|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#841 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Jeg nekter å bruke Nye Outlook! Det er så mye som ikke går å stille inn slik jeg vil ha det, men nå begynner det å bli andre ting som ikke fungerer om jeg ikke bruker Nye Outlook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Såpekassetråden #4Nye Outlook er kjempefrustrerende å bruke. Det er mye jeg har pleid å bruke av funksjoner som jeg sliter med å forstå hvordan virker. Ugh!
![]() |
#843 |
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Gjelder dette skrivebordsversjonen eller kommer outlook online til å endre seg? Jeg orker ikke bruke skrivebordsversjonen, men orker ikke at online-versjonen skal endre seg heller.
![]() |
![]() |
#844 |
can-jur
|
![]() Sv: Såpekassetråden #415 dager inn i 2024.
![]() |
![]() |
#845 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Såpekassetråden #4Det er ikke denne type spenning jeg ønsker meg. Hele situasjonen er skummel egentlig. Jeg vil ha en prat med Helten og hva vi kan prøve å dyrke selv på den bittelille tomta vi har. Hvitløk og urter er vi selvberga med allerede, men det er liksom ikke nok til å brødfø oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 |
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4
Jeg vet ikke, bruker ikke online så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg tenker at en naturlig følge av det i såfall ville være at deltakerne introduseres under sine respektive kringkasteres navn, og at poengene gis til den samme kringkasteren og ikke til landet. NRK 12 points, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#848 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Tromming på fotballkamper hele føkkings kampen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Avis som bruker ordet fiffen i overskrift: såvidt jeg husker; Ole-Christian driver fiffens nye ferieparadis.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 02-04-24 kl 00:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Såpekassetråden #4Snodig ja (her i Trøndelag er "snedig" et positivt ladet ord, og betyr noe i nærheten av praktisk), men for meg er det ikke akkurat såpekassemateriale heller (med mindre de bruker det feil selvsagt
![]() |
#851 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Såpekassetråden #4Det My skriver. Snedig er for øvrig et ord jeg er godt vant til å både høre og bruke. Slekta er nordfra, mulig det er årsaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#853 |
Semiaktiv
![]() Sv: Såpekassetråden #4Her betyr vel snedig omtrent det samme som fiffig.
![]() |
#855 |
can-jur
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Snedig, snodig, fiffig og fiff er alle fine ord.
![]() |
![]() |
#856 |
heimføing
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4Snodig = rart og merkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#857 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Såpekassetråden #4er tråden død?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#858 |
Semiaktiv
![]() Sv: Såpekassetråden #4Du som sier du har så kraftig stemme at du ikke trenger mikrofon når du skal holde foredrag: NEI, DU HAR IKKE DET!
![]() |
#859 |
|
Håhå, dette kunne jeg skrevet mye om etter å ha sensurert norskeksamen. Selv de med best språk skriver typisk «bedriften skriver på nettsiden deres at …».
![]() |
![]() |
#860 |
Semiaktiv
Ja, jeg har ei venninne fra annet europeisk land, som bodde og studerte i Norge i 10 måneder for 25 år siden. I løpet av den tida lærte hun norsk. Hun har ikke bodd i Norge siden, bare vært her på ferie noen ganger, men fortsatt snakker hun norsk, og imponerende bra norsk også. Men akkurat dette strever hun med. Hun skjønte ikke hvorfor det heter "Han får besøk av kjæresten sin", men "kjæresten hans kommer på besøk". Hun brukte "sin" i begge tilfeller, og spurte meg om regelen, som jeg selv ikke har tenkt over fordi det er intuitivt for meg. Så jeg måtte tenke meg om, men kom fram til at det handler om subjekt og objekt. Hun er selvsagt unnskyldt, som fremmedspråklig (tysk-sveitsisk). Jeg synes også det høres rart ut når folk blander "dem" og "de". "Vi hentet de på flyplassen" høres pussig ut for meg, det er "dem" som er objektformen av pronomenet, og etter min grammatikk heter det derfor "vi hentet dem på flyplassen".
![]() |
|
|