Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Vasker man alt på nytt når 60-vask blander seg med 40-vasken

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 13:17   #61
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vasker man alt på nytt når 60-vask blander seg med 40-vasken

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Kan man bli gravid av dem?
(forresten, da innfører jeg herved at jeg går med mannens uvaskede truser til hverdags (Ja, med belte da, vi har litt ulik størrelse). Ja, ikke AKKURAT nå da, siden jeg faktisk allerede er gravid, men sånn når/om vi begynner å prøve på nr 3)

Bukseseler må jo vera mykje enklare....

Gammel 13-08-10, 13:36   #62
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

I disse tider hvor vi diskutere så fillene fyker rundt driften av AS Familien og sånn, så passer det vel med et viktig spørsmål som har ligget tungt på meg lenge :

Det hender at en truse blander seg med gensere og bukser her, og da vasker jeg trusa på nytt med rett temperatur. Av og til lurer jeg på om jeg skulle vasket resten av tøyet en gang til også, men avfeier det som litt for hysterisk. Hva synes dere?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg ser for meg Balanse som tar trusen ute av vaskemaskinen med pølseklype og roper SKITTEN, SKITTEN! Og straffer trusen med å koke den uten pause resten av dagen.

Nei, det kunne ikke ramle meg inn å vasket om igjen!

Gammel 13-08-10, 14:12   #63
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaske om igjen? Har det klikket?

Så festlig er ikke klesvask, altså.

Gammel 13-08-10, 14:22   #64
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt jeg må tenke på ...

Men altså, å vaske trusa på nytt hadde ikke vært aktuellt.

Gammel 13-08-10, 14:40   #65
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

(forresten, da innfører jeg herved at jeg går med mannens uvaskede truser til hverdags (Ja, med belte da, vi har litt ulik størrelse). Ja, ikke AKKURAT nå da, siden jeg faktisk allerede er gravid, men sånn når/om vi begynner å prøve på nr 3)

Altså, da går du jo glipp av den morsomste delen av hele graviditeten.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:45   #66
Finni
Bør lage seg en tittel selv

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg hadde vasket trusen på nytt, ikke resten. Jeg er dog i kategorien hysterisk i forhold til mange ting her inne.

medhysterisk melder seg

Gammel 13-08-10, 14:45   #67
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Herlig tråd. Balanse da, nå må du ikke la trusene få deg ut av balanse.

Kunne heller ikke falt meg inn å vaske noe på nytt, gitt.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:46   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde ikke ramla meg inn å vaske noe på nytt.

Jeg vasker dog undertøy på 60 grader sånn normalt sett.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:56   #69
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Her blir slike slengere fiskedasket og hengt opp på lik linje med resten av klesvasken. Nekter å tro at de ikke er rene.

Plagg som har blitt fiskedasket pleier jeg å kjøre gjennom minst én kokvask etterpå. Ellers er jeg ganske avslappet når det gjelder klesvask.

Gammel 13-08-10, 15:23   #70
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Googlet du, Mim, eller mente du oss?

Jeg mente faktisk dere. Fiskedaske undertøy?

Fiskeskell er kanskje et godt økologisk alternativ til glitter når man skal til gynekologen.

Gammel 13-08-10, 15:31   #71
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Plagg som har blitt fiskedasket pleier jeg å kjøre gjennom minst én kokvask etterpå. Ellers er jeg ganske avslappet når det gjelder klesvask.

Fiskedasket eller rompetrolldasket?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 15:44   #72
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Vasker trusene på 60-vask om de har lurt seg med 40-vask ja.

Gammel 13-08-10, 15:47   #73
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Truser og sokker vaskes på 60 grader - slengere fra 40 vask vaskes på nytt, ja. Tanken på at resten av 40 vasken kunne være besudlet har slått meg, men jeg har slått det fra meg igjen.

:stolt av å for engangs skyld være i den vaske-hysteriske grupperingen:

Gammel 13-08-10, 15:50   #74
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare beklage, men jeg vasker truser på 40 til vanlig jeg. Har gjort det i 16 år og har ikke hatt noen problemer med det hittil .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 15:50   #75
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

:stolt av å for engangs skyld være i den vaske-hysteriske grupperingen:

Jeg og!

Men jeg må innrømme at for ikke lenge siden var jeg av de som slavisk fulgte pierre robert sine vaskeanvisninger, men aldri mer!

Gammel 13-08-10, 15:51   #76
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Zoe: Stolt?

Gammel 13-08-10, 15:54   #77
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@Zoe: Stolt?

Seff!

Jeg er jo ellers aldri den som svarer "Ja, jeg støvtørker MINST annenhver dag!", "Kjøkkengulvene MÅ dras over daglig!" eller "Jeg pusser vinduer med én gang jeg står opp om morgenen!" ( ) - men trusene mine, Mim, de er gullende rene, altså!

Sist redigert av Pebbles : 13-08-10 kl 16:00.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 15:57   #78
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Er det så fælt å pule?

Jeg mente faktisk dere. Fiskedaske undertøy?

Fiskeskell er kanskje et godt økologisk alternativ til glitter når man skal til gynekologen.

Mhm. Kan lue gynekologen til å tro at man har en velutviklet soppinfeksjon der nede, da, om man skal sitte med fiskeskjell i trusa en hel varm kontordag først.

Gammel 13-08-10, 15:58   #79
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Seff!

Jeg er jo ellers aldri den som svarer "Ja, jeg støvtørker MINST annenhver dag!", "Kjøkkengulvene MÅ dras over daglig!" eller "Jeg pusser vinduer med engeng jeg står opp om morgenen!" ( ) - men trusene mine, Mim, de er gullende rene, altså!

NOE skal man ha!

Gammel 13-08-10, 15:59   #80
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

NOE skal man ha!

Ja, ikke sant?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:16.