Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-12, 22:51   #861
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Montert genseren i dag og strikker nå kraven.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 19:58   #862
Fnissa
Aktiv

Fnissa sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Sørlandet
Fnissa er litt kul
Standard

Jeg er ferdig med en kjekkasgenser, må bare montere ermene. Så venter jeg på mer garn fra Pickles og skal begynne på osloanorakken I blått (Ola narr). Gleder meg til å ta fatt!

Fnissa er ikke aktiv  
Gammel 20-06-12, 22:44   #863
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har begynt på denne til frøken Fryd:

Gammel 21-06-12, 11:10   #864
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dytter!

Ingen som vet hvor brede surrehalser som surres to ganger rundt bør være?

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Har akkurrat begynt på denne halsen etter å ha strikket to melkers-jakker

Den skal altså surres to ganger rundt halsen - hvor bred bør den være da?

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 21-06-12, 11:20   #865
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Dytter!

Ingen som vet hvor brede surrehalser som surres to ganger rundt bør være?

Jeg synes det kommer litt an på hvor vid den blir. Dersom den blir sittende tett inntil halsen når den surres to ganger så trenger den ikke være så bred. Blir den litt løs rundt halsen så vil jeg ha den bred.
Uansett vil jeg ha den minst 30 cm bred. Jeg tror det ene skjerfet/halsen jeg strikket ble 50 cm bredt. Jeg kan gå og måle?

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 21-06-12, 11:29   #866
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan måle min når jeg kommer hjem, men tror kanskje den er 30-40 cm.

Gammel 21-06-12, 12:49   #867
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Setter pris på om dere måler

Den blir nok ganske tettsittende, og skal surres to ganger rundt halsen

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 21-06-12, 13:43   #868
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ferdig med genseren min og strikker Baktusskjerf.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 21-06-12, 14:16   #869
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skjerf 1: 25 cm og går tre ganger rundt halsen.
Skjerf 2: 40 cm og går to ganger rundt halsen.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 23-06-12, 15:30   #870
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal strikke denne i 2 år til snuppa.

Garnet:

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 24-06-12, 21:43   #871
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg skal strikke denne i 2 år til snuppa.

Å, den jakka er så fin, kokos! Hvor er oppskriften fra?

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv  
Gammel 25-06-12, 06:03   #872
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sokk; det finnes mange oppskrifter på den sidelengsjakka, men jeg bruker denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=27&lang=no

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 25-06-12, 11:25   #873
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Og ellers finnes den bla også i myk start og strikk til nøstebarn. Nøstebarnutgaven er kortere enn de andre to.

Gammel 25-06-12, 12:53   #874
Tinka

Standard

Baktusskjerf ferdig og begynt på ny ulltrøye til junior str 12 år.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 25-06-12, 23:57   #875
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Sokk; det finnes mange oppskrifter på den sidelengsjakka, men jeg bruker denne: http://www.garnstudio.com/lang/no/vi..._id=27&lang=no

Takk! Synd ikke oppskriften var til større enn 104, noen som vet om en som går f.eks. til 6 år?

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv  
Gammel 26-06-12, 11:15   #876
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikker denne i syrinlilla nøstebarnull:

Gammel 29-06-12, 12:33   #877
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Så nydelig, Kaktus.

Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 29-06-12, 12:58   #878
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har litt "vet ikke hva jeg skal strikke nå"-vegring!

Men jeg _tror_ jeg skal begynne på et sjal fra Boo Knits på Ravelry, i et Handmaiden silkemiks-garn jeg har liggende. Bare sånn for å bli kvitt _litt_ stæsjet garn liksom.

Jeg har også et tynnere-enn-tynnest perlehvitt silkekasjmir-garn som skal bli til dette sjalet, men har ikke helt ånden over meg kjenner jeg:

Også har jeg lyst til å strikke denne kjolen men har ingen å strikke den til, men den er jo så fin! Jeg likte godt Lerke garn fra Dale i bomull/ull, og strikkefastheten er perfekt til denne oppskriften,

Også har jeg dette fantastisk nydelige garnet i silke/merino som skal bli til en fantastisk nydelig hals, men det har jeg ikke lyst til å strikke midt på sommeren.

Også har jeg garn til 2 stripete sjal (ett i brunt/lyseblått og ett i grå/rosa), som jeg skal strikke som sånn "buss-strikk" og "gidder ikke konsentrere-meg-strikk".
Så nå kan sommern bare komme!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 29-06-12, 13:44   #879
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker fremdeles hentesett, men nå er jeg godt i gang med sett nr 2. Fanasæter fra Dale.

Og så har jeg kjøpt garn til neste prosjekt. Tine Solheims St. Moritzgenser til meg selv. I alpakke og nydelige blånyanser. Jeg gleder meg veldig.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 29-06-12, 13:52   #880
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Denne, muligens med litt ekstra lengde:

Sånn i teorien, da. I praksis har jeg febervarm sutreklåmark på fanget, blir ikke mye strikking da.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:48.