Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-23, 23:02   #841
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Pridelender til fadderbarnet. https://www.hoy.no/p/255-455-05/stri...ride-dg-455-05

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 29-03-23, 10:33   #842
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg har akkurat ferdigstilt min første Cumulus, den ligger nå til tørk. Strikket i mørk grønn Kid Silk fra Drops. Den blir litt større enn planlagt, mulig det garnet ikke har samme strikkefasthet som forslag til garn i oppskriften? Erfaringer?

Jeg har kjøpt inn garn til en til allerede, denne gangen Tilia fra Filcolana i fargen Winter Peach. Vil dette garnet gi samme strikkefasthet, tro?

Kid silk har akkurat samme strikkefasthet som annen silk mohair. Har strikket i alle typer. Har du målt din egen strikkefasthet? Jeg justerer med pinnestørrelser. Jeg strikker alltid bryststykket på cumulus med pinne 4,5 og må øke til pinne 5 på bolen når jeg sammenføyer arbeidet for å unngå forskjell i strikkefasthet. Jeg strikker generelt en del fastere enn Petiteknit og må ofte opp en halv pinne for å treffe. Evt så strikker jeg en størrelse større med originale pinner.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 29-03-23, 10:40   #843
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Pridelender til fadderbarnet. https://www.hoy.no/p/255-455-05/stri...ride-dg-455-05

Den ønsker jeg meg også! Er det nedenfra og opp eller ovenfra og ned?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 29-03-23, 13:43   #844
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Den ønsker jeg meg også! Er det nedenfra og opp eller ovenfra og ned?

Se på mønsteret, så ser du at det er nedenfra.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 29-03-23, 16:49   #845
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan ser jeg det?

Input er ikke aktiv  
Gammel 29-03-23, 16:49   #846
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvordan ser jeg det?

Lusene. De er som en v, ikke en ^.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 29-03-23, 16:56   #847
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Kid silk har akkurat samme strikkefasthet som annen silk mohair. Har strikket i alle typer. Har du målt din egen strikkefasthet? Jeg justerer med pinnestørrelser. Jeg strikker alltid bryststykket på cumulus med pinne 4,5 og må øke til pinne 5 på bolen når jeg sammenføyer arbeidet for å unngå forskjell i strikkefasthet. Jeg strikker generelt en del fastere enn Petiteknit og må ofte opp en halv pinne for å treffe. Evt så strikker jeg en størrelse større med originale pinner.

Strikkefastheten pleier å stemme når jeg strikker med f.eks finull. Men her fikk jeg 16 i stedet for 18. Jeg strikker nok heller for løst enn for fast.

Men da stoler jeg på deg, og går ut fra at det er samme strikkefasthet med Tilia. Og går ned en størrelse.

Gammel 29-03-23, 18:56   #848
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Lusene. De er som en v, ikke en ^.

Så mye klarer ikke telefonen min å zoome.

Input er ikke aktiv  
Gammel 07-04-23, 00:04   #849
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Da ble det villmarksgenser til mannen min.
Hans fargevalg som blir fin til turbukse eler jeans
Litt lite grått garn igjen så jeg måtte putte inn litt lyseblått i halsen.

Nå strikker jeg en variant til bikkja

8EAD9996-089C-4D11-AC9C-4A39EE70B6A0.jpg

Gammel 07-04-23, 11:45   #850
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det nærmer seg slutten på genseren til mellomste. Jeg er godt i gang med bærestykket.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg A93C53F5-0483-4415-8BA6-DADF8F3CA5E2.jpg (16,6 KB, 180 visninger)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 07-04-23, 13:14   #851
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Den ser kul ut Blånn.

Gammel 09-04-23, 10:47   #852
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Da er jeg i gang med OL genser Lillehammer 1994

43FFE425-6E25-48FB-AA18-F6874A3F9810.jpg

Gammel 09-04-23, 11:24   #853
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fester tråder på en Be Mine blouse til Frøkna (https://www.ravelry.com/patterns/library/be-mine-blouse), og har litt over ett erme igjen på en hvit Ingrid pullover til meg sjøl (https://www.ravelry.com/patterns/lib...ngrid-pullover).

Hovedprosjektet for tida er å gjøre ferdig alle UFOer og å komme i gang med prosjekt jeg har kjøpt garn til før jeg får lov til å kjøpe noe nytt.

Gammel 09-04-23, 13:43   #854
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker denne, i originalgarnet:

https://www.ravelry.com/patterns/library/chauncey-2

Gammel 09-04-23, 13:57   #855
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Ferdig med babyteppet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 6C080767-0950-4709-9895-33C0DD0A9067.jpg (20,1 KB, 187 visninger)

Sist redigert av allium : 09-04-23 kl 14:07.
allium er ikke aktiv  
Gammel 09-04-23, 14:17   #856
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker sorgenfri babytrøye til en kollega som har fått sitt første barn. Neste på trappene blir en Sunday Tee til meg selv fra petite knit.

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 09-04-23, 15:10   #857
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med babyteppet.

Så vakkert!

Er det dobbeltstrikket eller har du foret det bak?

Gammel 09-04-23, 15:56   #858
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Så vakkert!

Er det dobbeltstrikket eller har du foret det bak?

Ingen av delene, men jeg vurderer å fore. Dobbeltstrikk orket jeg ikke, dette var utfordrende nok. Svigerdatter er engelsk og elsker snø.

allium er ikke aktiv  
Gammel 09-04-23, 23:16   #859
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Ferdig med babyteppet.

Nydelig

Gammel 10-04-23, 07:50   #860
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mangler 4 blomster og håndtak

Enkel er den også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.