Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor mye shopper man for når man shopper egentlig?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-10, 15:17   #61
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye shopper man for når man shopper egentlig?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg bruker kåpe stort sett hele vinteren. Eneste unntak er på skøytebane, skogstur eller under snømåking. Jeg fryser så lett og med kåpe slipper jeg å ha på bevernylonbuksa hele tiden. Den passer bare ikke på jobb.

Det er perfekt med kåpe når det er vinter (ordet kåpe høres forøvrig veldig kjerring ut), og jeg kunne tenkt meg en slags dunkåpe. Men de jeg synest er fine, er så himla dyre.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:18   #62
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reiseselskapet ditt er skummelt, men har ganske god peil, så jeg stemmer i med m^2. Og lurer på hvorfor jeg ikke er med, jeg også.

Gammel 29-07-10, 15:18   #63
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men du - reisefølget ditt er strengt shoppingfølge altså. Hun lar deg ikke kjøpe hva som helst Men hvis hun sier "kjøp! " så er det bare å lytte

Sånt shoppingfølge er gull verdt.

Gammel 29-07-10, 15:19   #64
Slettet bruker
Passiv

Standard

Fine Dragen.

Jeg tenker sånn her: Jeg drar og prøver det jeg rekker. Også vet jeg hva som passer når jeg kommer hjem i tilfelle jeg velger å bestille noe. Jeg er ikke i stand til å bruke mer penger på en dag - da må jeg dopes eller noe. Jeg er helt gal på det der. (Dere vil ikke like å se meg kjøpe enkeltting som koster mer enn omtrent det der.)

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:30   #65
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Reiseselskapet ditt er skummelt, men har ganske god peil, så jeg stemmer i med m^2. Og lurer på hvorfor jeg ikke er med, jeg også.

Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:32   #66
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ikke vondt noen steder av å bruke penger, jeg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:43   #67
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg var nylig i London og hadde en dag til shopping og penger på konto.

Jeg klarte å bruke 2 700 kroner på Boden (og da kjøpte jeg både til jentene og til meg selv, og i tillegg kjøpte jeg et skjørt et annet sted. Da syntes jeg forsåvidt at jeg hadde shoppet mye og brukt mange penger.

Jeg kan ellers føye til at jeg eier en trenchcoat, en regnkåpe og to lange sorte ullkåper. Jeg eier to par støvletter. Et par brune fra Fretex, og et par fine sorte Camperstøvletter, som jeg kjøpte på salg i januar. De første støvlettene i mitt liv som jeg ikke har kjøpt på Fretex og jeg er veldig stolt av dem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:50   #68
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Det kommer veldig ann på.. Jeg har kåpe til 4.000,-, men det var en jeg hadde ønsket meg lenge - og spart til, så når jeg hadde kjøpt meg den så følte jeg kun ren lykke. Og jeg er kanskje litt sånn - dersom jeg virkelig ønsker meg noe, så sparer jeg eller kjøper når jeg får noen "bonus"penger e.l. fordi JEG fortjener det! Men det tilhører skjeldenhetene. Jeg har en vinterkåpe og en vår/sommer/høstkåpe (det heter vel kanskje trenchcoat). Støvletter... tja 4-5 par, men bruker kun 2 av dem. Men støvletter varer jo litt mer enn en sesong. Jeg blir veldig lykkelig når jeg finner fine ting på salg, og kan fint gå i skjørt og gensere til 2-300,-.

Gammel 29-07-10, 16:00   #69
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Mener og mener. Jeg har en svart, en grå og en mørk lilla. Billige.

Det blir noe helt annet. I ditt første innlegg ga du inntrykk av at enhver garderobe måtte inneholde minst tre kåper. Jeg elsker å gå i kåpe fordi det varmer mer enn jakke (dessuten er det ofte mye mer feminint), men det faller meg ikke inn å mene at alle MÅ eie minst tre kåper.

Gammel 29-07-10, 16:11   #70
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det blir noe helt annet. I ditt første innlegg ga du inntrykk av at enhver garderobe måtte inneholde minst tre kåper. Jeg elsker å gå i kåpe fordi det varmer mer enn jakke (dessuten er det ofte mye mer feminint), men det faller meg ikke inn å mene at alle MÅ eie minst tre kåper.

Nei, antallet var ironisk, og ble valgt fordi jeg har tre kåper selv. (hvorav en egentlig ikke kler meg, så mulighetene for at antallet går ned til to er stor). Forøvrig mener jeg ikke at noen må eie kåper i det hele tatt. Jeg er nok litt klønete å formulere (jeg er jo tross alt på jobb, er det god unnskyldning?)

Gammel 29-07-10, 16:43   #71
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joa. Men jeg er 180 cm lang og ikke så slank akkurat så det er lite sånn slags shopping som er egnet for meg.

Men noe til ungene ja. Kanskje jeg burde kjøpe noe til dem?
Finnes Kensington Market enda, og er det kult enda?

Jeg har en lang venninne, og hun pleier å stikke innom her når vi er i UK:

http://www.longtallsally.com/

Ellers tror jeg jeg ville økt budsjettet en smule slik at du har rom for litt spontanshopping også.

Jeg har forøvrig to par støvletter og null kåper. Og ingen vesker til flere tusen kroner. Jeg tror jeg har innebygget sperre fra studietiden på å bruke masse penger på et plagg, men jeg øver meg, og er blitt litt flinkere. Det hjelper på at prisene er i dollar. 200 dollar høres liksom ikke så ille ut som 1500 kr.

Gammel 29-07-10, 16:49   #72
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åhnei. Nå så jeg på hjemmesiden til LTS også.

Dette blir dyrt.

Noen hadde allerede tipset deg, ja. Hilsen svarer før hun har lest tråden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.