|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#863 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000
Tror jeg ikke noe på. Jeg får skikkelig dårlig følelse av det klippet der. Tror nok at de holdt Noora og Sana utenfor med vilje, men la litt tanke bak det så det kunne se ut som det var en forglemmelse. |
![]() |
![]() |
#865 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Kontrakten låg i alle fall i spam-filteret.
![]() |
#866 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Kanskje det kan være litt mindre som standard tv-serier/filmer/litteratur, og mer som i den virkelige verden - to sider av saken? Sana er litt paranoid og Sara er litt uvillig, og til sammen gjør det samarbeidet unødvendig komplisert, kombinert med et par små misforståelser og uhell som styrker konfliktnivået ytterligere?
#867 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000(Kilde: youtube.com) Gutta er fra ulike land. Eventyret om Skogsmusa og Bymusa er to kulturer som kolliderer der begge mener at de selv har det best. Sana er fra en annen kultur enn Flawlessjentene, og også enn Yousef. Hva tror dere? Er det noen som har kjenneskap til eventyret Tolv villender, som de også leser fra?
#868 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Nytt klipp. Og jeg har lyst til å ta helt av på tenåringsvis. De tør faktisk å ta religionsdebatten. Og Elias er også fin. Og jeg satt bare og smilte lykkelig og fårete. |
![]() |
![]() |
#869 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Du kan vel se på do eller under dynen om kvelden eller noe? |
![]() |
![]() |
#870 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Eg og blir heilt salig. Eg gler meg til å ha om islam til høsten att. Desse problemstillingane, om kva det er å vere muslim, kulturkløfta mange muslimske ungdommar står i osv er slikt som me drøfter masse i Religion og etikk-timane.
#872 |
guru advisor
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg synes sesongen er fin, men for meg er ikke skuespillerprestasjonene i samme liga som i fjor. Basket-scenen mellom Sana og Yousef var fin. I dag følte jeg at det blir litt kunstig, både mellom mor og Sana, og også med bror. Litt av mystikken forsvinner for meg. Samtidig liker jeg tematikken, så jeg følger absolutt med. |
![]() |
![]() |
#873 |
One of These Days
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Skuespillerprestasjonene er ikke i samme liga som i fjor, men syntes ikke det er kleint eller kunstig. Bare at jeg ikke føler at de har like mange nyanser som i forrige sesong. |
![]() |
![]() |
#874 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg synes Sana har et utrolig uttrykksfullt ansikt. En liten endring i ansiktsuttrykket eller blikket, og hun ser helt annerledes ut. Ganske utrolig. I ett øyeblikk kan hun se helt lukket ut, og i neste øyeblikk, når hun smiler, så sprekker hele ansiktet opp, og hun blir utrolig vakker og levende. Så stor forskjell i uttrykket når hun snakker med Noora for eksempel, sammenlignet med når hun snakker med de andre jentene.
#875 |
Librocubicularist
|
Einig. Ho er ein av dei skuespelarane som har imponert meg mest gjennom serien, nettopp fordi ansiktet er så uttrykksfullt. Samtalane med Isak i biologien i fjor, var for eksempel og slik.
![]() |
#876 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg synes Iman spiller veldig godt, men jeg synes generelt at samspillet ikke er på høyde med i fjor. I scenen med Yousef på fredag satt det skikkelig, men med feks moren så er det noe som mangler. |
![]() |
![]() |
#877 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Tja, det som mangler er vel egentlig viljen til å være åpen og fortelle hva som foregår. For meg var den scenen veldig ekte og viser hvor rare samtalene mellom foreldre og tenåringer ofte er.
#879 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nok en del av det, men for meg skorter det også på kjemien og samspillet i en del av klippene denne sesongen. Nå ble vi veldig bortskjemte i høst da. |
![]() |
![]() |
#880 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: [SKAM] Innlegg 2003-3000Jeg har aldri likt Noora, eller blitt særlig imponert av den skuespillerprestasjonen. Den virker veldig påtatt og merkelig. Enda jeg identifiserer meg med Noora som karakter. Men jeg synes Sana er utrolig flink.
![]() |
|
|