Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-22, 18:54   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ingenting på pinnene?

Ikke en UFO liggende heller?

Ikke her... Vi bor i en veldig midlertidig leilighet og jeg har bare tatt med meg det nødvendigste. Jeg har fire- fem (seks) prosjekter jeg kunne ha montert, men jeg HATER å montere...

Gammel 15-01-22, 21:01   #2
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker fortsatt på Konstansekjolen. Har igjen ca. 26 cm på skjørtet. Med 424 masker på omgangen tar det sin tid. Ermer gjenstår etterpå. Blir noen omganger på pulsvarmerne hver dag også. T-banestrikk.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 15-01-22, 23:00   #3
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker på høstflettesokk nummer to, i tillegg til samstrikk med Snuppa på Novice cardigan/sweater chunky edition. Hun koser seg overraskende mye med strikkinga, og ligger foran meg. Litt av forklaringen er at jeg strikker omganger med økinger og trådskifter på hennes genser.

Gammel 16-01-22, 09:24   #4
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg strikker fortsatt på Konstansekjolen. Har igjen ca. 26 cm på skjørtet. Med 424 masker på omgangen tar det sin tid. Ermer gjenstår etterpå. Blir noen omganger på pulsvarmerne hver dag også. T-banestrikk.

Den var veldig fin! Kanskje jeg har noe restegarn som kan brukes..

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg strikker på høstflettesokk nummer to, i tillegg til samstrikk med Snuppa på Novice cardigan/sweater chunky edition. Hun koser seg overraskende mye med strikkinga, og ligger foran meg. Litt av forklaringen er at jeg strikker omganger med økinger og trådskifter på hennes genser.

Så koselig å strikke sammen.

Jeg har en halvveis plan om å dra frem garnlageret mitt og lage noen prosjektposer. Må rydde på kontoret først.

Gammel 16-01-22, 15:59   #5
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Bare ermer igjen. Ganske raskt prosjekt. Hadde håpet å være ferdig i dag, men må ut en tur.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2A599B46-2A49-416D-8F8E-4397B5E1285E.jpg (20,1 KB, 28 visninger)
Gammel 16-01-22, 19:30   #6
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Uff, høres slitsomt ut, Cuya. Jeg hadde sikkert droppet av underveis.

Jeg holder på med en Ankers jakke mysize i et hvit+høstspettet garn, og er litt usikker på om det blir fint..

Gammel 16-01-22, 20:01   #7
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Uff, høres slitsomt ut, Cuya. Jeg hadde sikkert droppet av underveis.

Jeg holder på med en Ankers jakke mysize i et hvit+høstspettet garn, og er litt usikker på om det blir fint..

Vanskelig å si uten bilde?

Gammel 16-01-22, 20:05   #8
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Vanskelig å si uten bilde?

Jeg får ikke til bilder på FP i moderne tid, dessverre
Må nok finne ut av det selv

Gammel 16-01-22, 20:06   #9
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg får ikke til bilder på FP i moderne tid, dessverre
Må nok finne ut av det selv

Det er jo du som skal gå med den, så uansett viktigst at du liker den?

Gammel 16-01-22, 20:24   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble ferdig med Ingen dikkedarer cardigan fra PetitKnit og den ble akkurat så myk og fantastisk som jeg drømte om. Så da var det verdt den svimlende garnprisen.

Nå er jeg i gang med Marius-votter til knerten. I de utrolig spennende fargene svart og hvit.

Gammel 16-01-22, 23:28   #11
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg ble ferdig med Ingen dikkedarer cardigan fra PetitKnit og den ble akkurat så myk og fantastisk som jeg drømte om. Så da var det verdt den svimlende garnprisen.

Nå er jeg i gang med Marius-votter til knerten. I de utrolig spennende fargene svart og hvit.

Den jakken ble kjempefiiiin

Gammel 16-01-22, 23:29   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med sokker til poden i str 44….

Skal starte på denne

http://filcolana.dk/sites/default/files/HR_RavNO1.pdf

Gammel 17-01-22, 09:15   #13
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lyst til å strikke en Ingen Dikkedarer cardigan, men trenger et alternativ til Arwetta og Tilla fra Filcolana. Noen tips?

Gammel 17-01-22, 09:20   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg har lyst til å strikke en Ingen Dikkedarer cardigan, men trenger et alternativ til Arwetta og Tilla fra Filcolana. Noen tips?

Jeg strikket den i Arwetta og Thilia og betalte en formue. 007 har strikket den i garn fra Drops som har en helt annen pris, og hun sa at det hadde blitt veldig fint.

Gammel 17-01-22, 10:12   #15
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal i gang med teststikk på denne herligheten, men hverken jeg eller jentungen som skal ha den klarer å bli helt enig om farge, skal strikke den i double Sunday, hun sier fargen Marsipan mens jeg heller mot Kardemomme. Noen som har sett disse i levende live og vil mene noe om farge?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 17-01-22, 22:45   #16
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Fikk strikket litt på Rav jakken før jobb, kommet noe lengre nå.
Nydelig fargespill sammen

ABA010FD-7980-44A3-8651-AB0F4B414666.jpg

Gammel 18-01-22, 09:19   #17
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Vedlegg 66562

Åh, det var nydelig farge! Spennende å sette sammen to såpass ulike farger, men svært heldig resultat i hverfall

Gammel 18-01-22, 09:27   #18
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i gang med Dolomitt-genser. Meget skeptisk til garnet, som er alpakka. Jeg liker best saueull eller mohair. Men gir det en sjans. Strikker i hvitt og gammelrosa-nyanser.

Vedlegg 66562

Nyyydelig. Du må vise bilde igjen når alle fargene er i bruk!

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 18-01-22, 09:32   #19
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker Taormina-jakken i en ganske knall korall-farge. Den tror jeg blir fin til sommerkvelder.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 18-01-22, 13:13   #20
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg holder fremdeles på med Cardigan no.6 i nydelig grønnfarge til meg selv, men så blir det stadig født babyer i min omgangskrets, så nå holder jeg på med romper nummer to etter jul.

Først en fin sennepsgul, nå en i gammerosa.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 0.jpg (56,8 KB, 13 visninger)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.