far virker som den skarpeste skjeen i skuffen...

Men jeg er helt enig i at media er kanskje de som burde stikke fingeren dypt i jorda i denne saken.

Gammel 20-05-10, 23:37   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnes det kvinnelige transepersoner? Det er jo logisk at det gjør det, men hvorfor hører man aldri om dem?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 23:40   #7
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Finnes det kvinnelige transepersoner? Det er jo logisk at det gjør det, men hvorfor hører man aldri om dem?

Ja, det finnes såklart. Hvorfor man ikke hører om dem? Tjah, må man høre om alle da? De aller fleste ønsker antakelig ikke å delta i dokudramaer, akkurat som jeg heller ikke ønsker å delta i noen dokudrama om noe som helst.

Dessuten er det jo veldig tabu. Begge veier, egentlig.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 23:42   #8
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ja, det finnes såklart. Hvorfor man ikke hører om dem? Tjah, må man høre om alle da? De aller fleste ønsker antakelig ikke å delta i dokudramaer, akkurat som jeg heller ikke ønsker å delta i noen dokudrama om noe som helst.

Dessuten er det jo veldig tabu. Begge veier, egentlig.

Jeg snakker ikke bare om å stå fram på TV, men alle sammenhenger, egneltig. Har aldri lest eller hørt om en kvinnelig transperson.

Gammel 20-05-10, 23:46   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg snakker ikke bare om å stå fram på TV, men alle sammenhenger, egneltig. Har aldri lest eller hørt om en kvinnelig transperson.

Jeg møter jo ikke så mange. I det daglige er det jo ikke så mange å møte. For det første er det jo veldig få mennesker det gjelder. Og for det andre så lykkes de jo i å leve ut sitt opplevde kjønn i den grad at det ikke er veldig påfallende. Så jeg synes ikke det er så rart at man ikke "ser" noe til dem.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 23:42   #10
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Joda, i fleng. Du tenker på de som er biologiske kvinner, men opplever seg som menn, ja?

Jeg har inntrykk av at de er en anelse mindre stigmatiserte enn de som går andre veien, siden de ofte ikke stikker seg like mye ut. Altså, de jeg kjenner ville du ikke gjettet at ikke var opprinnelige menn om du så dem (vel, med klærne på, anyhow). Litt små hender og føtter, tidvis litt brede hofter, men det er mye lettere å ikke være påfallende den veien enn når du er dame med adamseple og skostørrelse 46.

Nå mener jeg ikke å bagatellisere prosessen den veien, for all del. Det er en lang og heftig prosess med f.eks kjønnsbekreftende inngrep for disse også.

Gammel 20-05-10, 23:46   #11
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

JCarl Ivar er generelt en stor fjott, men i denne greia har han unektelig noen poeng. Som at barna fikk vite gjennom serien på TV at far vurderer kjønnskorrigerende operasjon.

Er dette noe du vet? Faren til barna benekter at de fikk vite det igjennom serien. Han kan selvsagt lyve om dette altså, men jeg synes det er litt snodig å konkludere med at det er dette som faktisk har skjedd.

Gammel 21-05-10, 11:57   #12
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Joda, de finnes. Var bl.a ei Tromsø som har kjønnsoperert seg og nå er mann.

Gammel 21-05-10, 12:14   #13
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes Irma skriver mye klokt. Jeg får litt vondt inni meg av antydninger om at transpersoner ikke kan leve ut sin kjønnsidentitet (eller hva det nå heter) fordi det er vanskelig for barna. Samtidig ser jeg at det kan være tøft for barna når pappaen som har blitt en dame går i bikini på stranda. Det finnes så få transpersoner og enda færre som lever åpent, så det er mange fordommer fra omgivelsene som gjør det vanskelig både for personen selv om for familien rundt.

Uansett: Det finnes transpersoner. Etter min mening har det rett til å leve ut sin "riktige" identitet, akkurat som homofile, dansebandentusiaster og andre.

Om svigersønnen til Hagen har taklet dette på en god eller dårlig måte er umulig for meg å si.

Gammel 21-05-10, 13:14   #14
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Joda, de finnes. Var bl.a ei Tromsø som har kjønnsoperert seg og nå er mann.

I Aftenposten i går også.

Gammel 20-05-10, 23:41   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det finnes kvinnelige transpersoner. Hvorfor vi ikke hører så mye om dem, er nok fordi det i samfunnet vårt er mer "normalt" at kvinner går i bukser og skjorter og har kort hår, enn det er at en mann går i kjole og har musefletter - for å sette det litt på spissen.

Altså - en kvinnelig transperson vil ikke skille seg så ut i mengden som en mannlig en.

Gammel 20-05-10, 23:48   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ja, det finnes kvinnelige transpersoner. Hvorfor vi ikke hører så mye om dem, er nok fordi det i samfunnet vårt er mer "normalt" at kvinner går i bukser og skjorter og har kort hår, enn det er at en mann går i kjole og har musefletter - for å sette det litt på spissen.

Altså - en kvinnelig transperson vil ikke skille seg så ut i mengden som en mannlig en.

Selvfølgelig. Godt poeng.

Gammel 21-05-10, 00:16   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmm, jeg kjenner at jeg er ganske enig med Smilefjes og Billa her jeg. Jeg synes ikke at en kronikk i Aftenposten var det aller smarteste Hagen kunne prestert i denne saken, men samtidig kanskje ikke at det var det minst smarte som er blitt prestert heller.

Jeg ser at det blir fremhevet at det ikke er reality med dokumentar, men jeg synes i grunnen det hopper like høyt. Uten å ha satt meg nevneverdig inn i saken (har verken lest kronikken eller særlig mange artikkler om saken).

Men det går kun på at det dreier seg om barn, og at barn har krav på litt ekstra beskyttelse. Ekskona er voksen nok til å takle det. Jeg tror ikke at kronikken til Hagen har ført til større skade enn selve dokumentaren gjorde. De som er rundt dem har nok fått det med seg uansett, det er vi som ikke hadde peiling som nå er blitt klar over hvem-hva-hvor, og det spiller høyst sannsynligvis ingen rolle for barna. For dem er vel problemet nærmiljøet vil jeg tro?

Hagen gjør og sier mye tåpelig, men dette kommer ikke øverst på min liste over tåpeligheter.

Gammel 21-05-10, 00:25   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tror ikke at kronikken til Hagen har ført til større skade enn selve dokumentaren gjorde. De som er rundt dem har nok fått det med seg uansett, det er vi som ikke hadde peiling som nå er blitt klar over hvem-hva-hvor, og det spiller høyst sannsynligvis ingen rolle for barna. For dem er vel problemet nærmiljøet vil jeg tro?

Jeg tror det kan være ganske voldsomt for et barn å oppleve at den ugreie konflikten med faren er på forsidene i alle landets aviser, og befolkningens store snakkis. Hvor man synes og mener og tar parti, akkurat som det vi gjør her. Barna og deres mor har vært lite eksponert i media tidligere. Jeg kjenner nå iallefall ikke til datteren som nå står fram med navn og bilde. Jeg tror også en offentlig skittentøyvask av dimensjoner kan vanskeliggjøre muligheten for barna til å få kontakt med faren sin igjen. (Det kan være en bra ting, og det kan være en dum ting. Det kan vi vel egentlig ikke mene så mye om.)

Gammel 21-05-10, 00:33   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tror det kan være ganske voldsomt for et barn å oppleve at den ugreie konflikten med faren er på forsidene i alle landets aviser, og befolkningens store snakkis. Hvor man synes og mener og tar parti, akkurat som det vi gjør her. Barna og deres mor har vært lite eksponert i media tidligere. Jeg kjenner nå iallefall ikke til datteren som nå står fram med navn og bilde. Jeg tror også en offentlig skittentøyvask av dimensjoner kan vanskeliggjøre muligheten for barna til å få kontakt med faren sin igjen. (Det kan være en bra ting, og det kan være en dum ting. Det kan vi vel egentlig ikke mene så mye om.)

Eller kanskje de føler at det er greit at det kommer ut hvordan de har det, om de tidligere har følt at det har blitt feil framstilt?

Jeg har som sagt satt meg veldig lite inn i saken, jeg aner ikke en gang hvor gamle barna er. Jeg reagerte bare på Lise (det er dem eksmannen heter?) sin forklaring på at hun hadde vært mann på jobb men kvinne sammen med barn, og det var fordi hun hadde behov for det. Jeg synes, helt ærlig og 100%, at vi som foreldre skal sette barnas behov og følelser først så sant det ikke får alvorlige konsekvenser for oss. Og da må man kanskje innse at man ikke kan forvente at barn sånn helt uten videre skal akseptere og like at pappa blir kvinne. Og ta hensyn til det. Selv om en selv har behov for det.

Og hvis en innser at en har barn (drit i ekskona!) som har store problmer med å takle dette, så er det kanskje ingen ide å bli frontfigur i en tvserie.

Jeg mener at man skal tenke seg om veldig mange ganger før man stiller opp på tv, selv om konseptet er aldri så godhjerta og velmenende (jeg så noen nevte Tore På Sporet ).

Gammel 20-05-10, 23:47   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Vi hadde en kvinnelig transperson på en av de videregående skolene jeg gikk på. Han var vel rundt 15 år gammel eller noe sånt, og var visstnok helt åpen på det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.