Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommeren 2011 lanseres hos ving.no fra kl 09.00 idag

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 08:50   #61
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Sv: Sommeren 2011 lanseres hos ving.no fra kl 09.00 idag

Det blir Alcudia for oss også

Syke priser men vil til akkurat dette hotellet.50.000 for 2 store og 2 små i Royalleilighet med havutsikt.

På dette hotellet vil ikke prisen gå ned, det blir helt utsolgt i sommerferien.

Gammel 10-09-10, 08:57   #62
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fatter ikke at folk er villig til å betale så mye for en reise til Mallorca jeg. Synes charterprisene er helt ville i skoleferiene, så det nekter jeg å betale. Den tredje ungen vår blir også veldig dyr siden en da med charter må ha 3-roms leilighet. Så vi reiser rutefly og finner kjempefine og store leiligheter i på forskjellige anlegg hvor de leier ut. Den ferien vi hadde i sommer var akkurat like bra som på charteranlegg, men 30 000 billigere siden det var midt i juli.

Jeg skjønner jo at det er kjekt å bestille ferdige pakker, for jeg bruker jo en del tid på å sette sammen våre pakker selv, men det er moro synes jeg. Og i alle fall enda mere moro når jeg ser hvor mye billigere det blir enn charterpakkene og med den beste standarden.

Sist redigert av Elisabet : 10-09-10 kl 09:02.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:05   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg fatter ikke at folk er villig til å betale så mye for en reise til Mallorca jeg. Synes charterprisene er helt ville i skoleferiene, så det nekter jeg å betale. Den tredje ungen vår blir også veldig dyr siden en da med charter må ha 3-roms leilighet. Så vi reiser rutefly og finner kjempefine og store leiligheter i på forskjellige anlegg hvor de leier ut. Den ferien vi hadde i sommer var akkurat like bra som på charteranlegg, men 30 000 billigere siden det var midt i juli.

Jeg klarer ikke å være enig med deg, Elisabeth. For oss er lekeplasser, bamseklubb, kveldsunderholdning, treningsmuligheter for både store og små og spa faktisk verdt veldig mye. Vi bruker hele spekteret av tilbud på resortene. I tillegg er alt konsentrert på ett sted.

Egen leilighet her også fint, men det er faktisk ikke det samme.

Gammel 10-09-10, 09:07   #64
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og der ser jeg at du hadde innsett noe av det selv. Jeg er enig i at noen av leilighetene på Mallorca er helt vanvittig dyre, men det hotellet er fantastisk. Vi dro til Side i år og fikk alle resort-fasilitetene, men ikke beliggenheten og tilbudet av restauranter rundt.

Gammel 10-09-10, 09:13   #65
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg klarer ikke å være enig med deg, Elisabeth. For oss er lekeplasser, bamseklubb, kveldsunderholdning, treningsmuligheter for både store og små og spa faktisk verdt veldig mye. Vi bruker hele spekteret av tilbud på resortene. I tillegg er alt konsentrert på ett sted.

Vi har også akkurat de samme fasilitetene som du nevner over her, så jeg har akurat samme kritieriene som deg Tjorven. Vi vil også ha alt på en plass. Vi har meldt oss inn i en ferieklubb, så vi har tilgang på alle anleggene som RCI har på sin side. Der er det vanvittig mange bra anlegg som er mye bedre enn charter. Noen av dere har sikkert noe familie eller venner som har en leilighet et eller annet sted, f.eks. anfi del mar. Da kan dere bare bruke deres medlemskap og shoppe ferier til rimelige priser på anlegg som har høyere standard og større leiligheter enn mye charteranlegg. Billige flybilletter er ikke noe problem å få tak på i skolens sommerferie.

Jeg reiser gjerne charter jeg altså, men vi prøver og forholde oss til skoleferien, og da liker jeg ikke prisene på charter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:13   #66
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Jeg er enig med Tjorven. Vi har vært på mange av de andre Sunwing, (og privat leie) men inget slår beliggenhet og tilbudet som finnes i tilknytting til Sunwing på Alcudia- og da blir det en god del dyrere.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 09:22   #67
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 10:04   #68
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

De har aircondition på Las Piramides, men det er en sånn løst montert dings på stua - ikke integrert, og ikke med utluft på soverommene. Bare sånn at man er obs på det.

Takk for opplysningen.

Vi har ikke bestillt noe enda, er ikke helt sikker på hva vi vil neste år. Vi skal pusse opp bad så det kommer an på hvor mye vi kan bruke på ferie!

Ellers enig med alle som liker Sunwing Alcudia, veldig bra beliggenhet i tillegg!

Gammel 10-09-10, 10:58   #69
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det egenstyrt aircondition i de ulike rommene på Nuveas Palmeras, Alcudia? (For oss blir det altså en av treromsene.) Vi har vært ulike steder, og for meg som tåler varme dårlig er det avgjørende å kunne kjøle ned soverommene for seg. Det var så deilig når vi bodde på Victoria (Alcudia), der var det egenstyrt aircondition på hvert rom. Da kunne man sitte på stua og kjøle ned soverommene før man la seg. Eller kun ha airconditionen på i stua om natta med soveromsdørene på gløtt. Ingen direkte aircondition.

Grunnene til at jeg liker charter med små barn er de tingene Tjorven nevner. I tillegg føltes det som en viktig trygghet da mannen min ble lagt inn på sykehuset da vi var på Alcudia sist, og jeg selv heller ikke var helt i slaget. Da var det godt å vite at det var noen som hadde "ansvaret" for oss på et vis, og at det var noen som kunne forstå språket til barna hvis det skulle skje noe med meg.

Gammel 10-09-10, 23:00   #70
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Er det ingen andre i hele verden enn meg som opplevde intens amoniakk lukt på Alcudiastranden ved Sunwing ? fytti.....

Sjøgressfeltet som starter ganske grunt, og jeg regner med at det er gress som råtner under sanden ute i sjøen som er grunnen.

Jeg ble direkte kvalm flere dager, men det skal sies at jeg er veldig var for lukter.

For meg ødela det hele Alcudia ferien. Vi skal ikke tilbake dit.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:02   #71
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det har vi aldri merket. Og mannen har EKSTREM luktesans. Så derfor må det ha vært noe spesielt da dere var der.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:17   #72
silje
Superduperaktiv

Medlem siden: Jun 2008
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det har vi aldri merket. Og mannen har EKSTREM luktesans. Så derfor må det ha vært noe spesielt da dere var der.

Vi var der samtidig med Tjorven i fjor, og er stadig litt overrasket over at hun ikke har kommentert det. Hun var jo ekstremt fornøyd.
Vi hadde en super ferie altså, men det var dager jeg ikke orket å være på stranden.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:31   #73
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har luktesans som en sporhund, og merket ingen lukt nå i mai. Nå skal det sies at vi oppholdt oss mest foran stranda på Viva Golf, litt nærmere sentrum. Der er det roligere og mindre grumsete vann.

Gammel 11-09-10, 07:25   #74
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av silje, her.

Vi var der samtidig med Tjorven i fjor, og er stadig litt overrasket over at hun ikke har kommentert det. Hun var jo ekstremt fornøyd.
Vi hadde en super ferie altså, men det var dager jeg ikke orket å være på stranden.

Jeg var der også samtidig med Tjorven i fjor og merket heller ingenting. :nok et datapunkt:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 08:24   #75
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skjønner hva du mener, silje. Vi kjente kloakklukt en (1) dag i løpet av ferien i fjor. Vi var der i månedsskifte juni/juli. Lukten var merkbar, men langt fra så ille at man følte at man måtte rømme stranden.

Gammel 11-09-10, 09:24   #76
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Er det ingen andre i hele verden enn meg som opplevde intens amoniakk lukt på Alcudiastranden ved Sunwing ? fytti.....

Sjøgressfeltet som starter ganske grunt, og jeg regner med at det er gress som råtner under sanden ute i sjøen som er grunnen.

Jeg ble direkte kvalm flere dager, men det skal sies at jeg er veldig var for lukter.

For meg ødela det hele Alcudia ferien. Vi skal ikke tilbake dit.

Når var dette? Vi var der i juli og merket ingenting.

Kan underskrive på at SWR Alcudia er FERIE for barnefamilier. Noe av det beste er at stranden er så stor og lang at det aldri føles trangt der. Sukk, jeg vil gjerne tilbake når som helst men vi har ikke et slikt feriebudsjett hvert år.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 18:36   #77
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Vi var på Alcudia i september ifjor, og jo, kloakklukten var veldig tilstedeværende ja.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 23:38   #78
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Nei, det har vi ikke opplevd og vi har vært der alt fra mai, juli og september, i flere omganger.

Sist redigert av Neados : 12-09-10 kl 10:30.
Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 10:03   #79
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Jeg har nedsatt luktesans, så jeg merker ikke sånt.

Dessuten var vi mest ved bassengene.

Gammel 12-09-10, 10:06   #80
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Etter å skumlest tråden, er jeg sjokkert over prisene det er for å reise.
Kan jeg spørre dere, hvor mye er dere villige for å betale for 2 uker i solen???
Vi er en familie på 2 voksne og 2 barn, og jeg kunen ikke tenke meg å bruke mer enn 30 000 kr for reise og opphold. Man skal jo leve i de to ukene også. Er dette prisene man må regne med å ut med(50 - 70 000)?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.