Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-16, 07:53   #841
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 07-06-16, 09:29   #842
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kan melde at det var småpinlig å se siste episode sammen med foreldrene sine for Candy (43) også.

Hehe. Jeg mener ikke at man på død og liv må se det sammen med ungdommen, altså. Gjerne hver for seg.

Gammel 07-06-16, 10:12   #843
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville da aldri sett dette sammen med barna mine. Det hadde jo bare vært kjipt. Både for dem og meg.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 07-06-16, 11:41   #844
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg så det alene, og jeg ble så flau at jeg måtte sette på pause. Jeg. Er. Så. Glad. for at jeg er ferdig med den tiden!!

Gammel 07-06-16, 11:52   #845
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg må ha pause fra voksenSkamsiden på FB, jeg. Av-abbonnerer på alle tråder. Trenger Skampause.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 07-06-16, 11:55   #846
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flau av det?

But why?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 07-06-16, 12:18   #847
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg kjenner jeg må ha pause fra voksenSkamsiden på FB, jeg. Av-abbonnerer på alle tråder. Trenger Skampause.

Eg av-abbonnerte i "William må svare"-veka. Det blei alt for mykje og tok heile facebookfeeden min. Har ikkje vore inne sida.

Kjenne det er heilt greit at sesong 2 er over.

Gammel 07-06-16, 16:41   #848
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir mest irritert. Men det gir seg nok snart, rushet der inne.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 07-06-16, 17:51   #849
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns maset har avtatt veldig, jeg. Nå har jeg nesten ikke noe SKAM-relatert i feeden min, og det er egentlig veldig greit. Jeg har heller ikke noe behov for se episodene/klippene om og om igjen.

Jeg spiller mye av musikken, da. Spesielt noe av de litt mindre mainstreame, som Susanne Sundfør.

Jeg er spent på hvem det blir neste sesong, og håper ikke det blir mer Noora og Willam. Det holder med dem nå. Og så lurer jeg på om serieskaperne kommer til å dra det litt tilbake til opprinnelsen, sånn det var første sesongen. Det var bra, men ikke like slitsomt engasjerende som en skikkelig "da han møtte henne, og måtte kjempe for det" kjærlighetshistorie, som tross alt fenger alle aldre.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 07-06-16, 17:58   #850
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags Skam-greier får dere i feeden egentlig? Jeg har ikke hatt noe tror jeg, i min feed. Kanskje bortsett fra dette med at Kripos og Gud-og-hvermann hyllet Nooras oppgjør med Nico.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 07-06-16, 18:01   #851
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Jeg er medlem på +20-siden (litt overaktiv sådann, for å ikke spamme FP). Det har vært veldig fint å ha en utløpskanal for galskapen min. Som heldigvis har roet seg, nå som sesongen er over. Slisomme greier å drive med fandom når man er førtis, ass. SkaŽkke gjøre det for ofte, for å si det sånn.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 07-06-16, 18:02   #852
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Bat shit crazy er vel egentlig en god betegnelse på meg de siste ukene. Gådd, det er slitsomt å være loco.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 00:38   #853
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Det er det det er. Utrolig slitsomt å være loco. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har blitt så engasjert i noe som jeg vet er fiction.

Det er noe med håndtverket i denne filmen som gjør historien så levende og karakterene nesten virkelige, og som sender meg rett tilbake til gymnastiden på begynnelsen av nittitallet. Julie Andem har fanget detaljene i akkurat den perioden så utrolig godt. Det fysiske kroppsspråket, blikkene, måten gutter av type William typisk snakker og beveger seg på osv.

Skuespillerne vet vi jo nesten ikke noe om, men de er jo så unge at de umulig kan ha særlig mye profesjonell trening. Lurere på hvor mye de spiller eller om de er castet fordi de har samme bakgrunn/ kultur som karakterene de spiller? Og så lurer jeg på hvordan N+W-skuespillerne har klart å unngå å bli forelsket i hverandre, gitt at de tross alt ikke er proffe skuespillere, de har råklint hele våren på en måte som helt ekte ut, og som har engasjert halve Norge i historien til karakterene deres.

daffy er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 08:37   #854
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Begge Chrisene har jo hatt større roller i NRK-produksjoner tidligere. Og jeg ville tippe at de andre også har erfaring fra før, om ikke annet fra skolerevyer eller tilsvarende, at de har gått på dramalinjer eller har annen erfaring fra scenen på en eller annen måte. Og det er vel sagt at de har tatt noe fra alle skuespillerne opp i karakterene, men at de også er veldig forskjellige fra karakterene de spiller.

Opprinnelig lagt inn av daffy

Og så lurer jeg på hvordan N+W-skuespillerne har klart å unngå å bli forelsket i hverandre, gitt at de tross alt ikke er proffe skuespillere, de har råklint hele våren på en måte som helt ekte ut og som har engasjert halve Norge i historien til karakterene deres.

Dette er vel noe "halve" Norge lurer på. Det er noe med kjemien mellom dem som er rimelig elektrisk. Men samtidig kan det også handle om klipping, musikkbruk, bruk av virkemidler som blikk, kjærtegn osv. Og at skuespillerne rett og slett kler hverandre. Det er nok ikke utenkelig at det er en viss fysisk tiltrekning, men i den grad det er mulig å finne ut noe som helst om skuespillerne, så virker de som veldig forskjellige typer i det virkelige liv. Hun en typisk "hipstergirl" og han en klassisk "partygutt". Ikke de som naturlig finner sammen, med mindre de har noe spesielt som trekker dem sammen. Noe serien tross alt skriver inn at de har.

Hun har jo dessuten samboer. Og jeg ville tippe det ikke er det morsomste i verden at alle "shipper" jenta di med en annen fyr.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 11:14   #855
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kven blir det i sesong 3 da? Eg var så sikker på Sana men etter siste episode trur eg litt på Isak.

Gammel 08-06-16, 13:36   #856
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Jeg litt for gammel til en del av 20-åringene der inne, kjenner jeg.

Jeg trodde hele tiden Sana pga sidehistorien hennes der. Men så var det Isak da. Og vilde. Og Chris. Jeg har kanskje litt tro på at Isaks historie skal pusles sammen bit for bit i alle sesongene, jeg. Og kanskje han får siste sesong? Men siste sesong er jo russetid og det bør jo være Vilde.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 08-06-16, 14:18   #857
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Bat shit crazy er vel egentlig en god betegnelse på meg de siste ukene. Gådd, det er slitsomt å være loco.

Du har vært utrolig søt loco da.

Gammel 08-06-16, 14:44   #858
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Haha, ja russesesongen må jo være Vilde sin.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 17:51   #859
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Du har vært utrolig søt loco da.

Takk for det, MegaMie. Jeg håper i det minste jeg har vært litt underholdene i all min galskap.

Jeg tror forresten at jeg muligens har knekt en kode. Og hvis jente-Chris får neste sesong, så er jeg enda mer sikker i min sak. Jeg lover å dele teorien min med dere når jeg ser om den kan stemme, jeg må bare finne ut av noen ting først. (Og, nei, jeg har ikke ligget med Niko. Jeg er helt sikker.)

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 08-06-16, 18:03   #860
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir litt rart om det blir Isak eller?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.