|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superbasinella
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg kan jo svare selv også. Jeg har aldri vært i nærheten av å hente dem forseint. Somregel henter jeg 2-3 timer før stengetid. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Søt og rar
|
Sv: Henter du barna i tide?Vi kom for seint en gang.
|
|
|
#3 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Henter du barna i tide?Én gang har jeg kommet for sent. Til gangs! Jobbet i Oslo og skulle hjem i rushen, vanligvis 25-30 min å kjøre. Varmt ute, ikke aircondition, høygravid og med en eldre bil med dårlig termostat - begynte å koke i Tåsentunnellen i sirupkøen, jeg kom meg ikke over i høyre fil og turte ikke annet enn å stanse bilen - i venstre fila, med rykende panser. (ja, litt småredd for eksplosjon og sånn...
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Henter du barna i tide?Det er ikke så rart at det er de samme foreldrene som har det med å komme for seint forresten, på samme måte som det er de samme foreldrene som står og banker på døra når barnehagen åpner. Det har med arbeidstid å gjøre, og når barnehagen ikke har åpent lenger enn 1615-1630, kan det bli knapt. Det er ingen unnskyldning for å komme for seint gang etter gang, men at det er de foreldrene som normalt henter kl 1610 som kommer for sent hvis trafikken eller banen står burde ikke være noe stort sjokk. Og det trenger ikke si noe som helst annet enn at de er presset på tid.
|
|
|
#7 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Henter du barna i tide?
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å hente sent er ok. Å hente FOR sent er ikke ok. Det er også ok å hente for sent noen ganger. Det er som regel en grunn til at folk er sene, og jeg tror de færreste ønsker å komme for sent til barnehagen.... Som sagt, i barnehagen vår så vet jeg det er ganske mange foreldre som må gå hjem fra jobb tidligere enn de skal hver eneste dag for å rekke barnehagen. Det er ikke ok det heller for den arbeidsgiveren som skal akseptere at enkelte ansatte må går tidligere fordi de må hente barna sine i barnehagen. Det er en gyllen middelvei i denne debatten synes jeg. Innimellom må faktisk barnehagepersonell belage seg på overtid i forb.med uforusette hendelser som f.eks. forsinkelser. Det gjelder alle yrkesaktive.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Henter du barna i tide?Jeg hentet i tide i barnehagen og henter i tide på SFO. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Henter du barna i tide?Jeg tror det seneste jeg noen gang har hentet er en halvtimer før stengetid.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg henter ikke på SFO. Fantastisk godt å ha barn som er blitt store nok til å ta seg av den biten selv.
|
|
|
#12 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Aldri. Henter dem alltid i tide! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Einsam
|
Sv: Henter du barna i tide?Har vel skjedd èn gang at jeg kom for sent, da faren også var utilgjengelig. Men jeg var ikke den eneste, veien var såpeglatt, og vi var vel 3-4 foreldre som kom omtrent samtidig, og alle hadde gitt beskjed. Ungene sto påkledd og klare i gangen da vi kom noen minutter etter stengetid, helt greit det da. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2010
![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Ja, henter alltid i tide. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?Vi har vel kommet for sent 2 ganger i løpet av 10 år.
|
|
|
#16 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Henter du barna i tide?Jeg har pendlet i mange år, selv med små barn. Det har skjedd en gang at jeg ikke har rukket det. Da hadde jeg ringt og sagt i fra til sfo og guttungen var påkledd og klar når jeg kom 5 minutter over tiden.
|
|
|
#17 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Nå har jenta mi bare gått i barnehagen siden oktober-09, men jeg har aldri hentet henne for sent, og det vil (forhåpentligvis) aldri skje. Det seneste jeg har hentet henne har vært ca 15 min før stengetid. Det har derimot også vært sjeldent, hun hentes vanligvis ca 45 min før barnehagen stenger. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg tror de aller fleste foreldrene prøve å hente i tide.
|
|
|
#19 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Jeg tror også at de aller fleste forsøker å hente barna i tide, men desverre er det ikke alle. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hvor: Akershus
Oj, endel barnehager har noe å lære skjønner jeg... Dersom alle barna er hentet kl 1630 eller før, så stenges det i barnehagen vår, og da er det ingen der et minutt senere. Jeg synes det er merkelig at man bare kan gå hjem når åpningstiden er til kl 17. En butikkeier kan da ikke bare gå hjem fordi butikken er tom for kunder et lite øyeblikk... eller et servicekontor som stenger fordi telefonen står stille en liten stund...
|
![]() |
|
|