Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ny tråd: Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-09, 20:26   #841
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Hva synes du? "La alle barna komme til meg" var bra, men denne var det ikke. Den ble for enkel, nybegynner-roman, synes jeg.

Jeg har nettopp kommet i gang. Likte veldig godt "La de små barna komme til meg" ja. Men bare ved å lese bakpå får jeg en følelse av at denne er en anelse dårligere. Har du lest den "Pavlovs hunder" da? Jeg har tenkt lese den etterpå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 07-05-09, 20:31   #842
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg har nettopp kommet i gang. Likte veldig godt "La de små barna komme til meg" ja. Men bare ved å lese bakpå får jeg en følelse av at denne er en anelse dårligere. Har du lest den "Pavlovs hunder" da? Jeg har tenkt lese den etterpå.

Hvis jeg husker riktig var den ekkel noen steder og "La de små..." best, men klarer ikke helt fiske det fram fra hukommelsen.

Gammel 11-05-09, 22:40   #843
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeffrey Deaver: Kald måne.

Obelix er ikke aktiv  
Gammel 12-05-09, 08:18   #844
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Nå leser jeg Ketil Try sin Stø kurs.

Jeg er enig med deg ullmor, den var dårlig.

Nessie er ikke aktiv  
Gammel 14-05-09, 20:30   #845
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Anna Gavalda "Saman er ein mindre aleine". Lest litt over 100 sider og liker den kjempegodt så langt!

Rabarbra er ikke aktiv  
Gammel 14-05-09, 20:31   #846
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg leser "La meg synge deg stille sanger".

Nessie er ikke aktiv  
Gammel 14-05-09, 20:37   #847
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Resten av livet - Ellen og Heidi Linde.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 14-05-09, 20:38   #848
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kompani Orheim - Tore Renberg. Ser veldig bra ut så langt.

Nina er ikke aktiv  
Gammel 14-05-09, 20:40   #849
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fremdeles Jan Kjærstad: Forføreren. Tar den seg opp etter ca. 125 sider? Det er "noe" ved boka, men jeg får ikke lyst til å lese i den hvert ledige øyeblikk, akkurat.

Gammel 14-05-09, 20:59   #850
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Fremdeles Jan Kjærstad: Forføreren. Tar den seg opp etter ca. 125 sider? Det er "noe" ved boka, men jeg får ikke lyst til å lese i den hvert ledige øyeblikk, akkurat.

Det er mange år siden jeg leste Forføreren, og jeg syntes den var noe oppskrytt ræl (men jeg husker ikke lenger hvorfor). YMMV, selvfølgelig.

Gammel 16-05-09, 21:29   #851
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabarbra, her.

Anna Gavalda "Saman er ein mindre aleine". Lest litt over 100 sider og liker den kjempegodt så langt!

Side 400 nå - denne boken Må der lese (dere som ikke allerede har lest den)!

Rabarbra er ikke aktiv  
Gammel 17-05-09, 20:43   #852
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Ferdig med Mengele Zoo og igang med oppfølgeren Himmelblomsttreet.

Gammel 17-05-09, 20:48   #853
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av HSJ73, her.

Har lest hele triologien over noen år, men man må være "i form" for den type bøker for å lese den. Det står liksom så mye der

Gammel 17-05-09, 20:51   #854
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser "Pride and Prejudice and Zombies" av Jane Austen og Seth Grahame-Smith.

Gammel 18-05-09, 07:09   #855
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Anna Gavalda, Saman er ein mindre aleine
Fikk denne anbefalt av en kollega. Har lest noen få sider, men skal ta meg tid til dypdykk i ettermiddag.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 18-05-09, 14:17   #856
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg leser "Pride and Prejudice and Zombies" av Jane Austen og Seth Grahame-Smith.

Ke?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 18-05-09, 14:37   #857
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ke?

Denne. Den har hele originalhandlingen (og mesteparten av originalteksten) til Jane Austen, men har lagt inn som en del av bakgrunnen og handlingen at England er i tilnærmet krigstilstand mot zombier. Lizzie og søstrene er dyktige zombiejegere (lært opp i Shaolin-klosteret i Kina som svært unge), og alle turer og reiser og postforsendelser blir stadig forsinket og forhindret av zombieangrep. Veldig morsomt hvis man liker sånt.

Gammel 18-05-09, 14:38   #858
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

. Veldig morsomt hvis man liker sånt.

Personlig så tror jeg at jeg kan dy meg. :kjedelig:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 20-05-09, 15:02   #859
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Anna Gavalda, Saman er ein mindre aleine
Fikk denne anbefalt av en kollega. Har lest noen få sider, men skal ta meg tid til dypdykk i ettermiddag.

Herlig bok!

Nå leser jeg:
* Havfruen - Camilla Läckberg
* The subtle knife - Philip Pullman
* Skumringstimen - Johan Theorin

Gammel 20-05-09, 16:21   #860
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Saman er ein mindre aleine er den første boka siden ungdomsskolen jeg ikke har klart å lese ferdig. Den engasjerte meg overhodet ikke, og jeg har lest mye og mye forskjellig.

Siden jeg har baby for tiden har jeg fått ørene (haha) opp for lydbøker, så jeg hører på Engelens spill av Carlos Ruiz Zafón. Oppfølgeren til Vindens skygge. Den er herlig, og han som har lest den inn er dyktig, i motsetning til han som har lest inn Stieg Larsson triologien.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
bøker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.