|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Dere er nå søte ...
|
|
|
#4 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?
Jeg synes ikke snus skal forbys fordi det lukter. Jeg ønsker at det ikke skal brukes foran mine barn, fordi jeg ikke synes det er en positiv ting. Det er ganske innlysende at man ikke kan gå å spise sjokolade og snop hele dagen på jobb også, selv om man kan mene at "hva man har i munnen er en privatsak". Jobber man i barnehage er man en rollemodell for barn. Sånn er det bare.
|
|
|
#5 |
|
www.bomulls.no
|
Jeg er ikke så opptatt av lukten, men signalene det sender ...
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg hadde ikke oppfattet det som problematisk, nei,.
Så vidt jeg vet er faren for kreft i munnhule og strupe økt, men det er en digresjon fra min side.
Og så er du mot det. Nei, jenta mi, nå har du tenkt feil. Du bør selvfølgelig være for å bare snuse i pausene.
Jeg må innrømme at jeg hadde ledd av slik uttalelser.
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg syns ikke det er nødvendig med snusing i barnehagen sålenge man er sammen med ungene.
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skulle også si noe om tyggis, så da kan jeg kopiere dette.
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg hadde ikke reagert kjempemye hvis det var gjort rimelig diskret tror jeg. Men hvis det var såpass tydelig at det er snakk om det blant barna, synes jeg kanskje at det er greit det foregår på pauserommet. Ja, snus lukter. Også posjonspakninger. Det gjør forsåvidt enkelte andre ting man putter i munnen også som peanøttsmør, hvitløk og makrell i tomat. Jeg vet ikke om jeg synes det er hovedargumentet for å la det være. Men rusmidler som inntas på skolen er vanskelig. Hva gjør røyking forskjellig fra snusing? Hva er forskjellen på sjokolade/tyggis og snusing? Hvorfor får ikke barna gå rundt med noe i munnen når de voksne får? Jeg synes godt ting som gir forklaringsproblemer overfor ungene godt kan inntas et sted hvor de ikke ser, hvis det må inntas i løpet av arbeidsdagen over hodet.
|
|
|
#10 |
|
Ferdiglada
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Ei viktig saksopplysning her er forresten at en ikkje snusar i fem minutt, slik ein røyker. Eg har mine prisar i munnen i ca 45 minutt, og det blir lange pauser det.
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg jobber i bhg, og snus er forbeholdt pausene...
|
|
|
#12 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Datra mi på 5 får innimellom drops av mormoren, og nå har hun begynt å ta de oppunder leppa, og "skal begynne med voksengodteri når hun blir like gammel som tante".
|
|
|
#13 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg synes hller ikke det er så stas når femåringen "baker snus" av jordklumper. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er dette verre enn at barna tar en pinne i munnen og "jøiker"? Forteller man dem ikke bare at dette er skadelig og håper på det beste? Og kan man ikke gjøre det samme mtp snus og "lekesnus"?
Men det er det gjelder vel i barnehager også? Åh. Du mener at snuserne ruser seg...
Sist redigert av leliane : 31-08-10 kl 13:42. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Frilja viste til at snus er et rusmiddel, og det er det jo per def. Skjønner ikke at det hun sa der er noe å himle over.
|
|
|
#16 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
:modererer smiley-bruken:
Sist redigert av leliane : 31-08-10 kl 13:49. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ekvilist
|
Ja. Både tobakk og snus er kategorisert som rusmiddel. Det inneholder sentralstimulerende midler. Det er en grunn til at man blir avhengig.
|
|
|
#18 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Snus inneholder jo nikotin, som er et rusmiddel.
|
|
|
#19 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Nei, det er akkurat like ille. Jeg har ikke barn som later som de røyker, og det håper jeg inderlig ikke jeg får heller. Jeg har flere venninner som har sagt rett ut at de var glade i tanken om å røyke allerede fra de var små, fordi mennesker de så veldig opp til gjorde det, bl.a. en tante. En kan ikke holde ungene vekk fra røyking og snusing helt til de er 25 og over den verste faren for å begynne å røyke eller snuse, men når de er 4-5 år og skaper seg ideer om de fantastiske menneskene de liker og som de har mye gøy med, da synes jeg absolutt at foreldrene skal ha mulighet til å velge vekk at de utsettes for sånne tøysevaner på fast basis fra rollemodellene sine.
Så du mener det er ok å komme full på jobb også?
|
|
|
#20 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg foretrekker helt klart at de som jobber med barna mine ikke snuser i arbeidstiden. Samtidig må jeg si at jeg ikke hadde reagert så voldsomt om en av dem gjorde det heller, det er så mange andre egenskaper ved de ansette jeg bryr meg mer om. |
|
|
|
![]() |
|
|