|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#62 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?
Slik er det her også.
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem, og bor godt på 90 m2 boflate. Men vi må nok ha et større hus snart, fordi ungene etter hvert må ha hvert sitt rom, og nå har vi bare tre soverom. |
![]() |
![]() |
#64 |
både her og der
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har seks soverom, men to av dem er ganske små. I kjelleren har vi vaskekjeller/bod (med grovt murgolv) i tillegg til en avlang bod (med murgolv). Jeg kunne tenke meg å gjøre om vaskekjelleren til innredet rom/vaskerom og flytte vaskemaskinen inn dit, samt kjøpe en til vaskemaskin. Da blir det god plass her!
![]() |
#65 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vår gode planløsning, 90 kvm leilighet over to plan: Hele første etasje er en halvåpen kjøkken-stue-løsning (i midten er det en skyvedørsgarderobe og et toalett). Det føles mye større enn det er, særlig fordi det er ekstra takhøyde i en del av stua. Andre etasje har tre soverom, bad og en bod, samt en gang med plass til en liten arbeidskrok.
![]() |
#66 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire, har 190 kvm., og synes det er akkurat passe. Vi hadde fint klart oss med mindre plass, men det er deilig å alltid ha litt ekstra lagringsplass når man trenger det. Dessuten liker jeg å ha flere bad og toaletter. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med, er at det ikke er toalett i den etasjen vi oppholder oss mest i.
![]() |
#67 |
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi bor 4 stk på 80 kvm. Jeg føler faktisk ikke vi har noen liten plass, god plannløsning og det at vi ikke er de store samleren eller har mye møbler gjør at vi føler det er romslig her. Vi er også god på praktiske løsninger når det kommer til oppbevaring av klær ol.
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har 250 kvm fordelt på tre etasjer. 5 soverom, 2 stuer, 2 bad, pluss diverse. I kjelleretasjen har vi en komplett leilighet med 1 soverom på ca 70 kvm. Den kunne vi leid ut, men vi bruker plassen selv til venner og familie fra utlandet. Vi har både min og min manns familie i utlandet (Tyskland og Irland bl.a.), og de bor gjerne hos oss noen uker av gangen, og da er det supert med en egen leilighet til det formålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Ca. 160 kvm. Grei planløsning, med 3 etasjer. Kjellerstue, vaskerom og bod nede, stue, kjøkken, gang og toalett i hovedetasjen og bad og 3 soverom øverst. Hage med stor platting og bod ute på fremsiden osv. Grei plass, og kjellerstuen er GULL når det kommer til å ha unger inne, de kan herje vilt der nede, eller se film/spille dataspill på hjemmekinoen mens vi andre får fred. Men jeg vil ha enebolig med større kjøkken og SVÆR hage. Så det skal vi ha innen noen år.
![]() |
#72 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har ca. 150 kvm og er fem stykker. Har bygd om loftsetasjen slik at vi fikk fire soverom, men savner en ekstra stue til ungdommen. Vi har en 80 kvm stor sokkelleilighet som vi vurderer å ta selv etterhvert. Vi har et stort garasjeloft med masse oppbevaringsplass, men det gjør at det er et salig kaos der.
![]() |
#73 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 4 stk, vi bor på +/- 200 kvm, vi har en kjeller som er innredet, men som ingen foreløpig ikke bruker. Vi har utrolig god plass å boltre oss på. Barna har rom på 16-19 kvm, så vi har god plass for å si det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Der er vi også, bare at vi har 96kvm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
I mål
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire, og bor på 100 kvadrat + et kryploft og to boder. 20 av de 100 brukes også stort sett til lagring, og nå også kontor etter at vi måtte frigjøre det siste barnerommet. Det funker greit nok med 100 kvadrat, men jeg savner mer lagringsplass utover dette av type "lett-tilgjengelig" (utebod) så vi slapp å bruke kjellerstua.. Ellers ønsker vi oss større stue og kjøkken. Soverommene er på bra størrelse, men vi ønsker vi hadde ett til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Protonterapeut
|
I hvert fall ikke at det er 2 soverom oppe og ett nede - i motsatt ende av huset. Og null muligheter til å gjøre noe med det.
![]() |
#78 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire og har vel 160 - 180 kvm, pluss kjeller på 75 kvm, hvor det er en liten kjellerstue og ellers lagrings og arbeidsplass(syrom). I tillegg har vi en stor dobbelt garasje med loft.
![]() |
#79 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har alt på ett plan, bad og fire soverom i en egen "fløy", et soverom til (kontor/gjesterom) i tilknytning til hallen, lite toalett i hallen, vaskerommet innenfor kjøkkenet og egen utgang fra vaskerommet og ut. Kjekt å kunne ta inn sølete unger den veien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 4 på ca rundt 92 kvm. Er egentlig fornøyd med det God planløsning og mye luft og lys. Skulle nok kanskje ønske meg et rom til etterhvert men ingen krise enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|