|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: StreikenJeg støtter de streikende og syns det er helt rett at de står på. Streiken i år måtte komme. Her har ikke sympatien sunket på noe som helst vis.
![]() |
#62 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: StreikenJeg kjenner at ferien i år kan bli lang ja. Guttene skal ha 5-6 uker sommerferie og så kom streiken i tillegg. Jeg husker ikke ikke hvor mye ferie vi satt opp på barnehagen - det må jeg få sjekket når streiken er over.
![]() |
#63 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Streiken
Det er akkurat det som skremmer meg litt. Hadde dette vært i januar feks. så hadde jeg ikke sett så mørkt på situasjonen. Jeg er alene med to hele døgnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StreikenJeg streiker selv og har ungene hjemme pga streiken. Det er ganske slitsomt etter hvert, ja, selv om de er store. Har en som takler rutinebrudd dårlig, og det merkes ... Og i dag og i morgen skulle jeg egentlig ha permisjon fra jobb for å skrive hjemmeeksamen. Nå må jeg gjøre det med ungene rundt meg.
![]() |
#65 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: StreikenJeg er bare glad vi har fleksible arbeidsgivere og mulighet for hjemmekontor, jeg. Vår skole og barnehage ble tatt ut fra dag 1, så vi har vært rammet i godt over en uke allerede. Vi har ingen som kan passe ungene for oss og det begynner å bli vanskelig å få kabalen til å gå opp, enkelte dager må vi jo på kontoret/kundemøter. Ungene lider seriøst av brakkesyke og er møkklei av å høre at de må slutte å mase fordi mamma/pappa må jobbe..
![]() |
#66 |
Protonterapeut
|
Alle organisasjonene gir streikebidrag, enten man er tatt ut i streik eller lockout (arb.giver stenger ute de ansatte, vanlig virkemiddel ved streik i privat sektor). Fagforbundet gir 70% av brutto lønn, og ettersom streikebidraget er fritatt for skatt, så kommer man ikke så verst ut av det. For LO-forbundene gjelder også at dersom man er kunde i Sparebank1 (som mange er, pga. fordelene) så kan man søke om konfliktlån og betalingsutsettelse på lån pga. streiken.
![]() |
#67 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StreikenPuster litt lettet ut over at det er flere som merker at de og ungene begynner å bli lei av hverandre |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Streikenstompa: Huff, jeg starter på hjemmeeksamen i morgen og er glad for at jeg fikk ordnet barnevakt på dagtid! Lykke til!
![]() |
#69 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Eller være så gammel at det er rett før man går av med pensjon. Sikkert ikke aktuelt for så mange her, men... |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Protonterapeut
|
![]() |
#72 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: StreikenLille Ru: Er det ikke 4 dagers varsel på plassoppsigelse? Det er det Folkestad har gått ut med.
![]() |
#73 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: StreikenAv en eller annen grunn så hadde jeg helt koblet ut hele streiken i helga, så plutselig i går kveld kom vi på at SFO forstatt er stengt og vi hadde ingen avtaler om noen ting noe sted som et alternativ klart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Protonterapeut
|
Nei, det er 14 dagers varsel på plassoppsigelser, og 4 dagers varsel på plassfratredelse.
Tungen rett i munnen.
![]() |
#78 |
Protonterapeut
|
Da er det greit å være organisert, vil jeg anta.
![]() |
#80 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: StreikenNå er det kontakt mellom partene. Håper de kommer til enighet om et eller annet raskt.
![]() |
|
|