Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-12, 20:38   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg får litt vond smak i munnen, og føler at dette blir litt vel mye selvros. Les nest siste avsnitt:
http://fjellflyt.wordpress.com/2012/...mdomme-reddes/

Kommentarfeltet viser at folk som ser ut til å kjenne Vågå godt mener det har vært mye forhåndsdømming og sladder på bekostning av jenta.
Eksempler:

Sitat:

Når saka ble kjent, tok for mange parti på forhånd, og tonen var hos flere “det tror jeg ikke på”. Ottadalsradioen m.m. var med på å fyre opp en mistillit til jenta.
For meg er dette forhåndsdømming.

Sitat:

At en del av innbyggerne i Vågå ikke kan forstå at selv den hyggelige naboen kan ha dystre hemmeligheter og “sorte sider”, er nettopp problemet i Vågå.
At så mange i en bygd tar parti og gjør det vanskelig for den unge jenta, lenge før rettssaken. Det er en del av bygdehelvete enkelte steder.
En liten bygd har gode og dårlige sider, saken nå viser helt klart den dårlige siden.
Hva slags signaler sender Vågå til sine unge? -At her aksepterer vi griseprat og slibrig kontakt mellom godt voksne og mindreårige?
Rett skal være rett, jeg skal ikke dømme alle i Vågå, men altfor mange tok parti og forhåndsdømte. -Forhåndsdømming er ofte det en ser som det negative med et bygdesamfunn.

Sitat:

Jeg er enig i at vi skal løfte fram det som er godt og fint ved Vågåbygda – og det er mye!! Heldigvis kan ingen enkeltperson ødelegge bygdas mange og gode kvaliteter.
Samtidig har det kommet fram grums i forbindelse med denne saken, som vi ikke bare bør feie under teppet. Dette er holdninger som går helt til topps i kommunen, og som ikke er forenlige med et godt bosted – for alle.
Hva kan vi gjøre for at unge jenter (og gutter med..) i framtida kan kjenne seg trygge nok til å anmelde overgrepssaker – uten å bli utsatt for mistenkeliggjøring og rykteflom? At de kan kjenne seg sikre på at posisjon og makt ikke bestemmer hvem som får støtte i lokalsamfunnet?

Sitat:

Jeg forstår at du står for det du har skrevet, men like fullt tar du nok feil i påstanden om at folk flest har overlatt skyldspørsmålet til retten. Det er mange bygdefolk som har tatt parti for ordføreren, og som har hevdet at jenta farer med løgn, er et “problembarn”, osv. De siste av slike kommentarer hørte jeg så sent som før helgen..

Gammel 16-10-12, 20:38   #2
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi skal være litt forsiktige med å gjøre hele storsamfunnet vårt til en bygd der bygdedyret herjer. Jeg vet virkelig ikke om jeg hadde klart å områ meg i det tempoet vi krever av folk i Vågå om jeg hadde opplevd ordføreren slik de har opplevd ham over tid.

Jeg mener ikke at mannen er uskyldig. Men jeg tror det er viktig å anerkjenne hvor manipulert man kan bli når man er nær situasjonen selv og vise forståelse for at erkjennelsen av realitetene tar tid. (Det vil IKKE si at det er greit å snu ryggen til jenta. Jeg snakker om fravær av fordømmelse av ordførerens handlinger.)

Kanskje vil det være nyttig å øke forståelsen for hvordan grooming og manipulering skjer? For jeg tror at dersom man er klar over at man kan bli lurt så vil man også være mer på vakt for det. Noe som kan komme flere barn til gode. Av alle de som nå sitter og fordømmer ordføreren og de som tror på ham så hardt er det ganske sikkert en og annen forelder som ikke ser at h*n selv er manipulert av en overgriper nær seg og barnet sitt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 20:41   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok "den andre siden" av Vågå vil tre frem så snart rettsaken er over ja, for jeg er sikker på at den finnes. At mange også har endret sitt syn underveis, om enn de var sjokkert og nektet å tro at det kunne være noe sannhet her, vil snu. Man må vel gi det tid, det er et lite sted og stort sjokk.

emm er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 20:52   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Så, da skal jeg forsøke å svare på Tallulahs spørsmål om hvor jeg står i saken.

Jeg har skrevet to innlegg i denne tråden tidligere. Jeg burde sikkert latt være å skrive noe som helst både den gang og nå, men det er vanskelig å la være å engasjere seg i en sak når man er følelsesmessig engasjert. Og følelsesmessig engasjert er jeg i kraft av at jeg bor i en kommune som har fått et svært negativt rykte på seg pga denne saken. Jeg er ikke engasjert av andre grunner. Jeg føler for å poengtere at jeg ikke kjenner noen av partene i saken privat. Jeg har ingen tilknytning til noen av dem på noe vis.

Jeg synes det er ganske drøyt å tolke innleggene mine til at jeg støttet Øygard den gang. Det var iallefall ikke det jeg mente, men det var svært vanskelige innlegg å skrive, så det er mulig jeg uttrykte meg galt. Jeg har aldri støttet Øygard i betydningen av å mene han er et uskyldig offer det er synd på og at jenta lyver. Jeg har etter fattig evne forsøkt å forholde meg så nøytralt som det overhodet har vært mulig. Nøytralitet i en slik sak er absolutt ikke svart-hvitt eller enkelt på noen måte og dette har vært en forferdelig vanskelig sak å forholde seg til som innbygger i Vågå.

Ingen i Vågå har hatt mulighet til å vite at ordføreren har sittet på ordførerkontoret med buksa på knærne og pratet skit på Skype med en jentunge. Hvordan kunne vi visst det? Vet alle i Oslo hva Fabian Stang gjør bak lukkede dører på sitt ordførerkontor? Selv om bygda er liten, er det ingen som vet alt om de ca 3.800 innbyggerne her. Jeg har ikke engang visst hvilken hus ordføreren bodde i før jeg så bilde i VG nå sist uke. Jeg har heller aldri visst, og vet fortsatt ikke, hvem jenta i saken er. Jeg vet hvilken kommune hun kommer fra (hun er jo ikke fra Vågå) og jeg vet hvilken skole hun går på (heller ikke i Vågå), men ellers vet jeg ikke mer om jenta og hennes familie enn det som har stått i avisene. Før saken kom opp, visste jeg at ordføreren hadde en jente han og kona hadde ofte besøk av. Jeg visste som sagt ikke hvem jenta var eller hvorfor hun var hos dem. Jeg visste heller ikke hvor ofte hun var der. Jeg visste ikke at hun var med på turer osv. Jeg kan ikke svare på hvor mye folk flest visste om dette i Vågå, men jeg tror ikke mitt kunnskapsnivå var så mye annerledes enn andre "vanlige" innbyggere i Vågå. Jeg tror rett og slett ikke folk flest visste så mye om dette forholdet mellom Øygard og jenta.

Øygard ble valgt til ordfører i bygda FØR han ble anmeldt. Hadde folk hatt den informasjonen de har i dag før valget, hadde han aldri blitt valgt. Jeg har registrert at både Øygard og Mette Yvonne Larsen har hevdet at han har hatt full støtte i bygda, men det er ren løgn og propaganda. Det går ikke an å bruke valgresultatet som et mål på hvem som støtter ham etter at han ble anmeldt. Han har hatt sin tilhengerskare og noen av dem har vært svært høylytte, ubehagelige og i noen tilfeller direkte stygge. Jeg håper inderlig disse opplever den dårlige samvittighets pinsler for tiden! Virkelig! Det blir likevel veldig feil å tenke at disse høylytte skråsikre menneskene er representative for folk flest i Vågå. Slik har det ikke vært verken før rettssaken eller nå etter rettssaken. Før rettssaken opplevde jeg at de aller fleste forsøkte å forholde seg noenlunde nøytrale. Det har faktisk vært veldig lite snakk om denne saken i Vågå det siste året. Jeg tror det har vært mer snakk og fokus på saken i bygda der jenta kommer fra. Etter at opplysningene om Skype-samtalene kom, opplever jeg at folk i Vågå har valgt side ganske tydelig og da i favør av jenta og ikke Øygard. Folk er forbanna, skuffa, sinte over at han har opptrådt på den måten. Folk er også rasende over at han så aktivt har forsøkt å gi inntrykk av at alle støtter ham. Han har jo indirekte stemplet oss ganske grundig.

Jeg forsøker ikke å unnskylde de som har vært stygge i denne saken. Man finner de også i Vågå. Det er likevel viktig at ikke hele bygda stemples. Det er ikke Vågåbygda som er for retten, det er ordføreren. Det er to ulike ting. Det kan godt hende at man i etterpåklokskapens ånd kan peke på ting som Vågåsamfunnet kunne gjort annerledes, men samtidig ser jeg ikke at jeg som privatperson kunne handlet så mye annerledes enn hva jeg har gjort. Det har vært en fryktelig vanskelig sak å forholde seg til og jeg har ikke på noen måte kunnet påvirke de avgjørelsene som våre folkevalgte gjorde etter valget.

Jeg skjønner også at det har vært vanskelig for politikerne i bygda. Husk at ingen av disse er yrkespolitikere. Dette er folk som mer eller mindre tilfeldig har havnet i kommunestyret/styret i Ap lokalt. Det er lærere, snekkere, gardbrukere og andre som har hatt politikk som ubetalt hobby. Mange av de ble valgt inn i kommunestyret få dager før denne saken sprakk og mange av de har null politisk erfaring. De fikk en forferdelig debut og en fryktelig vanskelig oppgave som sin aller første sak. Jeg tror de alle nå ser at de burde tatt et annet valg den gang, men med den informasjonen de da hadde, skjønner jeg at ting ble som det ble.

Jeg tenker ellers at det viktigste akkurat nå er at rettssaken blir så god som mulig. Det er viktig, for alle parter, også lokalsamfunnet, at ingen kan komme i ettertid og si at rettsavgjørelsen ble påvirket og dermed ikke ble riktig. Jeg tenker derfor at det kanskje er like greit at han venter med å trekke seg til saken er over dersom han mener det gir en riktigere rettsbehandling. For Vågå spiller det ingen rolle om han er permittert ordfører i noen få uker til. Vi har levd med en midlertidig løsning i et år nå og takler nok noen uker til også. Jeg skjønner APs behov for å markere avstand, men tenker at det er viktigere nå at rettssaken blir optimal. Jeg er ikke et sekund i tvil om at Øygard på en eller annen måte må fjernes som ordfører. Han vil aldri kunne fungere i den rollen igjen og det tror jeg han egentlig skjønner sjøl også. Jeg kan ikke engang skjønne at han kan ha noen framtid i bygda her. Han har sittet i frivillig husarrest hele det siste året. Jeg tror knapt han har vært sett offentlig. Det vil vel også bli situasjonen framover dersom han ikke blir fengslet. Han er politisk død i Vågå og jeg tviler også på at han har en sosial framtid her. Det er selvsagt ingen som vil hindre ham i å bo her, men jeg tror folk vil tenke seg godt om før de har noe kontakt med ham.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:02   #5
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for et saklig og ryddig innlegg Lhi-My.

Anuk er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:03   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var interessant å lese det du skrev, Lhi-My. For meg som bymenneske er det nok lett å tenke at i en pitteliten bygd vet alle alt om alle. Og det gjelder sikkert for noen, men det er vel de samme som vet alt om alle uansett om de bor i en by eller bygd...

Gammel 16-10-12, 21:03   #7
Slettet bruker
Passiv

Standard

Takk for at du belyste, Lhi My.

Gammel 16-10-12, 21:04   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og jeg skjønner at jeg kan ha misforstått altså, men det var slik jeg leste deg da denne diskusjonen startet.

Gammel 16-10-12, 21:12   #9
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Det vil ofte gjerne være noen på bygda som tror de vet alt om alle, men sannheten er at ingen gjør det.
Den sannheten om andre de sitter på er gjerne ingen sannhet i det hele tatt.
Jeg er fra et lite sted, bor der nå og det er få år siden jeg hadde en nabo som viste alt.
For å si det pent, det gjorde hun ikke. Dessverre stoppet det ikke henne slarve om sannhetene sine

Gammel 16-10-12, 21:15   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for et fint innlegg Lhi-my. I de første innleggene dine var det det du skrev om å "røpe", og nærhet til saken som fikk meg til å reagere. Jeg fikk inntrykk av st du visste ting om jenta som ikke var fordelaktig. Grunnen til at jeg tolket deg slik har nok vært alle de andre kommentarene som kom om at ingenting var som "vi" (utenforstående) trodde osv. Men så viser det seg at det er slik.

Jeg forventer ikke at folk i Vågå skal ha visst om dette, men jeg syns uttalelsene ofte har vært fordelaktige for ordføreren, og litt sånn liksom-nøytrale. Det er selvsagt mange stemmer som ikke har blitt hørt, men jeg hadde ønsket meg at disse tok litt større plass! Akkurat som denne omdømme-bloggposten fra næringsjefen over her, man snakker mye om Vågå og hva man vil bli kjent for , men ingen "vi tok feil" eller medmenneskelighet med offeret. Er ordførerens makt å stor at man ikke tør?

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:23   #11
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Takk for et fint innlegg Lhi-my. I de første innleggene dine var det det du skrev om å "røpe", og nærhet til saken som fikk meg til å reagere. Jeg fikk inntrykk av st du visste ting om jenta som ikke var fordelaktig. Grunnen til at jeg tolket deg slik har nok vært alle de andre kommentarene som kom om at ingenting var som "vi" (utenforstående) trodde osv. Men så viser det seg at det er slik.

Jeg forventer ikke at folk i Vågå skal ha visst om dette, men jeg syns uttalelsene ofte har vært fordelaktige for ordføreren, og litt sånn liksom-nøytrale. Det er selvsagt mange stemmer som ikke har blitt hørt, men jeg hadde ønsket meg at disse tok litt større plass! Akkurat som denne omdømme-bloggposten fra næringsjefen over her, man snakker mye om Vågå og hva man vil bli kjent for , men ingen "vi tok feil" eller medmenneskelighet med offeret. Er ordførerens makt å stor at man ikke tør?

Hvilken næringssjef? Kan du linke til bloggposten for meg? Den har jeg ikke fått med meg.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:29   #12
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Hvilken næringssjef? Kan du linke til bloggposten for meg? Den har jeg ikke fått med meg.

Denne, tror jeg.
http://fjellflyt.wordpress.com/2012/...mdomme-reddes/

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:31   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Linken ligger lenger opp her, skrevet av næringsjefen i Lom, tror jeg det var. Mange fine kommentarer til bloggposten hennes også, som viser at ikke alle holder med ordføreren.

Jeg hadde blitt så rasende på hans og forsvarerens påstander om at de har hele bygda bak seg at jeg hadde blogget eller skrevet leserinnlegg tror jeg.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:34   #14
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde blitt så rasende på hans og forsvarerens påstander om at de har hele bygda bak seg at jeg hadde blogget eller skrevet leserinnlegg tror jeg.

Men jeg kjenner at jeg stiller meg sterkt tvilende til at noen i Vågå vil blogge eller skrive om dette, noe som er veldig leit å erkjenne.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:25   #15
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for et oppklarende innlegg, Lhi-My. Jeg skulle ønske den siden av Vågå kom tydeligere frem i debatten. Men jeg må si at jeg hadde litt inntrykk av at du i de første innleggene mente at jenta var mindre troverdig fordi hun hadde ett eller annet rykte.

Jeg må innrømme at jeg kan skjønne at en del kan ha latt seg lure av ordføreren. Det lille jeg har sett av ham tyder på at han er god til å snakke for seg. Og de siste dagenes totale mangel på innsikt i egen situasjon tyder jo på en ganske skrudd virkelighetsoppfatning...

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 22:09   #16
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Advokaten til jenta forstod jo heller ikkje kva den læraren skulle bidra med. Merkelig opplegg.

Gammel 16-10-12, 22:10   #17
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ikke Lhi-mys innleg var spesielt provoserende annet en et forsøk på å forsvare bygda si og være forsiktig i starten av en sak vi i dag vet veldig mye mere om. Bygdedyret er usexy, men bygdedyr dynamikk er ganske kip på siviliserte nettsteder også. Synes Lih-my fikk litt i overkant tyn og ble tillagt litt kipere meninger en hun egentlig fortjente selv om jeg ikke er helt uenig i at uansett vha som har skjedd formuleringen ikke var superheldig.
Veldig ryddig forklaring i etterkant

Gammel 17-10-12, 09:34   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det her gjorde meg irritert.

http://www.gdpuls.no/-/bulletin/show...omment-3580285

Godt noen fornuftige hadde lagt igjen kommentarer under der.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 22:12   #19
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge sider av saken ville jo at denne læreren skulle vitne, jeg antar de hadde to vidt forskjellige formål med det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 22:32   #20
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må bare henge meg på de som har reagert på det som har framstått som en "Vi er nøytrale og avventer rettssak, men har stor sympati og medfølelse for alle parter. I denne saken er det bare tapere."

Det er ikke få ganger jeg har lest eller hørt uttalelser som dette. Det er ikke å være nøytral og avvente en rettssak, når man sier at man har stor sympati for begge parter. Er man det avventer man den store sympatien til etter eventuell avklaring, og fordeler den slik det passer seg. Man kan kanskje til nød si at man har sympati for ei ung jente som er så gal at hun juger om 50 samleier over flere år og veldig mye annet. Man kan ikke si at man har sympati for en godt voksen mann som har forgrepet seg seksuelt over lang tid på en 13-14-15-åring. I min bok. Hvis man hadde tatt høyde for at det sistnevnte var en teknisk mulighet i denne situasjonen, så kan man virkelig ikke si at saken bare har tapere. Derfor har det å komme med slike utsagn også av meg blitt tolket som en støtte til den siktede.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.