Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alkoholinntaket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-07, 12:48   #1
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alkoholinntaket ditt?

Jeg er sjelden på fest, men vi har som regel øl (en sjelden gang vin) i hus i helgene. Vi drikker ikke mye; et par øl/glass vin fredag og lørdag. Og om vi har en kartong vin, koser vi oss med et glass noen kvelder i uka også.

Jeg setter pris på vin til god mat, og kan vel skrive under på at flatfylla er noe jeg ble ferdig med som 17-åring.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 12:54   #2
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Jeg drikker når jeg har lyst. Bruker også alkohol som avslapningsmiddel på kjipe dager. Men nå nylig hadde jeg en lang kjip periode, og merket etterhvert at jeg drakk litt oftere enn det som etter min egen oppfatning er bra for meg, og siden da har jeg ikke hatt lyst på alkohol.

Jeg bruker å ha slike avholds-perioder. Litt for å holde meg selv i øra, litt for at kroppen og nyrene skal få slappe av litt, og litt for at etter en sånn "tørke" så smaker vinen ekstra godt

Prøver å gjøre det samme med kaffe, men det er litt vanskeligere. Er nok mer avhengig av kaffe enn av vin.

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 13:01   #3
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar meg gjerne et glass baileys ved ukeslutt, men ikke hver dag

Gammel 01-02-07, 13:18   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det blir mindre og mindre. Det gikk litt over styr i studietida, spesielt under et ett-årig utenlandsopphold, så etter det har jeg liksom fått min dose. Jeg drikker nå svært sjelden, og det gjør meg ingenting å avstå fra alkohol. Hvis jeg drikker et halvt glass vin, er jeg i dårlig form dagen etter. Og det gidder jeg ikke.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 13:27   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Drikker sjelden. For sjelden, for når jeg først drikker litt alkohol blir jeg kjempesyk, og det problemet hadde jeg ikke når jeg drakk alkohol "jvenlig".

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 13:53   #6
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Vi drikker ofte vin. Og tar oss en fest i blant med venner. Vi har ikke småbarn i hus lenger, og nyter livet. Gubben må være litt forsiktig, da. Han blir fyllesyk av to glass.
Han misunner meg som kan kose meg med litt mer. Jeg blir aldri fyllesyk, men så drikker jeg heller ikke mengder, blir litt brisen av og til, og drikker kun øl og vin.

I helga som var tok vi oss faktisk en tur på byen. det var skikkelig kos å ta seg en tur ut av døra. Ellers er vi stort sett hjemme og pleier kjærligheta med god mat og som sagt, ofte vin.

Nå er vi jo middelaldrene og må passe på at blodet ikke blir for tykt.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 14:02   #7
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter to svangerskap og to relativt lange ammeperioder er jeg blitt så billig i drift at jeg føler meg rimelig beruset etter bare et lite glass med vin. Jeg synes ikke det er noe moro å føle meg beruset, så da blir det til at jeg ikke drikker så mye, og da fortsetter jeg jo å være like billig i drift. Om denne sirkelen er god eller ond kommer vel an på øyet som ser.

Gammel 01-02-07, 14:12   #8
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har jobbet på båt for en del år siden, og drakk da mitt..... Nå drikker jeg faktisk veldig sjelden. Tenker rett og slett ikke på det. Så det blir helst til fest, og det skal jeg til helgen , men det blir som regel ikke mer enn 5-6 fester i året. Så jeg drikker sjelden hjemme, og spesielt er det blitt lite etter jeg fikk Snuppa for 2 år siden.

Når man selv er begynt å lure på om man drikker for mye, da gjør man som regel det....... 1-2 glass hver kveld, blir etter en stund for lite etter en lang periode, pga at man tåler mer Og da er det ikke mye kos, men et problem.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 20:44   #9
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg drikker ikke

2 år siden jeg har tatt i noe alkohol nå. Samme gjelder sambo.
Skal bli spennende dersom vi setter ungene hos barnevakt og drar på byen en kveld om noen måneder

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 23:19   #10
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

[quote=Lykketrollet;220657]Jeg drikker ikke

Da er vi 2.
Har aldri likt smaken på vin, øl osv. Ser ikke grunnen for at jeg skal "lære meg å like" smaken heller.
Om hvor grensen går vil jeg ikke uttale meg så mye om, men om mann døyver følelser med alkohol vil jeg si at ei varselklokke ringer hos meg.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:52   #11
Mango
Fullverdig medlem

Mango sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mango har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg drikker veldig sjeldent alkohol, og når jeg gjør det så er jeg stort sett veldig fornøyd etter ett glass. Alkoholinntaket mitt har bare blitt mindre og mindre de siste årene og kan ikke si at jeg savner det. Hater å være i dårlig form dagen etter og ikke minst nå som jeg har noen å ta meg av.

Mango er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 23:07   #12
lila
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2007
lila har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det har blitt svært lite alkoholinntak de siste 3 årene.
Heldigvis for det, for jeg må innrømme at det ble en del festing i helgene før jeg ble gravid med mitt første barn.
Men det var ikke sånn at jeg MÅTTE ha alkohol.

lila er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 23:18   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har nesten ikke drukket alkohol på 5 år pga graviditeter og amming men drakk litt rødvin i julen.
Mannen er ikke så glad i rødvin så jeg sliter litt med å klare å drikke opp flasken ila. fredag og lørdag... ender som regel med at jeg heller ut resten på mandagen..
I år har jeg ikke drukket alkohol enda.

Men jeg drakk jo mitt i min ungdom så det er egentlig ikke noe tap. Er ute på middag og har jentekvelder av og til og da koser vi oss med vin da.

Gammel 05-02-07, 14:52   #14
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter to svangerskap så synes jeg det er deilig å drikke meg på en snurr innimellom, det innrømmer jeg glatt. Og av og til på en skikkelig snurr også. Det går nå maaange uker/mnd mellom hver SLIK gang da.

I det daglige kan jeg ta meg et glass rødvin innimellom for å kose meg, men fryktelig ofte oppdager jeg dagen etter at jeg har glemt hele det fulle glasset i en bokhylle eller på TVen eller noe sånt - uten å ha savnet det i det hele tatt. Så jeg er ikke så veldig bekymret egentlig.

Jeg pleier å si at jeg sparer alkoholen til jeg virkelig trenger det.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 15:19   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

I det daglige kan jeg ta meg et glass rødvin innimellom for å kose meg, men fryktelig ofte oppdager jeg dagen etter at jeg har glemt hele det fulle glasset i en bokhylle eller på TVen eller noe sånt - uten å ha savnet det i det hele tatt. Så jeg er ikke så veldig bekymret egentlig.

Jeg pleier å si at jeg sparer alkoholen til jeg virkelig trenger det.

Jeg kan dessverre ikke si det samme om sjokolade. "Å, jeg glemte visst en halvspist melkesjokolade i bokhylla". Ja, særlig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 15:36   #16
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg kan dessverre ikke si det samme om sjokolade. "Å, jeg glemte visst en halvspist melkesjokolade i bokhylla". Ja, særlig.

Ja, særlig! Er du full eller? Man glemmer da ikke sjokolade!!!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-07, 22:31   #17
Robina
Aktiv

Robina sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Robina er litt kul
Standard

Jeg drikker sjelden alkohol, men når jeg drikker drikker jeg et glass med rødvin eller fire. Jeg synes det er meningsløst å drikke meg full.

Gammel 05-02-07, 23:33   #18
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Drikker veldig sjelden. Forrige gang var mars 05

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-07, 12:37   #19
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

DRikker ikke så ofte.
Det hender det blir ett glass rødvin i helgene , men ikke hver helg. Er vi i selskaper tar jeg gjerne meg av kjøringen. Drikker så sjelden at jeg får hangover etter bare 2 glass rødvin.....

Gammel 01-02-07, 23:16   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i rødvin og vi deler ofte en flaske i helgen. Ikke hver helg, men enkelte helger. Enkelte helger deler vi 2 flasker. Hvis jeg deler da.

Jeg drikker aldri i ukedagene, kun når jeg har ferie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.