|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#881 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Vi har ingenting bortsett fra ved og batterier og sånne ting. Men ikke noe mat eller drikke. |
![]() |
![]() |
#882 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?
Hvordan visste du det?!?
Også kjent som Hytteskam.
Du er klar over at du forutså både pandemien, hytteskammen OG at folk kom til å hamstre dopapir? Vurdert å bytte jobb?
![]() |
#883 |
Shake it out!
|
#884 |
har tatt seg sammen
|
Ah, det tok bare et par timer før det også kom til min lokalavis.
#885 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Hvis man ikke kan gå ut og hente ved kan man vel ikke fyre heller? Pipa er en åpning og bør vel tettes på lik linje med lufteventiler ved atomnedfall?
#886 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ikke vi heller. En av de i bygget har sagt at da blir vi med dem på hytten
#887 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Eller kanskje det er omvendt, å ha en jobb som inneværer at man visste at dette kunne komme?
#888 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Candys spådom om pandemien var heldigvis ikke særlig presis.
#889 |
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Etter at "beredskapsvenn" kom opp som diskusjonstema på kontoret (jeg var litt snurt over at ingen har spurt meg om å være beredskapsvennen sin) kom jeg på at ÅH! Vi HAR jo en plan! Og en planleggingstråd! |
![]() |
![]() |
#890 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg har droppa ballen fullstendig her. Før pandemien var jeg klar for en vinterkrig når som helst. Nå har jeg ikke dopapir fram til julaften en gang. Har fyrstikker, ved og mat, da. Så har en jobb å gjøre med reaktivering av beredskapskapasiteter.
#891 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg mistenker jo at vi er beredskapsvennen til ganske mange
![]() |
#892 |
|
Jamen fader da! Ikke dopapirkrise også, vel? Vi skulle jo liksom være på hver vår side av byen-alternativene! |
![]() |
![]() |
#893 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Vi bor i turavsrand til deg mener jeg. Vi har dieselbil vi også, med plass til syv voksne og en katt i bur. Beredskapslageret er jevnlig oppdatert og jegeren har kontroll på resten. Vi kan bidra. |
![]() |
![]() |
#894 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Innimellom (mest nattestid) så spekulerer jeg på å installere solcellepanel på hytta bare for at den skal fungere offgrid - også til lading av bil. Den har brønn, men pumpa går på strøm. Men tror det er en gammel «gammeldags» brønn på tomten også, har bare ikke turd å sjekke stoda nedi der. Og nær elv, da. Og rikelig med ved.
#895 |
|
|
![]() |
![]() |
#897 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Dypt fasinerende utvikling på denne tråden. Vi har det meste, men jeg er litt der at jeg lurer på å oppgradere et hakk. For langvarig strømbrudd er kanskje stormkjøkken litt spinkelt. Og hvor mye gass trenger man egentlig fir en uke. Hadde det vært lurt med Starlink? Mobilnettet varer jo knapt noen timer om strømmen går. |
![]() |
![]() |
#898 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Nå som alle har fått seg beredskapslager, her er neste skritt: Det er viktig å både teste at du orker/gidder/kan leve av det du har på lageret, og ha et system for å fornye det løpende. Derfor har jeg ambisjon om å basere alle måltider i januar på det som er i skap, skuffer og fryser, og merke meg både hva vi faktisk spiser av det som ligger lagret og hva vi endte opp med å "måtte" kjøpe.
#899 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?Jeg har vin i beredskapslageret
|
|