Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva betyr navnet til barnet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-10, 17:51   #61
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?

Skriver jeg rotete eller utydelig? Jeg er ikke vant til at flere ikke skjønner hva jeg mener.

Gammel 15-08-10, 17:52   #62
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten; finnes det navn som betyr skikkelig negative ting? Som regel pleier det jo å være store kriger, lysende engel, den rene og slike greier.

Gammel 15-08-10, 17:53   #63
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Skriver jeg rotete eller utydelig? Jeg er ikke vant til at flere ikke skjønner hva jeg mener.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener og tenker helt likt. Skjønner ikke at noen ikke skjønte hva du mente.

Gammel 15-08-10, 18:02   #64
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

For meg høres det rart ut å ikke sjekke hva navnet betyr, når man allerede er inne i prøvesmake, forkaste- og opplistingsmodus.

Men nå kan jeg vel si at jeg er i overkant interessert i navn og språk, og vi har brukt ekstremt lang tid for å komme frem til storesøsters 2 fornavn og lillebrors 3 fornavn.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 18:06   #65
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg var opptatt av når jeg/vi skulle velge navn til ungene var:
Nr 1: IKKE dobbeltnavn
Nr 2: Passe til etternavnet
Nr 3: Sjekke at det betydde noe vi syntes var ok

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 18:07   #66
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Men det har jo med interesse å gjøre. Noen synes det er spennende å sjekke ut hva barnets stjernetegn betyr, noen vil vite hva ascendanten betyr og noen vil vite hva navnet betyr osv. For meg stiller det sånn ca. i samme klasse og jeg har ikke tenkt så mye over noen av delene.
Jeg skjønner ikke hva som er så viktig med betydningen av et navn. Mitt navn betyr "den rene". So what, liksom.

Gammel 15-08-10, 18:12   #67
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har selv et bibelsk navn, som "alle" kristne skal kommentere i det vide og brede, og jeg har ofte opplevd det som slitsomt. At vi var veldig bestemte på å ikke velge et bibelsk navn henger blant annet sammen med dette.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 18:21   #68
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner alt Kirsebær sier.

For meg er det himmelvid forskjell på å velge navn ut i fra hva man synes er pent, liker, har koblinger til - og hva det navnet av en eller annen grunn betyr. Er vel ikke såå mange som vet det vel?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 18:25   #69
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storesøster: Frisk, sunn

Lillebror: Enehersker

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 18:31   #70
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Navnet mitt betyr nåde og ren.

Gammel 15-08-10, 19:07   #71
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi tok også hensyn til betydningen når vi valgte navn. Noen betydninger blir rett og slett litt voldsomme, som Blondie sier. Betydningen av det ene navnet vi valgte gjenspeiler dessuten en felles lidenskap vi har, hvilket gjorde at vi likte navnet bedre enn før vi visste betydningen av det.

Gammel 15-08-10, 19:28   #72
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Navnet til Lille betyr Elsket Gudinne, eventuelt Gudinne Elsket hvis vi skal skrive det i den rekkefølgen navnene kommer.
Det finnes mange betydninger av hennes navn nr 2, jeg plukket ut den ene.
Mitt navn betyr offertjener eller noe sånt. Haha liksom.

Jeg sjekket betydning av navnet før jeg bestemte meg, men jeg aner ikke hvilket stjernetegn Lille er. :bidrar:

Gammel 15-08-10, 19:34   #73
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Vår jente har ett navn som betyr mandig. Men jeg liker uansett navnet godt, og hadde ikke endret det om jeg hadde visst betydningen på forhånd.
Så nå kan dere google i vei å finne ut hva hun heter.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 19:43   #74
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelikan, her.

Vår jente har ett navn som betyr mandig. Men jeg liker uansett navnet godt, og hadde ikke endret det om jeg hadde visst betydningen på forhånd.
Så nå kan dere google i vei å finne ut hva hun heter.

Jeg vet, jeg vet

Gammel 15-08-10, 19:43   #75
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet heller ikke hvilket stjernetegn Poden er. Men han har det tegnet som kommer etter tvilingen.

Gammel 15-08-10, 20:20   #76
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet heller ikke hvilket stjernetegn Poden er. Men han har det tegnet som kommer etter tvilingen.

Dvs han er kreps Jeg bor med 3 krepser - og det kan tiltider være slitsomt.

Gammel 15-08-10, 20:20   #77
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

"Fredelig svømmer". /

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 20:22   #78
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Kreps.

Jeg aner ikke hva navnet til kosegrisen betyr, men det er fordi jeg ikke finner det noe sted. :venter på Shamu:

Gammel 15-08-10, 20:25   #79
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet i hvilken måned barna er født, det er godt nok for meg.

Gammel 15-08-10, 20:33   #80
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Dvs han er kreps Jeg bor med 3 krepser - og det kan tiltider være slitsomt.

Er Krepser kjent for å være slitsomme?

Da syns jeg det er merkelig at folk ikke planlegger mer etter stjernetegn istedet for å bruke tid på å finne ut om navnet på barnet deres betyr "elskelige lille duttebass" eller noe slikt.

Jeg tror stjernetegn overkjører navnebetydning hur tid som helst! :heier på stjernetegn:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.