|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?For meg høres det rart ut å ikke sjekke hva navnet betyr, når man allerede er inne i prøvesmake, forkaste- og opplistingsmodus.
|
|
|
#2 |
|
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Origin of the name Maisie: |
|
|
|
|
|
#3 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Betydningen av navnet til barna ble sjekket ut og godkjent før vi bestemte oss, men vi bryr oss egentlig fint lite om betydningen. Måtte bare sjekke at navnene ikke hadde noen belastende betydning. Språk er gøy, men akkurat navn er ikke min greie. Vi har valgt barnas navn ut i fra andre kriterier. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?De er oppkalt alle 3, så navnene betyr noe for oss
|
|
|
|
#5 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?
Jeg skjønner jo veldig godt at om man leser hva et navn betyr , og det betyr "Den lateste lømmelen av dem alle!" så liker man ikke betydningen , og velger vekk navnet. Det jeg ikke skjønner er det jeg kommenterte. "Det ville ikke falt meg inn å gi ungene navn jeg ikke visste hva betydde ".
|
|
|
#6 |
|
ræv med ører
Du må jo vite hva navnet betyr for å vite at det ikke betyr "den lateste lømmelen av dem alle".
|
|
|
#7 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Jeg skjønner at det er en personlig greie, men jeg lurer likevel på hvorfor noen tenker sånn. For meg er det i samme bane som horoskop og alternativmessen. Så vidt meg bekjent er ikke Mimsen den mest ivrige forkjemper for noen av delene.
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sånn tenker jeg også. Betydningen av navn (altså Geir = Den Stolte Kriger)betyr like lite for meg som feks. hvilket stjernetegn barnet får.
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Ja, men for meg er det ikke viktig. Jeg fant navn til ungen min uten å vite hva det betydde. Hadde det betydd "din store idiot" så hadde jeg ikke funnet det ut før nå, og det hadde ikke gjjort meg noe.
|
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke ser ut til å skjønne at det for noen er interessant å vite hva navn betyr, og at det derfor ikke kunne falle dem inn å velge navn på barnet sitt uten å vite hva navnet betyr. Jeg har ikke noe problem med å skjønne at dette ikke er viktig for alle, men gitt at man er en sånn person som er interessert i sånt - etymologi og navnetradisjoner og betydninger - så følger det for meg ganske naturlig at man også ville "etterforske" noe såvidt viktig som navnet man velger til barnet sitt.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Dessuten; finnes det navn som betyr skikkelig negative ting? Som regel pleier det jo å være store kriger, lysende engel, den rene og slike greier.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Det jeg var opptatt av når jeg/vi skulle velge navn til ungene var: |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Men det har jo med interesse å gjøre. Noen synes det er spennende å sjekke ut hva barnets stjernetegn betyr, noen vil vite hva ascendanten betyr og noen vil vite hva navnet betyr osv. For meg stiller det sånn ca. i samme klasse og jeg har ikke tenkt så mye over noen av delene.
|
|
|
#16 |
|
ræv med ører
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Jeg har selv et bibelsk navn, som "alle" kristne skal kommentere i det vide og brede, og jeg har ofte opplevd det som slitsomt. At vi var veldig bestemte på å ikke velge et bibelsk navn henger blant annet sammen med dette.
|
|
|
#17 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Jeg skjønner alt Kirsebær sier.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Navnet mitt betyr nåde og ren. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Vi tok også hensyn til betydningen når vi valgte navn. Noen betydninger blir rett og slett litt voldsomme, som Blondie sier. Betydningen av det ene navnet vi valgte gjenspeiler dessuten en felles lidenskap vi har, hvilket gjorde at vi likte navnet bedre enn før vi visste betydningen av det.
|
|
|
#20 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hva betyr navnet til barnet ditt?Navnet til Lille betyr Elsket Gudinne, eventuelt Gudinne Elsket hvis vi skal skrive det i den rekkefølgen navnene kommer.
|
![]() |
|
|