|
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Hva er det til middag i dag?
Skavvise. Jeg river ca en halv hvitløk uten fedd, og noen cm ingefærrot. Skallet av en lime rives også, og klem ut saften av den. Hvis den er lite saftig, tar jeg en lime til. 1 ts sesamolje, en god dæsj fish sauce og en enda større slump olje. Hakk frisk koriander hvis du har.
|
|
#5 |
|
saftig
|
Sv: Hva er det til middag i dag?NB: Ikke ta for mye fish sauce. Da blir maten ødelagt.
|
|
#6 |
|
I mål
|
Dette blir for skummelt for meg, safran. En oppskrift med "ta litt fiskesaus" etterfulgt av "ta ikke for mye da det ødelegger maten" |
|
|
|
|
#7 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?Idag blir det Tagliatelle med spinat og Carbonara saus til.
|
|
#8 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?Kokte for mye ris i går, i et anfall av planlegging. Så i dag blir det stekt ris med kylling og grønnsaker sånn som på kinarestauranten i Mandal.
Søster er lett å begeistre Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes. Sist redigert av Søster : 18-01-07 kl 16:16. Årsak: Jeg fant ikke kyllingen, så det ble biff i woken, men det er jo også godt. |
|
|
|
|
#10 |
|
godt brukt
|
Ris til ? NOe annet? |
|
|
|
|
#11 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?Hjemmelaget spaghetti gryte med masse rart i. |
|
|
|
|
#12 |
|
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?Tacos med tex-mex-bønner, mais og ris.
|
|
#13 |
|
saftig
|
Det var ikke slumpingen det var noe i veien med, det var helletuten. Jeg trodde det var en sånn tut som det kom bare dråper ut av, så jeg satte flasken på hodet.
Vi pleier å plukke en grønnsakblanding fra frysedisken. Noe med gulrot, mais og sukkererter? Og så bruker du kraften i bunnen av formen som saus.
|
|
#16 |
|
Sær og kresen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?I dag ble det steinbitkaker, kokte poteter, smørdampete babygulrøtter og brekkbønner.
|
|
#18 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Hva er det til middag i dag?I dag har vi hatt Lille's ønske (som da er to år). Kjøttboller, potetstappe og fløtesaus. Det var faktisk ganske godt!
|
|
#19 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det til middag i dag?Pasta av ymse slag. Dvs slutten av alle bokser/poser i skapene (strenge handlerestriksjoner nå i flyttettida) Med creme fraiche og parmesansaus og biter av en halalpølse jeg fant i fryseren. Lam og noe sterkt.
|
|
#20 |
|
"De"
|
Sv: Hva er det til middag i dag?Jeg er litt syk, så det blir noe fra frysen til ungene og ingenitng til meg, tenker jeg.
![]() |
|
|