|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei. Jeg ringer alltid og hører om det passer først. Jeg liker ikke å få uventet besøk og blir like irritert hver gang min bror og damen plutselig står på døren. I en travel hverdag så er det slett ikke alltid det passer med besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei, det skjer sjelden. Har vel droppet innom noen i familien uten forvarsel.
![]() |
#3 |
frakoblet
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?
Altså, det er ikke fordi jeg har det rotete eller ikke har noe å by på at jeg ikke liker uanmeldte besøk. Jeg har en travel hverdag og er avhengig av å slappe av når jeg trenger det. Da ønsker jeg ikke være vertinne. Jeg kan jo heller ikke vaske klær eller gjøre husarbeid når jeg har besøk.
Jeg haaater nøding. Ergo nøder jeg ikke mine egne gjester heller.
![]() |
#4 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() |
#5 |
frakoblet
|
Hvem har sagt at du er ufin? Jeg har sagt at jeg ikke kan gjøre det. Det har noe med at jeg gjerne ikke gjør husarbeidet sittende på samme sted, forstår du. Det er jo litt upraktisk om besøket blir sittende alene i stuen mens jeg vasker do eller gulv.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?ALDRI. |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg synes det er merkelig at folk hater dette og jeg liker selv godt å gå på uanmeldte besøk. Forventer ingenting og synes det er trist hvis folk blir stressa. Det er ikke sånn at jeg ikke vil si at jeg kommer, jeg kan gjerne sende en sms, men jeg kan også fint finne på å bare ringe på døra. :antakelig rar: |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
|
Altså. Man kan godt komme på kort varsel, men jeg syntes det er ok med en liten sms i forkant, så jeg kan si nei om jeg ikke har lyst på besøk. Det er ikke alltid det passer med besøk nei, men det hender også faktisk at man vil være alene. :antagelig rar: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
Folk er forskjellige. Jeg prøver å tilpasse meg "motparten", men det hender helt sikkert at jeg bommer. De jeg vet liker uanmeldte besøk kan jeg glatt stikke innom, men stort sett spør jeg om det passer. I passende anledninger ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
frakoblet
|
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Hva er det som er så vanskelig med å forstå ved at man fritt ønsker å disponere sin egen tid?
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Enig. Jeg har ikke mye fritid i hverdagen, det er rett hjem fra jobb, hente unger, lage middag, hjelpe til med lekser osv. Jeg vil tilbringe mine få ledige timer med ungene. I helgene har vi jo alltid fri, men da vil vi som regel slappe av og gjøre familieaktiviteter. Jeg liker å legge opp dagen min selv og ikke måtte endre planer eller varte opp fordi jeg plutselig får besøk. Jeg elsker besøk, men på mine egne premisser. Så ego er jeg.
![]() |
#13 |
Muligens verdt å vente på
|
Sånn oppfatter i hvert fall ikke jeg at det er.
![]() |
#14 |
Mother of Dragons
|
Dette kunne jeg ha skrevet selv. Veldig enig.
![]() |
#15 |
can-jur
|
Men, med det utgangspunktet så har du egentlig satt en strek over alle besøk du selv ikke har invitert til? Altså at folk ikke skal/kan komme, med mindre du har spesifikt invitert?
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg har gjester mye oftere enn det, på mine premisser ja. Kanskje hver tredje helg eller noe sånt, og 1-2 ganger i måneden på kveldstid på hverdager. Ofte mer. I tillegg til at jeg drar ut på besøk. Så jeg bekymrer meg ikke akkurat for å ha for lite besøk/kontakt med venner, det skorter heldigvis ikke på dét. Jeg foretrekker å invitere til besøk ja. Noe jeg som sagt gjør temmelig ofte.
![]() |
#17 |
can-jur
|
Så forskjellig kan det fungere
![]() |
![]() |
#18 |
Kontrollfrik
Så klart man kan si fra at det ikke passer. Jeg sier bare at jeg synes det er trist at så mange ikke liker dette. Kjempetrist. Det må jeg få lov til å synes. Jeg er jo klar over at samfunnets normer defineres av alle som sanfunnet utgjør, men det er likevel ikke et sånt samfunn jeg ønsker, dersom jeg fikk velge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg diskuterte dette med mannen min nå. Han mener at vi da lærer ungene våre normer som er uakseptable. Vi oppfordrer dem til uanmeldt å ringe på hos andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
Enig. Da jeg var liten var det veldig vanlig at vi både gikk på og fikk uanmeldt besøk, og jeg husker det som veldig hyggelig. (Da tenkte jeg selvfølgelig ikke på husarbeid og rot og servering). Men de gjestene som kom til oss fikk alltid den maten vi hadde, eller vi lagde noe improvisert. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|