Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-23, 10:11   #861
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg FCFF3788-99A0-4C63-9D36-56F30CA580DF.jpg (19,6 KB, 227 visninger)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 10-04-23, 10:41   #862
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kul den ble, Blånn!

Gammel 10-04-23, 12:40   #863
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig imponerende, Blånn!

Jeg er ferdig med min Cumulus! Synes den ble vel åpen i halsen, og min icord-kant ble ikke så pen. Litt krøllete/bølgete langs nakken. Hva har jeg gjort galt da?

Nå holder jeg på med ribbebukse til Lillesøster, og hadde glemt hvor mye jeg hater å strikke bein etter å ha strikket liv. Har også litt for kort pinne til magic loop, så det er litt hatprosjekt nå.

Har lett en stund etter den perfekte stripete genseren, og fant endelig Sunde Sweater. Så nå venter jeg på garn i posten og gleder meg veldig.
https://www.novemberknits.com/collec...-sweater-norsk

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 10-04-23, 20:11   #864
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Mangler 4 blomster og håndtak

Enkel er den også.

Den var fin! Er det en oppskrift som ligger på nett?

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 13-04-23, 10:28   #865
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Veldig imponerende, Blånn!

Jeg er ferdig med min Cumulus! Synes den ble vel åpen i halsen, og min icord-kant ble ikke så pen. Litt krøllete/bølgete langs nakken. Hva har jeg gjort galt da?

Nå holder jeg på med ribbebukse til Lillesøster, og hadde glemt hvor mye jeg hater å strikke bein etter å ha strikket liv. Har også litt for kort pinne til magic loop, så det er litt hatprosjekt nå.

Har lett en stund etter den perfekte stripete genseren, og fant endelig Sunde Sweater. Så nå venter jeg på garn i posten og gleder meg veldig.
https://www.novemberknits.com/collec...-sweater-norsk

Jeg venter på oppskriften på den nye stripete genseren til Petiteknit, ser den er under teststrikking nå. Veldig fin passform på den.

Er også ferdig med min cumulus, også litt rynkete på i-cord i halsen, men det er fordi jeg strammet den litt inn. Men det rettet seg fint i vask.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 13-04-23, 11:33   #866
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg koser meg med Jenny Jacket fra Petiteknit, den er overraskende lettstrikket.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå  
Gammel 13-04-23, 12:14   #867
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Jeg venter på oppskriften på den nye stripete genseren til Petiteknit, ser den er under teststrikking nå. Veldig fin passform på den.

Er også ferdig med min cumulus, også litt rynkete på i-cord i halsen, men det er fordi jeg strammet den litt inn. Men det rettet seg fint i vask.

Lyon? Jeg liker hverken halskanten eller skuldrene på den.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-04-23, 13:10   #868
Geitrams

Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Lyon? Jeg liker hverken halskanten eller skuldrene på den.

Lyon ja. Jeg likte både halskanten og skuldrene, så derfor står den høyt på lista. Halskanten minner om halsen på Oslo sweater som jeg strikket for to år siden. Vurderer også Champagne cardigan.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 13-04-23, 13:20   #869
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lyon ja. Jeg likte både halskanten og skuldrene, så derfor står den høyt på lista. Halskanten minner om halsen på Oslo sweater som jeg strikket for to år siden. Vurderer også Champagne cardigan.

Jeg har strikket to Champagne cardigan, en til datter og en til meg selv. Liker dem godt, men knappestolpen er en tålmodighetsprøve.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 13-04-23, 13:24   #870
Geitrams

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har strikket to Champagne cardigan, en til datter og en til meg selv. Liker dem godt, men knappestolpen er en tålmodighetsprøve.

Ja, det er derfor jeg nøler med å sette i gang. Dobbelstrikk er ikke min greie! Kanskje det blir en ny April cardigan istedet?

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 13-04-23, 14:04   #871
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan ikke knappestolpen strikkes direkte på? Jeg har akkurat strikket en november jacket, og der strikkes knappestolpen sammen med resten av jakka. Da blir det fullt overkommelig.

Gammel 13-04-23, 14:26   #872
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Kan ikke knappestolpen strikkes direkte på? Jeg har akkurat strikket en november jacket, og der strikkes knappestolpen sammen med resten av jakka. Da blir det fullt overkommelig.

Tror ikke det? På denne må den strikkes etterpå, plukke opp maskene går fint men å dobbeltstrikke seg oppover tar tid. Ikke vanskelig, bare kjedelig.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 13-04-23, 15:39   #873
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den strikkes på etterpå. På November jacket fungerer det å strikke den med jakka fordi man i dobbeltstrikk og patent gjør det samme, nemlig å strikke maskene hver annen runde. Dobbeltstrikk fungerer ikke så godt med vanlig glattstrikk, da må man strikke kanten en ekstra gang hver gang man vender. Jeg har prøvd, det går, men det er veldig plundrete.

Gammel 13-04-23, 16:03   #874
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Den strikkes på etterpå. På November jacket fungerer det å strikke den med jakka fordi man i dobbeltstrikk og patent gjør det samme, nemlig å strikke maskene hver annen runde. Dobbeltstrikk fungerer ikke så godt med vanlig glattstrikk, da må man strikke kanten en ekstra gang hver gang man vender. Jeg har prøvd, det går, men det er veldig plundrete.

Ah, selvfølgelig. Jeg strikket en slik cardigan like etter min første november jacket, og ble litt oppgitt over at jeg måtte strikke knappestolen etterpå, for, ja, det var kjedelig. Ikke like fint heller.

Men jeg er ikke så god på å ikke følge oppskrift, så jeg testet ikke ut noen alternativer, men jeg var fristet til å gi det et forsøk. Den cardiganen var i halvpatent, men det er jo ikke helt det samme.

Gammel 13-04-23, 18:22   #875
Geitrams

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

På Sunday collar, f.eks, strikker man kant i dobbelstrikk og resten i rett og vrang, men da må man snu flere ganger mens kanten strikkes. Det hadde nok funket også på champagne cardigan, men ville blitt en del plunder.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 13-04-23, 21:44   #876
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På Sunday collar, f.eks, strikker man kant i dobbelstrikk og resten i rett og vrang, men da må man snu flere ganger mens kanten strikkes. Det hadde nok funket også på champagne cardigan, men ville blitt en del plunder.

Jepp, jeg har som sagt prøvd. Men jeg ville ikke gjort det på Champagne. Det tok lang tid å strikke knappestolpen, men jeg synd det allikevel var enklere enn å strikke en ekstra gang over stolpen.

Gammel 14-04-23, 00:08   #877
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ønsker jeg meg også! Er det nedenfra og opp eller ovenfra og ned?

Nedenfra og opp.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 20-04-23, 08:47   #878
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det kommer seg det kommer seg.
Overraskende gøy å strikke denne OL genseren

C5966EBF-7B2C-4D2C-82AD-8B2BFE502DD4.jpg

Gammel 20-04-23, 09:45   #879
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fortsetter på prosjekt "gjøre ferdig UFO-er" og strikker på en Friday Tee fra Petiteknit i merino fra Wollmeise. Natur bunnfarge, djupgrønne striper. Blir pent, men er spent på størrelsen.

Gammel 20-04-23, 09:51   #880
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber fortsatt på pridelenderen og den blir så fin! Skikkelig "poppete" farger!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.