|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting som irritererLuvi, svaret er "ja, det er lytt her". Hilsen noen som bor under familie med sønner på 3 og 5 år, med far som smeller med ytterdørenog bildører døgnet rundt, mor spiller piano og synger.
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Ting som irriterer... når dere snakker om lyder så minner det meg på at jeg er irritert over at jeg ikke skjønner hvorfor lyder utenifra og inn høres bedre enn lyder innenifra og ut. Hvordan er det mulig? Dette med trinn og luftlyd vet jeg (dvs at lyden forplanter seg anderledes i matrialer enn i luft slik at man kan høre de som går i etasjen over, men ikke at de snakker)
|
|
#4 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting som irriterer
Hun klagde på en dårlig dag. |
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Min beste gjetning er at når lyd kommer ut, sprer den seg over stort areal og har ingenting å lage ekko i. Når den kommer inn, sprer den seg i et rom og blir reflektert av veggene.
|
|
|
#6 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Ting som irritererMannen skulle være så snill og grei å lage kaffe til meg ( han liker ikke) også lager han coop kaffe som smaker høgg.
|
|
#8 |
|
|
|
|
#9 |
|
Dig for victory!
|
Vi bruker det mye. Det er for eksempel vår nest-viktigste kanal for å kommunisere med elevene, sett bort fra det som foregår i klasserommet. Og så erstatter de e-postfunksjonen med en chat-funksjon, uten mulighet til å finne lett tilbake til meldinger, og der det ikke framgår om man svarer på meldinger til én eller alle, slik at sensitiv informasjon fort kan komme på avveie. Veit ikke om det bare er hos oss, men de har stengt hele meldingssystemet til det er fiksa. Og når man så skal informere elevene om ting i oppslag på siden, så henger hele skiten seg hvis man prøver å skrive inn en e-postadresse. For ikke å snakke om at de har fjerna editoren der og, så man kan bare skrive inn enkel tekst og ikke en gang ha med bilder. Og muligheten til å gi tilbakemelding på ting som ikke fungerer? Vel, den har de fjerna! Hjelp og FAQ-side med instrukser i hvordan man bruker funksjonene? Borte. (Det er ikke alt som er sjølforklarende, for eksempel hvordan man bruker tester. Som jeg ikke bruker i mine fag, fordi funksjonen alltid har vært BÆSj, og bare regner poeng og ikke måloppnåelse.) Og nettsidene? Nei, der må man tydeligvis være superbruker for å kontakte support. Og dette er bare toppen av isfjellet. De påstår det liksom skal være lettere å bruke fra mobile enheter, men når de da ofrer flere av de aller viktigste funksjonene? SNAKKER de ikke med brukerne sine? Det er jo helt latterlig! Legg til at hele skiten er så treig at det knapt nok er mulig å laste en side - jeg spår at det ikke er så mange spikre igjen på det kistelokket...
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Oppad som vi skal bruke til fravær, orden og oppførsel er noe $&$& det og. Det er jo ikke ferdig og tilpasset ungdomsskolen. Jeg har jobbet i samme kommune i 8 år nå, og jeg har enda ikke opplevd at vi har et system som funker. Vi har faktisk ikke hatt noen plattform for elever og foreldre heller! Facebook er måten å kommunisere med elevene på. Noen i kommunen burde hatt sparken for LENGE siden. |
|
|
|
|
#11 |
|
© All rights reserved
|
Sånne utsagn irriterer meg! Å uttale at noen bør få sparken basert på at de ikke har lykkes med en brøkdel av jobben sin er fullstendig skivebom. Bør en lærer få sparken fordi elever år etter år får medhold i klagesaker? Eller fordi de ikke får bukt med mobbing? |
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Fantastsk sammenlikning. Sist redigert av Anne C : 30-08-16 kl 18:02. |
|
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Begge deler. |
|
|
|
|
#16 |
|
|
Tja. Om elevene klager på læreren hvert år og får medhold hvert år, viser det jo tydelig at læreren ikke er spesielt god i jobben sin. Og ja, da tenker jeg kanskje at det ikke er spesielt heldig at vedkommende fortsetter i jobben sin.
|
|
|
#19 |
|
koko
|
Sv: Ting som irritererDet irriterer meg at sofaen vår er så kjip å sitte i og at jeg likevel greier å plante ræva så godt nedi den at jeg blir sittende passiv og lat alt for lenge.
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ting som irritererAt barnehagen finner det for godt å arrangere to planleggingsdager i neste uke, og ikke i oktober når skolene har planleggingsdag.
![]() |
|
|