|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativ til stryking av klær?Har ikke strykejern og foreslår umiddelbar innleggelse for de som må stryke barnas hverdagstøy. Les heller en bok ekstra for dem!
|
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Alternativ til stryking av klær?Heng plagget på badet mens du dusjer, da blir det så fint og glatt at!
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Alternativ til stryking av klær?Jeg studerte med en fyr som gikk under navnet Ola Krøllskjorte.
|
|
|
|
#4 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Alternativ til stryking av klær?Jeg holder på å stryke feriegarderoben nå. Det er faktisk litt gøy å se de skrukkete stoffene bli glatte og pene. Og det tar seg godt ut i kofferten. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Sv: Alternativ til stryking av klær?
Hallo, har det klikka nå eller?! |
|
|
|
#6 |
|
navnet sjemmer ingen
Knis. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Åh, fine 8-åringen |
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Jepp! Fjortenåringen har aldri forstått det, så det føles godt å ha lykkes med i alle fall en. (Guttungen bare kikker dumt på meg når jeg spør om jeg skal stryke shortsene hans. Han er sin far lik.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Alternativ til stryking av klær?Vi har ikke så mange plagg som må strykes, og da mener jeg MÅ strykes. De samler jeg til gjengjeld opp og tar meg et raid når jeg får ånden over meg. Hvilket er sjelden. Man bør jo ikke stryke hvite skjorter og slikt før man skal bruke dem, for da blir det jo gult.
|
|
|
#10 |
|
Pauset
|
Sv: Alternativ til stryking av klær?Da jeg jobbet i klesavdelingen i en butikk, så hadde vi en sånn dampgreie til å rette ut skrukker. Det fungerte fint, og det gikk veldig fort. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
En som trener
|
Sv: Alternativ til stryking av klær?Moren min har et svinedyrt strykejern som hun bruker å dampe klær med. Henger opp klærne, poff poff og så er de glatte og fine. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Alternativ til stryking av klær?De skjortene jeg har, som jeg ikke stryker men henger opp på hengere til tørk, blir mer krøllete utover dagen av bruk, enn de er ustrøket på hengeren. Så hvorfor skulle jeg gidde å stryke da?
|
|
|
#13 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Og truser og undertøy innerst, de største plaggene ytterst.
|
|
|
#14 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Alternativ til stryking av klær?Strykejernet hos oss brukes også klart mest til å stryke perler.
|
|
|
#15 |
|
Viser tenner
|
|
|
|
#16 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Vårt også.
|
|
|
#17 |
|
Brenner seg ut
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Midt i landet
![]() |
Sv: Alternativ til stryking av klær?Jeg sentrifugerer på 1100 omdreininger, tørketromler i 5 min på lav temp. så henges klærne pent opp på tørkestativ og skjorter/skjørt på hengere. Nesten ingen klær behøver stryking etterpå. Finskjorter som ev må strykes til jul og 17. mai o.l. stryker mannfolkene i huset selv, sønnene er opplært fra 10- årsalderen og mannen har alltid måtte stryke skjortene sine selv...Har sagt til guttaboys at de ikke må gjøre seg avhengig av et kvinnemenneske for å få klærne til å se greie ut...En veldig arbeidsbesparende løsning dette, ,men må av og til stryke en duk da...
|
|
|
#19 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativ til stryking av klær?Jeg er også en stryker,og har ingen planer om å slutte.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Alternativ til stryking av klær?Passer på å ikke ha for kraftig sentrifugering, og henger ut i vinden. Noen ganger lett tromling i tørketrommelen på svakeste varme :-) |
|
![]() |
|
|