|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#821 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021
Det er vel heller ikke noe mål om at man skal bli enige om dette.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-12-21 kl 09:20. |
|
|
|
|
#822 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Vi tok frem julepynten på lørdag. Treet kommer opp førstkommende lørdag, og da er det kun juleduker igjen, og de kommer på i løpet av juleuka. Enig, med de som sier at lille julaften er kosedag, og da må pyntingen være ferdig. Det er kosedag med TV og et glass rødvin eller to.
|
|
#823 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Juletråden 2021Jeg tror nok at min manglende interesse for å pynte i år har mer med at mamma døde i oktober enn at jeg ikke er lykkelig. Akkurat nå er jeg helt tom av alt. |
|
|
|
|
#824 |
|
|
|
|
|
#825 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2021Den diskusjonen har vi flere ganger hvert år inling.
|
|
#826 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2021Som sagt dette med å være lykkelig når én pynter tidlig til jul preferansen leste jeg et sted. Og som jeg skrev, om det er sant eller ikke vet ikke jeg.
|
|
#827 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2021Kanskje det er en sånn høna eller egget-greie? At det ikke er det å pynte tidlig som gjør deg lykkelig, men kanskje lykkelige mennesker i større grad velger å pynte tidlig? Hvis man ikke har det så bra med seg selv er vel ikke julepynt det første man tenker på vil jeg tro.
|
|
#828 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Juletråden 2021Eller kanskje noen er lykkelige og noen ikke er det og noen er flinke til å uttrykke det og andre ikke. |
|
|
|
|
#829 |
|
Introvert optimist
|
Nå gleder jeg meg over adventspynten. Den er så sval og fin med lilla, sølv og hvitt. Jeg synes den er vakker! Julepynten er rød og grønn og gull og glitter og det er også fint, men jeg liker brytningen mellom de to og jeg liker å glede meg til jul. Dessuten holder jeg på jula til absolutt siste slutt, til 13. januar, så jeg tenker at jeg har pynt å glede meg over mye lenger, for mitt inntrykk er at de som pynter til jul tidlig er veldig lei sånn ca. 2. juledag og vil bli kvitt hele greia.
|
|
#830 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2021Ja, jeg opplever ofte lykke eller følelse av lykke når jeg venter på noe som er koselig eller en fin opplevelse. Så ventetiden til å pynte treet kan gi meg lykkefølelse. |
|
|
|
|
#831 |
|
Sv: Juletråden 2021Jeg har pyntet det griselekre nye drivhuset mitt med litt julepynt. |
|
|
|
|
#832 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Det stemmer for min del. Her er alt klart, gavene er kjøpt, kakene er bakt, og hele huset er rødt og glitrende! |
|
|
|
|
#834 |
|
Drømmer
|
Ligger sikkert noe i det ja. Før jeg tok tilbake julen og bestemte den skulle bli bra, så var ikke jeg interesert i å pynt noe særlig. |
|
|
|
|
#835 |
|
søt
Nei, det er jeg ikke enig i altså. Jeg er ikke noe ulykkelig menneske fordi jeg ikke liker å pynte til jul tidlig i dsember. Jeg liker å pynte til jul, men ikke før 22-23.desember.
|
|
#837 |
|
Tittel og tittel....
|
Har akkurat samme minner, mine unger får ikke sånne minner.
|
|
|
#838 |
|
|
Sv: Juletråden 2021Jeg er også oppvokst med at lille julaften var lett kaos med vasking og fiksing, begge foreldrene mine jobbet fullt og det var begrenset med tid til å gjøre det før. De første årene sto vi opp til ferdigpyntet stue, seinere var vi med på å pynte selv på kvelden. Litt magisk begge deler, egentlig. Her er det også alltid litt armer og bein den dagen, men stress er det jo ikke. Nå har vi begynt å pynte tidligere av andre grunner, men en sånn siste støvsuging og "shining" av bad osv. tar vi jo ofte rett før jul så det er fint i julen (til kaoset av ting og tang og papir ødelegger litt
|
|
|
#839 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2021Nå har jeg lest meg gjennom alle kalenderlukene i bloggen, hørt masse julemusikk både ny og gammel. Nå skal jeg pakke inn en del gaver og høre på julemusikk før jeg skal ut en tur i desmbersolen.
|
|
#840 |
|
Sv: Juletråden 2021I dag har jeg fått kjøpt inn litt fra gavelista. Jeg var litt stresset for det i går. Men det gikk bedre enn forventet, og jeg er nesten ferdig. Nå blir det hjemmeskole frem til jul, og da får jeg kanskje litt mer lyst til å rydde og fikse her. Når jeg må være hjemme. |
|
|
![]() |
|
|