|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Librocubicularist
|
Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000
Ja, det kunne det.
|
|
|
#2 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000For meg er det kjent å ønske å vite hvem som sover hvor. Mindre kjent at storebror må passe på hva han gjør fordi han er forbilde for lillesøster. Det argumentet er jeg ikke vant til.
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Nei, og at storebror ikkje skal vere saman med venner fordi mor ikkje liker at lillesøster er saman med dei, er litt så där.
|
|
|
#4 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Merker at eg ikkje har store barn her, ja. Hehe. Tenkte på det i det eg posta. Men det er også noko med det nokon seier, at mora ikkje liker at sana og yosef er saman. Altså, for meg framstår det som ganske uskyldig når ein er atten år, men mora veit Jo sjølvsagt ikkje våkner dei har drive med på dei timane.
|
|
|
#6 |
|
Librocubicularist
|
Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Gjenkjennelig, absolutt. Og godt skildra. Men forbilete-for-søsken-guilt-tripping er ikkje ein form for barneoppdragelse eg vil vidareføre sjølv.
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg tenker at det vi ser i det klippet er relativt gjenkjennbare for mange. Og at det i muslimske miljø nok er ganske stor spredning i grad av kontrollbehov, men at det ofte er langt mer enn vi er vant til, og særlig på valg av kjæreste. Både at han skal være muslim, og på nasjonalitet. Det er vel ganske godt dokumentert, og resultatene, at svært mangelvare pakistansk bakgrunn fortsatt gifter seg med noen fra hjemlandet, viser vel også at de ofte når gjennom med ønskene sine.
|
|
#9 |
|
|
Det er ikke mer kontrollbehov enn jeg er vant til, så jeg vil ikke være med i det "vi"-et. |
|
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg tror ikke en jente vokst opp i Oslo har så mye til felles med en gutt oppvokst på bygda i Pakistan at det gjør noe. For mange virker faktisk også nasjonalitet viktigere enn religion, så selv om jeg ser poenget ditt med religiøsitet og kontroll, tror jeg det med å tenke nasjonalitet, og ofte klan, ikke har så mye med religion å gjøre.
|
|
#12 |
|
villende
|
Greia er at jeg tror at for en del muslimske jenter så handler det ikke bare om etnisitet og religion til partneren, men om at foreldrene rent faktisk har en forventning om at de skal godkjenne partneren barna velger. Den sosiale kostnaden ved å velge noe annet enn det foreldrene ønsker for dem, kan bli veldig høy. Og nettopp denne utfordringen har det vært skrevet en del om. Det kan godt hende det også er tilfellet i en del av de kristne sektene. |
|
|
|
|
#14 |
|
|
Ja, utseende, historie, kultur (i store trekk) etc. Litt som at alle de jeg gikk i klasse med på bygda, reiste tilbake til bygda og gifta seg med en bonde etter at de hadde studert psykologi og juss i Oslo. |
|
|
|
|
#15 |
|
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Nå hadde jeg håpet at dere hadde kommet til analysen av det siste bildet som er lagt ut, siden jeg ikke skjønner det. Første umiddelbare tanke var "jeg sjekker bare med FP"! Så kom igjen, hva er tanken bak?
|
|
#16 |
|
Librocubicularist
|
Ho prøver å lese til prøve, men er opptatt av alt anna.
|
|
|
#18 |
|
Introvert textrovert
|
Massevis av tolkninger i bildetråden på FB 20+
![]() |
|
|