|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Startet på klarinett da jeg gikk i 2.klasse. Startet opp med altsax etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Har spilt saxofon og tverrfløyte i korpset.
![]() |
#63 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spilte trombone i mange år, på det verste i 3 korps og 1 storband samtidig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte fløyte i skolekorpset. Vi var norgesmestere flere ganger og reiste verden rundt. Det var tider, det!
![]() |
#65 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg begynte i skolekorpset i 2.klasse, og dette førte meg videre til kretskorps, symfoniorkestre, storband, andre band, ymse ensembler, solistkonkurranser, en lang musikkutdannelse og til slutt: livet som selvstendig nringsdrivende |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg begynte i korps som tiåring (bodde da på et lite sted som ikke hadde skolekorps, så det var rett i storkorpset) på klarinett. Siden har jeg vært med i korps flere steder og på flere instrumenter - fløyte, piccolo, altsax, barytonsax (min favoritt
![]() |
#67 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?
Jeg gledet meg SÅÅÅ til eldsteknottet ble 2.klassing og kunne begynne.. han rakk 2 øvelser før skolekorpset i kommunen ble lagt ned
![]() |
![]() |
#70 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Spiller kornett, og er et ekte Brass-Bandmenneske! Tok opp igjen hobbyen for ca. ett år siden, etter å ha hatt pause i 12-13 år. Spiller i Hasle Brass i Oslo, og dersom noen vil høre oss så er det gratiskonsert på Operataket lørdag 5. juni kl. 1600. Det er i forbindelse med Musikkfestuka i Oslo! Det er spådd 22 grader og sol, så ta med solbriller
![]() |
![]() |
#71 |
Stiv
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg har spilt kornett i skolekorpset. Det var stort sett kjehehedelig, og 17 mai var et mareritt. Jeg gav meg en eller annen gang på ungdomsskolen, da hadde jeg omsider avansert til førstekornett og innså antageligvis mine begrensninger...
![]() |
![]() |
#72 |
Retromum
|
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jupp, spilte i korps som barn og ungdom, tilsammen 7 år. Jeg begynte med althorn og gikk over til trombone. Jeg hadde mye glede av å spille med andre men tror det meste er glemt idag. Jeg er veldig glad for å kunne noter da.
![]() |
#73 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2010
![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg spilte klarinett i skolekorpset i hele 1 (!) år |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Jazzbabe
Hvor: Elvebyen
Saksofonist her!!
![]() |
#75 |
Jazzbabe
Kerkrade? Der har vi deltatt 3 ganger, men i marsjering, marching parade og showdrill!
![]() |
#76 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kerkrade ja, høyeste divisjon konsertkorps! Fy fader for en opplevelse! |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Jazzbabe
Grattis - det er villt i Kerkrade! Men gubban så kjedelig med innbrudd, da...
![]() |
#78 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takker! Vi kom sist, men fikk nok poeng til å være direkte kvalifisert neste gang. Dommerene var veldig klare på at vi var for få (var jo tross alt bare 80 stykk) og at vi ikke hadde med strykerrekke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?Jeg begynte på klarinett i 2. klasse og gikk over til fløyte etterhvert. På det mest aktive så spilte jeg i 1 skolekorps, 2 voksenkorps samt Hordaland Ungdomskorps og Hordaland Ungdoms Symfoni Orkester. Endte opp med kronisk senebetennelse og måtte derfor slutte i mange år. Jeg startet opp igjen for noen år siden, men nå er korpset mitt blitt Brass og alle på treblås ble kikket ut, snufs. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|