Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 20:34   #881
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Takk for tipset, skal sjekkes ut! Jeg har et par babyklesprosjekter til egentlig, må bare få kjøpt garn. Nå har jeg snart flere fridager på rad og så permisjon, så da må det bli noe ordnings! Jeg er jo ikke på deres strikkenivå, så her blir det enkle saker.

Gammel 16-05-11, 21:03   #882
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gått antakelig altfor optimistisk igang på ei lue til Knerten. Overoptimistisk fordi det er ei "bunadslue" lagt opp sånn i sjutiden 16. Mai... Og nei, bunadsskjorta og dressskjorte er ikke strøket enda, så jeg kan ikke baaaaaare strikke frem til leggetid heller....

Gammel 31-05-11, 18:28   #883
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har endelig begynt på jakka jeg villa ha:

Min blir i babymerino og kid-silk fra garnstudio. Og så blir den RØD. Håper dette er et greit tvprosjekt, det ser slik ut. Den blir i alle fall varm nok, merker jeg.

Gammel 31-05-11, 18:32   #884
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den har jeg lyst til å strikke etterhvert, slaraffen.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 05-06-11, 21:14   #885
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gjort ferdig et ullskjerf, som om man trenger sånt i disse dager:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 05-06-11, 21:20   #886
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har gjort ferdig et ullskjerf, som om man trenger sånt i disse dager:

Kjempelekkert! Tror jeg har lyst på et slikt selv.

Selv strikker jeg luer for tiden, skal ha 5 luer av denne typen:

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 05-06-11, 22:56   #887
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker den til høyre her til knerten. Han ville ha den i brun og grønn, og det får han. Den ser ut til å bli veldig fin.

Gammel 05-06-11, 22:57   #888
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Selv strikker jeg luer for tiden, skal ha 5 luer av denne typen:

Mønster?

Gammel 05-06-11, 23:38   #889
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er igang på enda ett av disse babyteppene...

Det lille, som er meninga skal sendes til neonatal avdeling, er ferdig, jeg har bare ikke festet trådene i begge ender, og derfor ikke vasket det og gjort klart til sending, selv om det har vært ferdig lenge...

Og så har jeg altså begynt på et nytt, siden jeg skal bli tante i oktober, og har gjort det til en fast greie at babyer det er naturlig å gi sånn gave til, får et slikt teppe av oss. Veldig glad jeg fikk lukta utav mikro sitt etter at hun spydde tran på, har fortsatt litt jobb igjen med flekkene da egentlig, men det brukes.

Dere strikker så mange fine ting, forskjellige ting. Jeg strikker visst bare babytepper...

Gammel 06-06-11, 09:37   #890
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Mønster?

2 rett, 2 vrang rundt og rundt og rundt....
Mønsteret ligger her.

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 15-06-11, 22:04   #891
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker Bobbie hansker i gave til spes.peden til læreren til lillegutt, oppskrift på Ravelry. Det er disse (bilde lånt fra websiden til designeren):

Men SE så fint det blir da!!! Jeg har ikke strikket denne typen mønster før (linen stitch, tro? En variant av det hvertfall - ikke like "tett") og det blir bare så fint! Jeg trodde dette var et litt døllt burgunderblågrønt garn, men dette blir jo helt nydelig

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bilde-68.jpg (122,8 KB, 363 visninger)

Sist redigert av m^2 : 15-06-11 kl 22:10.
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 15-06-11, 22:09   #892
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble jo helt voldsomt svært, hvordan endrer jeg størrelse??

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 16-06-11, 15:50   #893
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Å, jeg har også lyst til å strikke Bobbie! Har hatt dem på lista lenge, og har passende Wollmeise i lageret... Men så var det tiden da! Lista over alt jeg har lyst til å strikke blir bare lengre og lengre.

De blir flotte m^2! Vi må få se ferdigbilde!

Jeg skal straks begynne på Annis, det sjalet som Jålebeinet viste lenger oppe i tråden. Det skal bli 40-årsgave til ei venninne.

Gammel 18-06-11, 10:40   #894
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var utrolig fine vanter!

Gammel 18-06-11, 11:07   #895
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er såvidt begynt å strikke igjen etter et hardnakket leddgiktsangrep, og har gjenopptatt arbeidet med en genser fra Sandnes Klassikere. Strikker denne i petrol og naturhvit tynn alpakka:

Retz er ikke aktiv  
Gammel 18-06-11, 11:15   #896
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver å strikke ferdig påbegynte prosjekter, men klarte å starte på et nytt prosjekt i går også. Strikker denne i minste størrelsen og i lilla.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 18-06-11, 13:31   #897
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Kjempefin, amylin! Hva heter den?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 19-06-11, 14:47   #898
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

m^2, den ble veldig fin og den var utrolig rask å strikke. Hjalp selvfølgelig litt at jeg strikket minste størrelse, da. Den heter Elenka og mønster ligger ute gratis på Knitty.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 19-06-11, 16:09   #899
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg strikker denne fra Dale som er designet av Tine Solheim:

Gammel 19-06-11, 17:35   #900
Malama

Malama sin avatar

Standard

Så utrolig mye fint dere strikker!

Jeg føler jeg er på et evighetsprosjekt med disse babyteppene, det kommer jo stadig nye babyer, og jeg strikker treigt på teppene...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.