Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggingstråden 2014

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-14, 08:15   #881
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Her mangler vi fortsatt å handle noen gaver, de siste gavene som skal leveres blir levert ut i dag.
I går var jeg på to venninnetreff, kom hjem til nyvasket og ryddig hus, skittentøyskurv som var tom og klær som var lagt sammen og lagt på plass. Det var litt deilig i grunn.
Huset er pyntet, treet er oppe og pyntet, må bare ut og finne en toppstjerne for den vi hadde passet ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 08:34   #882
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

De fleste julegavene er i hus, mangler bare til mini og sambos mor, disse gavene har sambo egentlig fått ansvaret for. Jeg kjøper til mini i dag, så er jeg ihvertfall sikker på at det blir gjort, også får han gjøre hva han vil med moren sin... Har en mistanke om at han har samlet opp alt han skulle gjøre til jul nå til de siste par dagene, da ble det litt skjærings når minstemann plutselig hadde feber i går og måtte være hjemme fra barnehagen i dag!

Alle gavene jeg har ordnet, er også levert ut, bortsett fra til min beste venninne med familie. De bor bare 2 km unna oss, så det ordner jeg i dag eller i morgen, evt,. på julaften.

All maten til jul er i hus, mangler bare litt melk, frukt og godis, det ordner jeg i morgen tenker jeg. Huset er sånn noenlunde klart, må bare dra over gulvene og badene en runde. Juletre mangler vi, det er en av mannens oppgaver. Han hadde planer om å ta med 4 åringen ut i skogen på juletrejakt, men når han ikke har fått det til enda, så tviler jeg egentlig på at det blir noe av...

Det største stressmomentet mitt nå, er baking.. Har ikke bakt noenting, annet enn brød og (Nennes) rundstykker. Hadde ihvertfall planer om pepperkaker, risboller, snickerskuler og en annen type julegodis, men har ikke fått gjort noe! Pepperkaker må jeg prøve å få gjennomført, så 4 åringen kan være med å bake litt og risbollene gjør seg nesten selv, så det skal jeg vel få til. Det andre jeg ikke rekker får jeg bare droppe, mamma lager uansett 20 slag til jul og deler villig vekk, så kaker blir det uansett. Ellers finnes det godis på butikken også!

Tror jeg bare må senke skuldrene litt nå, og nyte tiden og masse fri med de små, det blir jul uansett om ikke alt er vasket, bakt og ryddet... Det viktigste er tross alt at vi har hverandre! Bare vi får på plass juletreet nå, så er det jul!

Håper bare at det ikke blir noe mer sykdom, mini hadde som skrevet over litt feber i går 38,1-38,8, og gulpet/kastet opp ett par ganger. Han var i fin form ellers, godt humør, aktiv og god matlyst. Begge "oppgulpene" kom i forbindelse med at han hostet og det var bare slim som kom ut, så forhåpentligvis var det ikke noe mer. Han har ihvertfall sovet bra i natt, så jeg får ringe hjem og høre hvordan formen er etterhvert. Håper virkelig vi slipper unna sykdom nå!!!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 08:54   #883
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har to julegaver igjen,mannen har alle sine. Mine to blir handlet inn i dag. Da er jeg ferdig med det.
Har noen oreokuler som skal ha sjokolade over seg,da er baksten i boks!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 08:59   #884
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.514
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg håper mann og barn kan greie å vaske litt mens jeg er på jobb i dag. Gavene er nesten ferdige, tar resten på vei hjem fra jobb. Så er det meste ferdig. Må handle mat, men har kjøpt inn både ribbe og pinnekjøtt - resten kan tas på den lokale kiwien. Har ikke bakt en eneste ting. Men kanskje i kveld. Hvis ikke kan nok den lokale bakeren hjelpe, vil jeg tro.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 10:09   #885
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.014
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

millact: Ja, vi har hatt litt snø en ukes tid. Ikke så mye, men nok til at det kunne akes i akebakken. I natt kom det en del mer, så nå har vi skikkelig hvit jul. Etter nyttår kan det godt forsvinne igjen.


I går fikk jeg sydd sammen julestrømpen til lillesøster og jeg er veldig fornøyd med at jeg fant ut av symaskinen selv om jeg ikke klarte å spore opp bruksanvisningen. Så da er det klart.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 10:26   #886
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.924
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Her mangler vi fortsatt å handle noen gaver, de siste gavene som skal leveres blir levert ut i dag.
I går var jeg på to venninnetreff, kom hjem til nyvasket og ryddig hus, skittentøyskurv som var tom og klær som var lagt sammen og lagt på plass. Det var litt deilig i grunn.
Huset er pyntet, treet er oppe og pyntet, må bare ut og finne en toppstjerne for den vi hadde passet ikke.

Oppskrift??

Idag skal mann og jeg ut å handle mat, pol og blomster uten barna og da går det straks mye fortere. Ellers skal jeg begynne å rydde/vaske så vi kanskje får pyntet ikveld for det vil storesøster nemlig.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 11:52   #887
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har ikke bakt NOE i år
Sendte sms til min mor da, for å høre om det er noe jeg skal bake med, men hun sa vi hadde mer enn nok. Jeg skal dit med barna i morgen. Jeg lurer på å bake SB ikveld, men i grunn er det ikke nødvendig... selv om de er veldig veldig gode.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 13:36   #888
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg har faktisk heller ikke bakt noe. Eldstemor har dog bakt sju slag som hun planla, og så lagde mamma en kransekake til oss. Jeg kjøper rundstykker i dag, og totalt sett blir det nok bra. Kaker pleier vi uansett å ha lenge over jul, da vi gjerne velger andre ting om kveldene.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 14:42   #889
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Julegaver ferdig,må pakkes inn
Juleduker klare.
Noen julekort må leveres,
Noen gaver må leveres.
Sjokoladen til oreokulene må fikses,men det får jeg ta i morgen, nå er det jobb.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 14:46   #890
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.638
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Juletre er kjøpt og satt på fot, tenkte å pynte i ettermiddag. Mat er i hus. Skal straks pusse litt sølv og vaske over siste badet. Gulvene tar jeg i morgen, igjen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 14:51   #891
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.554
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg er ferdig med julegavene. Kjøkkenet er nesten ferdig ryddet. Halve stua er ryddet. Maten skal jeg handle i morgen. Har ikke tenkt å kjøpe så veldig mye, vi spiser middag borte både julaften og 1.juledag. Ungene drar 3. juledag på morgenen, så dermed er det begrenset hva vi trenger.

Nå må jeg bare pønske ut en meny til 2. juledag for da kommer familien hit og spiser.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 15:27   #892
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.553
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Jeg er egentlig tålelig ferdig.

Jeg må kjøre ut de siste gavene, det gjør jeg i kveld, også er det pynting og slikt i morgen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 17:34   #893
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Det blir jul uten stress i år, gitt. Det som gjenstår for min del er å pakke inn de siste gavene (innad i huset - ikke noe stress), smukke sammen en delfiakake og pynte ferdig huset. Det har vært kledelig advents/julepyntet fram til nå, men i kveld skal alt ut fra kassa si. Mannen har noe utkjøring igjen, og gulvvask. Siste handleturen hadde vi i formiddag - jeg hadde glemt at gutta ikke har pentøy, og jeg er sjeleglad for at vi valgte Solsiden istedenfor City Syd.

I morgen kan vi dermed kose oss sammen, pynte tre, spise grøt og ta livet med ro.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 18:35   #894
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.638
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Treet er pyntet siden jeg jobber i morgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 19:16   #895
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Mandelen i grøten er funnet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 19:51   #896
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.084
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi har fått utvekslet gaver med opp til flere i dag, og jeg er ferdig med baking og denslags, mulig mamma skal lage krumkaker i morgen. Siste støvsuging og gulvvask mens ungene er i barnehagen i morgen, og muligens hasteinnkjøp av skisko og akebrett for gavepenger siden det faktisk er snø ute. Så blir det risengrynsgrøt, pynting og kos med ungene i morgen ettermiddag. Og mammaen min er i hus, så da kan det bli jul.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 20:31   #897
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.900
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Alle gaver er levert ut fra oss, vi mangler gaver fra 2 stk. ene kommer på juleaften , den andre kommer nok etterjul. Poden får mer enn nok gaver i år også ser jeg.

Vi skal bake kakemenn i kveld, nennes rundstykker + kanelsnurrer i morgen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 20:35   #898
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.014
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Alt er ferdig. Hver minste matbit er i hus, alle gaver er pakket inn og de som skal til andre er levert. Alle kaker er i boks. I morgen blir det pynting av hus og tre, sette fram mat til nissen og henge opp julestrømper.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 21:43   #899
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.875
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Vi reiser bort i morgen, men har hatt julepyntet hus siden fredag. Idag er bad vasket, og senger er byttet på. Alle julegaver er pakket inn, skal levere ett julekort før vi reiser i morgen. Gjenstår å pakke klær og slikt, men det har vi tid til i morgen. Klarte det i år også! Det blir jul!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-14, 22:12   #900
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.869
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggingstråden 2014

Handling er overstått, sølvet er pusset, alle duker strøket og treet er på plass uten lys og pynt ennå da.

I morgen skal vi vaske og pynte, legge rent på sengene og henge opp julestrømper.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no