|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Merker du klærne til barna?Jeg merker nesten alt til 5 åringen og 7 åringen. Til eldste merker jeg kun større plagg som jakker, støvler, sko og regntøy nå.
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merker du klærne til barna?Jeg er utrolig lat å merke klærne til barna, skal skjerpe meg! |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merker du klærne til barna?Merker inneklær med tusj, ullklær og fleece med strykelapper og regntøy, støvler og sko med klistrelapper
|
|
|
#64 |
|
Passiv
|
Sv: Merker du klærne til barna?Ja. Jeg er av den rare typen som synes det er gøy å merke klærne til barna. Har aldri mistet en ting. |
|
|
|
#65 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merker du klærne til barna?I teorien: Ja. I praksis: Slett ikke alltid. :slurvete: |
|
|
|
|
|
#66 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merker du klærne til barna?Jeg merker klærne til mine fire unger, også hun som begyner i tredje klasse til høsten. Men jeg bruker vannfast tusj og skriver inn navnet. I ulltøy stryker jeg på lapper, og annet tøy jeg ikke finner et egnet sted å skrive navnet. Å stå og stryke inn ørten lapper til 4 barn gjør jeg ikke. Det viktigste er at det står et navn der, ikke at det er en fin klisterlapp. Men selvsagt, merkelappen holder nok bedre enn tusj og er lettere å lese. Jeg prøver å merke det meste, men kan nok være treg noen ganger.
|
|
|
#67 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Merker du klærne til barna?
Tja, letter og letter. Vi gjør det jo veldig enkelt, er det ikke merket og vi ikke kjenner det igjen så havner det i umerka kassen. Men det er klart en fordel om votter og luer er merket, for det er klær som ofte byttes i løpet av en dag, og da er det greit å finne det tilbake når det trengs å brukes igjen.
|
|
|
|
#68 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Merker du klærne til barna?Finnes det egentlig klistrelapper til klær? Det kunne nemlig jeg tenke meg, men jeg finner bare strykelapper (eller taggit) til klær, klistrelappene er til ting (matboks etc) Hvorfor kan ikke de være på klær?
|
|
|
#70 |
|
|
Sv: Merker du klærne til barna?Jeg merker alt til Storebror. Skriver med merketusj i lapper, og bruker tag-it i ullklær og stryker fast i noe.
|
|
|
|
#71 |
|
Textrovert
|
Sv: Merker du klærne til barna?Jeg merker de plaggene jeg kan merke med tusj. Må jeg begynne å stryke på merker, blir det sjelden gjort. Jeg er for lat.
|
|
|
#72 |
|
Guardian of the galaxy
|
Vi har klistrelapper til klær, og de sitter veldig godt.
|
|
|
#73 |
|
Sv: Merker du klærne til barna?Vil vite, vil vite!
|
|
|
#74 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Merker du klærne til barna?Ja, jeg er flink til å merke både med stryke-på-lapper og tusj. Noen ting blir ikke levert tilbake likevel. Bl.a. har jeg funnet en ny jakke merket med full navn og tlf.nr. i skolens avlåste vaskekott, rett før det ble hentet av Røde Kors. På Hunderfossen forsvant en Molo fleecegenser merket med navn og tlf.nr. fra trekkvognen vår.
|
|
|
#75 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Merker du klærne til barna?Jeg bruker konsekvent tusj inni tøyet. Skriver på merkelappene og i yttertøy kan jeg også skrive rett på innerfôret, samme med gummistøvler etc.
|
|
|
#76 |
|
maler
|
Sv: Merker du klærne til barna?Presis.no har klistrelapper til klær. De fungerer rimelig greit, men ikke så greit som strykelapper. Dog får man merket flere klær og det er en fin ting, så får det heller være at det faller av en og annen lapp.
|
|
|
#77 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Søren, nettsida var ute av drift nå. Var klar til å bestille med en gang jeg! Klistrelapper til klær har jeg savna! Er for lat til å stå og stryke (og syns det er noe mikk :urk: )
|
|
|
#78 |
|
maler
|
Sv: Merker du klærne til barna?hm arveklær fra egen familie merker jeg ikke på nytt. De får bare lære seg hva søsken heter. Og så har jeg lapper med enern og toern kattasen på. Klær hvor andre har skrevet på vaskelappen bruker jeg merke med strykelapp eller klistrelapp.
|
|
|
#79 |
|
tøff som havregrøt
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
![]() ![]() |
Sv: Merker du klærne til barna?Pleier stort sett bare å merke med forbokstavene... Siden alle jentene har dobbelnavn, blir det tre bokstaver på hver. Men da blir det litt kluss med "overmerking"...
|
|
|
#80 |
|
Sv: Merker du klærne til barna?Fikk ikke bestille de klistrelappene nei, men jeg venter jo en ladning strykelapper, kan prøve dem først...
|
![]() |
|
|