Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Fonter/skrift/farge

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-10, 16:52   #1
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fonter/skrift/farge

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Fordi man hadde lyst, fordi man likte fonten, fordi man er lei av Verdana, fordi man synes en annen font hadde stått bedre til resten av siden, et.c.

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ja, det er sånne grunner som jeg blir irritert over.

Det er veldig forstyrrende, og signaliserer for meg at innlegget i bør ignoreres; jeg antar i utgangspunktet at dersom noen ikke behersker formen så er ikke innholdet verdt bryet heller; min, relativt lange, erfaring med kommunikasjon på Internett tilsier at kvaliteten på form og innhold er sterkt korrelert. I gamle dager kunne det for eksempel gjelde hvor mange tegn det skulle være på en linje, i dag har vi mange flere muligheter til å rote det til. Dersom det er vesentlig for budskapet å velge Comic Sans (jeg kan riktignok ikke helt se hva som skulle rettferdiggjøre akkurat det, men velger å ha et åpent sinn), eller å skrive uten tegnsetting, eller å bare bruke store bokstaver (som jeg vet om noen som gjør) så er det naturligvis greit, men i de fleste tilfeller gjør slike grep ingenting annet enn å lage irriterende støy, og det tror jeg det er lurt å være klar over.

Ben "easily spooked" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:53   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Dersom det er vesentlig for budskapet å velge Comic Sans (jeg kan riktignok ikke helt se hva som skulle rettferdiggjøre akkurat det, men velger å ha et åpent sinn) …

Fordi det å si æ e gla i dæ på nån ainna fånt einnj Comic Sainnjs funkitj rætt og slætt.

Gammel 02-08-10, 12:09   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Åkkei, da greide jeg ikke styrE meg meR.

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:17   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

HÆ?! :hypnotisert:

Stekira: nå må du ikke ta deg nær av dette, altså. Nå er vi over på fjase-stadiet. Vi vet vi overdriver fullstendig. Dessuten: jeg er helt enig med deg i at Verdana er en kjedelig font.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:19   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vakkert.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 19:21   #6
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ps.. måtte forresten skifte til FF for å gjøre det svart. Det ble for mange koder å fikse på med Safari! *dåner*

Gammel 02-08-10, 13:05   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På meg virker det som du kunne hatt nytte av å lese andres innlegg med et litt annet tonefall. Det virker som du tar mye som angrep og kritikk.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 13:35   #8
Stekira
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

På meg virker det som du kunne hatt nytte av å lese andres innlegg med et litt annet tonefall. Det virker som du tar mye som angrep og kritikk.

Okey :-) da beklager jeg det menes ikke slik fra min side. Unnskyld

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 13:45   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ellers er vel dette noe av den mest stilfulle entringen av forumet noensinne, muligens bare slått av Winall Youget - eller hans uvitende arvtager Drammeprinsen.

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=74223

Kuleste entringen ever!

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det viktigste å få med seg er at ikke er snill, ikke i nærheten en gang.

Den er faktisk den slemmeste av de slemme. Mye slemmere enn og , som egentlig er litt småmorsommobbende slem.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 13:58   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stekira, her.

Jeg må bare bryte sammen og tilstå, at jeg ønsket en debatt om dette, fordi jeg aldri noen gang i nettverdene har irritert meg over hverken fonter eller skrifter eller tykkelse eller farge. Det som har irritert meg er innlegg som er lange uten avsnitt.

Innholdet i innleggene er alltid det jeg sluker til meg og har aldri TENKT på at forskjellige fonter kan virke provoserende på enkelte, irriterende på noen, og forstyrrende for andre.

Nå har jeg fått god innsikt i hvordan forumskikken er her inne, og at jeg ikke har lest lenge nok i forumet før jeg registrerte meg eller begynte å skrive skjønner jeg er en litt mindre høflig måte å entre forumet på.

Jeg burde lest meg opp og sjekket ut litt bedre hvordan man har det her inne og ikke bare kastet meg inn i det og stilt åpne spørsmål til noe som er HELT naturlig for alle og som ingen før meg egentlig har hengt seg opp i.

Jeg har fått noen svar som jeg har stusset over, og gitt noen svar tilbake som sikkert andre har stusset over, jeg pleier å kalle en spade for en spade men prøver å ikke såre noen eller tråkke over noens grenser.

Hvis jeg har, uten viten og vilje, gått over streken så beklager jeg det sterkt. Jeg har ikke ment å være slem eller nesevis, jeg har bare stilt et spørsmål og ikke helt forstått alle svarene jeg har fått. Jeg er uansett, klar over nå, at her holder jeg meg til både de skrevne og uskrevne reglene helt uavhengig av mine egne overbevisninger eller behov. Jeg vet nå hvordan jeg skal gjøre det, og sier bare TUSEN TAKK FOR ALLE INNSLAG, vi er alle ulike og har alle våre måter å si ting på, men uansett jeg setter pris på alle dere som har tatt dere tid til å svare.

Om jeg fremdeles har satt fyr på noen, har irritert noen, eller har såret noen, så vær så snill å ta det i en privat melding så kan vi ta det derfra. Jeg ønsker på ingen måte å gjøre meg til uvenns med folk her. Dere virker greie alle sammen her.

Også må du venne deg til å miste fullstendig kontrollen over tråden du starter og at ting tar av. Vi gjør det hele tiden mot alt og alle.

Men det at tråden fortsetter betyr ikke at man nødvendigvis fremdeles vil diskutere eller krangle med HI - det kan vel så gjerne være at den bare får sitt eget liv.

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 15:39   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Også må du venne deg til å miste fullstendig kontrollen over tråden du starter og at ting tar av. Vi gjør det hele tiden mot alt og alle.

Men det at tråden fortsetter betyr ikke at man nødvendigvis fremdeles vil diskutere eller krangle med HI - det kan vel så gjerne være at den bare får sitt eget liv.

Ja, jeg bare gjentar meg selv jeg altså.

Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 14:06   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette ble en veldig absurd tråd.

Stekira, det er ingen som gjør narr av deg. Men vi tuller litt med deg. Akkurat som jeg blir tullet med, Skilpadda blir tullet med eller Joika blir tullet med. Vi liker å tulle. Hvis du prøver å lese alle innleggende du mener peprer eller gjør narr med glad, blid og lystig stemme så kanskje de ikke høres så krasse ut.

Gammel 02-08-10, 15:53   #13
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da veldig som dere skulle stryke denne jenta på ryggen for at hun skulle forstå og bli værende. Om hun ikke tålte denne tråden får hun vel bare dra da?

Kan ikke huske så mye puselusing her inne på lenge.

Gammel 02-08-10, 15:54   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Det var da veldig som dere skulle stryke denne jenta på ryggen for at hun skulle forstå og bli værende. Om hun ikke tålte denne tråden får hun vel bare dra da?

Man blir sånn om sommeren.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 23:49   #15
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Er det galt også, nå?
Etter x antall innlegg i diverse tråder som har gått på at vi er for krasse mot nykomlingene våre ...

Gammel 03-08-10, 10:27   #16
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er det galt også, nå?
Etter x antall innlegg i diverse tråder som har gått på at vi er for krasse mot nykomlingene våre ...

Ja, det er galt.

Gammel 02-08-10, 16:14   #17
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tråden trenger vel ikke å bli slettet? Bare endre litt på font og farge, så er det ingen som gidder å lese den.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:16   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Gammel 02-08-10, 19:30   #19
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er mulighet for forskjellige fonter og farger og typer for at vi skal kunne lage signaturer som forteller noe om hvor rare eller kjedelige vi egentlig er.

Gammel 02-08-10, 16:19   #20
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fader heller, jeg greier ikke bruke den smileyen på fleip lenger, uten å følge opp med etterpå. Og jeg prøvde virkelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.