Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-10, 15:53   #61
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er landsbygda for de som ikke får det til i byen?

Heimert og sushi, at jeg ikke tenkte på det i stedet for å invitere til døll rekeaften i kveld.

Gammel 02-06-10, 15:58   #62
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Neste gang, Tåtti.

Gammel 02-06-10, 16:54   #63
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Det fine med landsbygda er at du får ikke sushien ferskere enn den du fanger i elvene selv.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 17:28   #64
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Ikke hvis de kan skylle det ned med litt hjemmebrent en gang?

Heimert og sodd derimot.

Gammel 02-06-10, 17:42   #65
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er et viktig poeng. En skoletime er tross alt kun 45 minutter. Og med alle friminutter de har så blir det jo knapt mer enn to-tre arbeidstimer i løpet av en dag. Jeg kjøper ikke helt den avspaseringsgreia altså.

Det er nå jeg skal angre på at jeg ikke ble lærer, sant...?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Og jeg tror at de som mobber lærerne for ferielengden deres egentlig er kjempemisunnelige fordi de ikke får lov til å bruke arbeidsdagen sin til å oppdra andres uoppdragne drittunger, siden foreldrene er alt for bissi og impårtant til å bry seg om å bruke fritiden sin på barna sine.

Eller ikke...

Dessuten bor jeg på bygda i byen, så...

Gammel 02-06-10, 18:14   #66
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Godt jeg har vett på å lese gjennom trådene før jeg rødprikker. -Lot meg provosere.

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Tid til å bake har de visst også, lærerne. :vurderer å bytte jobb:

Kjære deg, kakene er selvfølgelig det som ble til overs etter mat og helsetimene. Vi kan ikke garantere at wienerbrødene ikke er bakt av de mest nesepillende og busespisende elevene, men er du heldig er bakeren en som har husket å vaske fingrene underveis. -Og ellers gikk jo de fleste elevbassiluskene med i stekingen. Pyttsann!

Hilsen Mat og helselærer, som aldri forsyner seg av restene elevene så snilt serverer på lærerværelset. Til det har jeg sett for mye.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 18:30   #67
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er klart, en bygd rett i nærheten av en storby gir andre muligheter, og handler kanskje mer om nærhet til natur og rolige boforhold.

Jeg tenker at særlig lærere nok vil ha en hang til å søke jobb på bygda. Det fordi de som kjent har veldig mye ferie, og sånt sett er "hjemmeværende" deler av året. Det er nok mer akseptert på bygda enn i byen, da deltidsjobb er mer vanlig utenfor byene.

Hallo. Er det mulig? Eller provoserer du med vilje her? Mer AKSEPTERT på bygda enn i byen? Who cares i byen da?

Gammel 02-06-10, 18:33   #68
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lese hele tråden er luuurt, Hondacrv.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 18:38   #69
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, jeg kjenner ikke Monsoon SÅ godt at jeg automatisk koblet bevisst provosering her altså.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 19:01   #70
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er et viktig poeng. En skoletime er tross alt kun 45 minutter. Og med alle friminutter de har så blir det jo knapt mer enn to-tre arbeidstimer i løpet av en dag. Jeg kjøper ikke helt den avspaseringsgreia altså.

Man avspaserer da ikke for selve arbeidstida på ukedagene, men forventet arbeid i helgene og andre pålagte oppgaver utover vanlig arbeidsuke. Møter og sånn. Det ligger forventet forberedelse i alle undervisning, og denne på hentes et sted fra.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Men altså, jeg kjenner ikke Monsoon SÅ godt at jeg automatisk koblet bevisst provosering her altså.

Ikke jeg heller. Tenkte mer at hun var litt kort.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:05   #71
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener nå det at det at det er så mange lærere på forumet nettopp tyder på at de har alt for mye fritid.

For å finne ut hvem som har mest fritid må du se på innleggstall og på hvor lenge man har vært medlem. Muligens også ta med blogginnlegg og kommentarer på disse med i regnestykket.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:22   #72
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Landsbygda er for dem som skal ha en alternativ livsstil med tilgang til naturen, og med masse vennlige naboer som går og slenger på alle kanter.... eller....
Jeg flytta fra landsbygda og til byen for å gjemme meg litt jeg...slik at ikke alle kjente meg liksom. Det funka ikke... alltids noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner meg...også i byen. Og forresten... på Torget i Trondheim går det jo haugesvis med lærere og slenger for tiden... så synger de litt og så klapper de litt... mens lærerne på landsbygda..nei de blir permittert.... på grunn av at renholderne streiker....

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:23   #73
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at særlig lærere nok vil ha en hang til å søke jobb på bygda. Det fordi de som kjent har veldig mye ferie, og sånt sett er "hjemmeværende" deler av året. Det er nok mer akseptert på bygda enn i byen, da deltidsjobb er mer vanlig utenfor byene.

Ehh? Tror du det, eller har du funnet det ut et sted? Ikke meningen å le, men jeg synes det er en aldeles latterlig hypotese.

Fakta er at de aller fleste lærere bor i byene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:25   #74
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og for å svare på hovedspørsmålet:

Ja, det er mye lettere å få det til på landet.

Det er bare fordi det er så vanskelig å skjønne at sauen sier nei.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:28   #75
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er du seriøs eller? Jeg greier ikke helt å se om du tuller eller er seriøs, faktisk. En undervisningstime er halvannen time. Så en skoletime er halvannen lærertime. Forresten er ikke en skoletime 45 minutter lenger. Dte var i gamle dager.

Gammel 04-06-10, 21:30   #76
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg mener nå det at det at det er så mange lærere på forumet nettopp tyder på at de har alt for mye fritid.

Vi streiker. Vi jobber i Unio nå, vet du. Da har vi allverdens tid til å sole og oss og spise vafler.

Gammel 04-06-10, 21:31   #77
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 21:35   #78
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Gammel 04-06-10, 21:36   #79
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Overraskande mange som beit på det her. Til og med eg som ikkje kjenner Monsoon i det heile tatt forstod at det her var kødd.

Gammel 04-06-10, 21:37   #80
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden her beviser jo bare at alle lærere er utrolig hårsåre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21.