Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-10, 01:12   #61
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det mange (forhenværende) korpsmusikere her?

Startet på klarinett da jeg gikk i 2.klasse. Startet opp med altsax etterhvert.
Spilt i skolekorpset til jeg ble kastet ut, deretter janitsjar og storband.
Har vært litt innom tenorsax også. Sluttet da jeg var 27 ca og har ikke startet opp igjen, selv om jeg har veldig lyst.
har også vært på disse M-kursene på sommerstid. På Randsvangen. Mange morsomme minner derifra ja.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 01:32   #62
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Har spilt saxofon og tverrfløyte i korpset.

Gammel 27-05-10, 08:45   #63
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Spilte trombone i mange år, på det verste i 3 korps og 1 storband samtidig.

Det ga meg mye glede da jeg var yngre, og mange rare guttehistorier, men jeg savner det ikke.
Kunne vurdert å spille i et korps som IKKE marsjerte. Jeg HATER marsjering. Skjønner dog at det er en bedre greie om man spiller fløyte (som jeg ønsket meg, men ikke fikk, fordi korpset delte ut instrumenter etter alfabetet, ikke ønsker... klarinett og fløyte først, så kornett og saksofon, og så fikk de nederst i alfabetet grovmessingen).

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:50   #64
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spilte fløyte i skolekorpset. Vi var norgesmestere flere ganger og reiste verden rundt. Det var tider, det!
Nå spiller jeg bare piano, men det er ikke så mye det heller....

Gammel 27-05-10, 08:55   #65
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Jeg begynte i skolekorpset i 2.klasse, og dette førte meg videre til kretskorps, symfoniorkestre, storband, andre band, ymse ensembler, solistkonkurranser, en lang musikkutdannelse og til slutt: livet som selvstendig nringsdrivende

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 08:59   #66
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begynte i korps som tiåring (bodde da på et lite sted som ikke hadde skolekorps, så det var rett i storkorpset) på klarinett. Siden har jeg vært med i korps flere steder og på flere instrumenter - fløyte, piccolo, altsax, barytonsax (min favoritt ), stortromme, bekken, triangel, maracas, kastanjetter (solistopptreden tilogmed ). Jeg sluttet etter 21 år da et større bilprosjekt tok all fritiden en lang periode. Nå for tiden deltar jeg stort sett i jobbens nisseorkester, da er det klarinetten som får luftet seg.

Jeg håper Knotten blir interessert i korps når han blir eldre.

Gammel 27-05-10, 14:07   #67
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Jeg begynte i korps som tiåring (bodde da på et lite sted som ikke hadde skolekorps, så det var rett i storkorpset) på klarinett. Siden har jeg vært med i korps flere steder og på flere instrumenter - fløyte, piccolo, altsax, barytonsax (min favoritt ), stortromme, bekken, triangel, maracas, kastanjetter (solistopptreden tilogmed ). Jeg sluttet etter 21 år da et større bilprosjekt tok all fritiden en lang periode. Nå for tiden deltar jeg stort sett i jobbens nisseorkester, da er det klarinetten som får luftet seg.

Jeg håper Knotten blir interessert i korps når han blir eldre.

Jeg gledet meg SÅÅÅ til eldsteknottet ble 2.klassing og kunne begynne.. han rakk 2 øvelser før skolekorpset i kommunen ble lagt ned

Obelix: Randsvangen på Jevnaker?

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 14:26   #68
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

Obelix: Randsvangen på Jevnaker?

Jepp.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 14:50   #69
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Spilte kornett i 4 år, 2 av årene i korps. Kornetten står nedstøvet i kjelleren.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:13   #70
Solregn
Aktiv

Solregn sin avatar

Hvor: Oslo
Solregn er litt kulSolregn er litt kulSolregn er litt kul
Standard

Spiller kornett, og er et ekte Brass-Bandmenneske! Tok opp igjen hobbyen for ca. ett år siden, etter å ha hatt pause i 12-13 år. Spiller i Hasle Brass i Oslo, og dersom noen vil høre oss så er det gratiskonsert på Operataket lørdag 5. juni kl. 1600. Det er i forbindelse med Musikkfestuka i Oslo! Det er spådd 22 grader og sol, så ta med solbriller

Gammel 27-05-10, 16:28   #71
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Jeg har spilt kornett i skolekorpset. Det var stort sett kjehehedelig, og 17 mai var et mareritt. Jeg gav meg en eller annen gang på ungdomsskolen, da hadde jeg omsider avansert til førstekornett og innså antageligvis mine begrensninger...

Mannen er tidligere nordisk mester, og har hatt en helt annen korpsopplevelse enn meg. De spilte morsomme sanger, vi terpet på kjedelige marsjer.

Gammel 28-05-10, 08:47   #72
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jupp, spilte i korps som barn og ungdom, tilsammen 7 år. Jeg begynte med althorn og gikk over til trombone. Jeg hadde mye glede av å spille med andre men tror det meste er glemt idag. Jeg er veldig glad for å kunne noter da.

Gammel 31-05-10, 19:25   #73
Toromor
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
Toromor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg spilte klarinett i skolekorpset i hele 1 (!) år Men før det var jeg drillpike i skolekorpset i 4 år da

Toromor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 21:38   #74
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det ser ut som om FP har mange fløytister i hvertfall. Spilte du i korps som barn? Hva da? Har du hatt nytte av det siden og spiller du ennå?

*nysgjerrig*

Saksofonist her!!

Startet på klarinett i skolekorpset for ca 30 år siden, men byttet raskt til saksofon.

Nå spiller jeg barytonsax i marsjkorps, samt i blåserekka i et prosjekt-soulband, og tenorsax i et storband. Musikken har betydd mye for meg i alle år, og jeg spiller minimum 2 ganger i uka. I perioder blir det en del mer...

Korps er kjempesosialt både på skolenivå og amatørnivå. Jeg liker at man med denne hobbyen er samlet på tvers av alder og kjønn, og at det ikke er noen reservebenk.

Veslemor starter i skolekorpset til høsten, og vi gleder oss alle mann. Det ser ut til at hun får med seg noen klassevenninner også!

Jeg håper at flere støtter opp om skolekorpsene og melder inn sine barn. Jeg tror faktisk ikke at det er mer jobb å ha barnet/barna i korps enn på diverse andre aktiviteter .

Gammel 31-05-10, 21:45   #75
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Kornett-althorn-kornett-tuba. Spiller i landets tredje beste korps. Hatt stort utbytte av det og gleder meg til konkurranse i Valencia igjen til neste år. Var med i VM i Nederland i fjor. Godt å ha mitt fristed.

Kerkrade? Der har vi deltatt 3 ganger, men i marsjering, marching parade og showdrill!

Gammel 31-05-10, 22:09   #76
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Kerkrade? Der har vi deltatt 3 ganger, men i marsjering, marching parade og showdrill!

Kerkrade ja, høyeste divisjon konsertkorps! Fy fader for en opplevelse!

...ikke like gøy med innbrudd i en tom leiebil da...

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 22:11   #77
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Kerkrade ja, høyeste divisjon konsertkorps! Fy fader for en opplevelse!

...ikke like gøy med innbrudd i en tom leiebil da...

Grattis - det er villt i Kerkrade! Men gubban så kjedelig med innbrudd, da...

Gammel 31-05-10, 22:30   #78
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamarazzi, her.

Grattis - det er villt i Kerkrade! Men gubban så kjedelig med innbrudd, da...

Takker! Vi kom sist, men fikk nok poeng til å være direkte kvalifisert neste gang. Dommerene var veldig klare på at vi var for få (var jo tross alt bare 80 stykk) og at vi ikke hadde med strykerrekke.

Innbruddet ble bedre enn fryktet. Finfint å ha med seg ei med stooor kulemage og blondt hår! Utrolig bra service på politistasjonen og fikk en herlig tur med kranbil gjennom skypumper tilbake til der vi bodde.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 22:43   #79
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Althorn i skolekorpset i 10 år

Gammel 31-05-10, 22:56   #80
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg begynte på klarinett i 2. klasse og gikk over til fløyte etterhvert. På det mest aktive så spilte jeg i 1 skolekorps, 2 voksenkorps samt Hordaland Ungdomskorps og Hordaland Ungdoms Symfoni Orkester. Endte opp med kronisk senebetennelse og måtte derfor slutte i mange år. Jeg startet opp igjen for noen år siden, men nå er korpset mitt blitt Brass og alle på treblås ble kikket ut, snufs.

Eldste jenten min har nå overtatt fløyten min og spiller i samme skolekorps som jeg var i og jeg får nøye meg med å sitte i styret

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.