Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-12, 20:59   #901
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Er dette ironi?? (støtte til Øygard)

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger...7/#post_256817

Jeg tror ikke det. Altfor usammenhengende skrevet. Virker som det er skrevet i «affekt» og så trykket på send.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:01   #902
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Folk er seg selv nærmest og er livredde for å tape ansikt. Å beklage ville være å innrømme at de tok feil og sånt er skummelt.

Gammel 16-10-12, 21:02   #903
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får jo et bilde av at han får uforholdsmessig mye støtte i hjembygda, men det er sikkert et skjevt bilde som tegnes i media også. De som sitter der i sjokk og vantro og som på den ene siden ikke kan forstå dette og på den andre siden ikke vil forhåndsdømme og som rett og slett trenger tid på å fordøye, de sier neppe veldig mye høyt i riksmedia.

Gammel 16-10-12, 21:02   #904
Slettet bruker
Passiv

Standard

Inntrykket mitt av at han har sterkere støtte enn man kunne forvente stammer litt herfra og derfra. Litt fra innlegg som de tidlig i tråden her. Dels fra AP lokallag som ønsker ham velkommen tilbake til bygda. Fra all støtten han har fått fra folk som har stemt ham inn i ordførerrollen og fra mange, mange, mange sitater i media som alle går på at han har full tillit.

Gammel 16-10-12, 21:03   #905
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg vil bare høre hvorfor dere mener vi støtter ham så innmari? Hvor kommer det inntrykket fra?

I den grad folk fra stedet har uttalt seg, har uttalelsene i all hovedsak støttet opp om ordføreren, eller i hvert fall ikke tatt avstand fra det han har gjort. Så for min del savner jeg å se ansikter og høre røster fra Vågå som på en tydelig måte tar avstand fra det han har gjort, og heller velge å vise støtte til den unge jenta/barnet i saken.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:04   #906
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Kan du være så snill å begrunne den påstanden?

Hilsen Lhi-My, vagvær (altså innbygger i Vågå)

Trenger den påstanden begrunnes? Jeg sa NOE, ikke alt. De fleste kjenner vel dette som et fritt tilpasset sitat fra den store skald.

Den godviljen som skal til for å i det hele tatt lete etter forsvar for de skypesamtalene, eller tolke det stammespråket til å være uskyldig. At noen synes det er ok for en "familievenn" på 50 å dele seng med en 14 åring.

Det er en ung jente, selv om det var oppspinn det var snakk om, noe jeg ikke lenger tror så er måten jentas venner er blitt behandlet på, at rektor tar side i saken. Måten læreren uttaler seg på.

Den adferden læreren i dag beskrev burde ha vekket bekymring fra læreren der og da. At det er greit å gi elever oppgaver som går ut på å telle pupper, og at det er galt av foreldre å reagere på det.

At folk ikke ser at man snakker om et barn her. Om alt var oppspinn og innbilding er hun fremdeles et barn og den motstanden hun og familien har opplevd er hårreisende.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:04   #907
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg skal svare skikkelig på Tallulahs spørsmål over her, må bare få ungene i seng først. Jeg vil bare høre hvorfor dere mener vi støtter ham så innmari? Hvor kommer det inntrykket fra?

Fra slike historier: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.8357246

Jeg skjønner at det ikke gjelder 100% av innbyggerene, men de som støtter ordføreren har tatt veldig mye plass i media siden i fjor høst. Stefaren hennes vitnet i retten om ryktespredning, og at de har følt seg utsatt for "makta".
De som har vært nøytrale, har mer holdt meningene sine for seg selv. Har de vært redd for å få føle sladder på sin egen kropp, og hva konsekvensene kan bli for dem?
Jeg vet ikke, det er mulig at folk på gata i Vågå har støttet jenta og sagt at en må ta vare på henne, at selv om hun har løyet er hun et barn og trenger hjelp. De har ikke tatt opp mye spalteplass.
Hennes lærer følte seg utsatt for påtrengende oppmerksomhet fra henne. Han assosierte det ikke med at overgrepsutsatte barn ofte får en seksualisert adferd. Det burde heller styrke hennes sak? Jeg finner det svært merkelig, også at rektor har uttalt seg at han støtter Rune privat. Her har mange i høye posisjoner valgt side, mener jeg.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:13   #908
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Uff, jeg legger ved altfor mange linker. Jeg har vært så opptatt av dette. Jeg lover at dette blir siste link på en stund... Jeg må gjøre ting og kan ikke sitte her og taste mer.

Jeg får litt vond smak i munnen, og føler at dette blir litt vel mye selvros. Les nest siste avsnitt:

Sitat:

Når jeg får spørsmål om Øygard-saken, skal jeg svare at folk i Vågå har håndtert en opprivende sak på en god måte. Det har vi gjort ved å ha tillit til at rettssystemet vil avgjøre saken på en rettferdig måte, samtidig som det ikke har vært noen forhåndsdømming eller bygdesnakk. Det gjør meg stolt av å bo i Vågå.

http://fjellflyt.wordpress.com/2012/...mdomme-reddes/

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:17   #909
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Ja, det kan nesten virke som om sympatien er flyttet fra ordføreren til selve Vågå. Det er mulig det er mange som sympatiserer med jenta, men de har ikke klart å profilere seg like sterkt.

Gammel 16-10-12, 21:20   #910
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde synes det var en veldig fin bloggpost, om det ikke var for slutten, som jo må sies å være ren løgn?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:38   #911
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi skal være litt forsiktige med å gjøre hele storsamfunnet vårt til en bygd der bygdedyret herjer. Jeg vet virkelig ikke om jeg hadde klart å områ meg i det tempoet vi krever av folk i Vågå om jeg hadde opplevd ordføreren slik de har opplevd ham over tid.

Jeg mener ikke at mannen er uskyldig. Men jeg tror det er viktig å anerkjenne hvor manipulert man kan bli når man er nær situasjonen selv og vise forståelse for at erkjennelsen av realitetene tar tid. (Det vil IKKE si at det er greit å snu ryggen til jenta. Jeg snakker om fravær av fordømmelse av ordførerens handlinger.)

Kanskje vil det være nyttig å øke forståelsen for hvordan grooming og manipulering skjer? For jeg tror at dersom man er klar over at man kan bli lurt så vil man også være mer på vakt for det. Noe som kan komme flere barn til gode. Av alle de som nå sitter og fordømmer ordføreren og de som tror på ham så hardt er det ganske sikkert en og annen forelder som ikke ser at h*n selv er manipulert av en overgriper nær seg og barnet sitt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:38   #912
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Jeg får litt vond smak i munnen, og føler at dette blir litt vel mye selvros. Les nest siste avsnitt:
http://fjellflyt.wordpress.com/2012/...mdomme-reddes/

Kommentarfeltet viser at folk som ser ut til å kjenne Vågå godt mener det har vært mye forhåndsdømming og sladder på bekostning av jenta.
Eksempler:

Sitat:

Når saka ble kjent, tok for mange parti på forhånd, og tonen var hos flere “det tror jeg ikke på”. Ottadalsradioen m.m. var med på å fyre opp en mistillit til jenta.
For meg er dette forhåndsdømming.

Sitat:

At en del av innbyggerne i Vågå ikke kan forstå at selv den hyggelige naboen kan ha dystre hemmeligheter og “sorte sider”, er nettopp problemet i Vågå.
At så mange i en bygd tar parti og gjør det vanskelig for den unge jenta, lenge før rettssaken. Det er en del av bygdehelvete enkelte steder.
En liten bygd har gode og dårlige sider, saken nå viser helt klart den dårlige siden.
Hva slags signaler sender Vågå til sine unge? -At her aksepterer vi griseprat og slibrig kontakt mellom godt voksne og mindreårige?
Rett skal være rett, jeg skal ikke dømme alle i Vågå, men altfor mange tok parti og forhåndsdømte. -Forhåndsdømming er ofte det en ser som det negative med et bygdesamfunn.

Sitat:

Jeg er enig i at vi skal løfte fram det som er godt og fint ved Vågåbygda – og det er mye!! Heldigvis kan ingen enkeltperson ødelegge bygdas mange og gode kvaliteter.
Samtidig har det kommet fram grums i forbindelse med denne saken, som vi ikke bare bør feie under teppet. Dette er holdninger som går helt til topps i kommunen, og som ikke er forenlige med et godt bosted – for alle.
Hva kan vi gjøre for at unge jenter (og gutter med..) i framtida kan kjenne seg trygge nok til å anmelde overgrepssaker – uten å bli utsatt for mistenkeliggjøring og rykteflom? At de kan kjenne seg sikre på at posisjon og makt ikke bestemmer hvem som får støtte i lokalsamfunnet?

Sitat:

Jeg forstår at du står for det du har skrevet, men like fullt tar du nok feil i påstanden om at folk flest har overlatt skyldspørsmålet til retten. Det er mange bygdefolk som har tatt parti for ordføreren, og som har hevdet at jenta farer med løgn, er et “problembarn”, osv. De siste av slike kommentarer hørte jeg så sent som før helgen..

Gammel 16-10-12, 21:41   #913
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok "den andre siden" av Vågå vil tre frem så snart rettsaken er over ja, for jeg er sikker på at den finnes. At mange også har endret sitt syn underveis, om enn de var sjokkert og nektet å tro at det kunne være noe sannhet her, vil snu. Man må vel gi det tid, det er et lite sted og stort sjokk.

emm er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:52   #914
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Så, da skal jeg forsøke å svare på Tallulahs spørsmål om hvor jeg står i saken.

Jeg har skrevet to innlegg i denne tråden tidligere. Jeg burde sikkert latt være å skrive noe som helst både den gang og nå, men det er vanskelig å la være å engasjere seg i en sak når man er følelsesmessig engasjert. Og følelsesmessig engasjert er jeg i kraft av at jeg bor i en kommune som har fått et svært negativt rykte på seg pga denne saken. Jeg er ikke engasjert av andre grunner. Jeg føler for å poengtere at jeg ikke kjenner noen av partene i saken privat. Jeg har ingen tilknytning til noen av dem på noe vis.

Jeg synes det er ganske drøyt å tolke innleggene mine til at jeg støttet Øygard den gang. Det var iallefall ikke det jeg mente, men det var svært vanskelige innlegg å skrive, så det er mulig jeg uttrykte meg galt. Jeg har aldri støttet Øygard i betydningen av å mene han er et uskyldig offer det er synd på og at jenta lyver. Jeg har etter fattig evne forsøkt å forholde meg så nøytralt som det overhodet har vært mulig. Nøytralitet i en slik sak er absolutt ikke svart-hvitt eller enkelt på noen måte og dette har vært en forferdelig vanskelig sak å forholde seg til som innbygger i Vågå.

Ingen i Vågå har hatt mulighet til å vite at ordføreren har sittet på ordførerkontoret med buksa på knærne og pratet skit på Skype med en jentunge. Hvordan kunne vi visst det? Vet alle i Oslo hva Fabian Stang gjør bak lukkede dører på sitt ordførerkontor? Selv om bygda er liten, er det ingen som vet alt om de ca 3.800 innbyggerne her. Jeg har ikke engang visst hvilken hus ordføreren bodde i før jeg så bilde i VG nå sist uke. Jeg har heller aldri visst, og vet fortsatt ikke, hvem jenta i saken er. Jeg vet hvilken kommune hun kommer fra (hun er jo ikke fra Vågå) og jeg vet hvilken skole hun går på (heller ikke i Vågå), men ellers vet jeg ikke mer om jenta og hennes familie enn det som har stått i avisene. Før saken kom opp, visste jeg at ordføreren hadde en jente han og kona hadde ofte besøk av. Jeg visste som sagt ikke hvem jenta var eller hvorfor hun var hos dem. Jeg visste heller ikke hvor ofte hun var der. Jeg visste ikke at hun var med på turer osv. Jeg kan ikke svare på hvor mye folk flest visste om dette i Vågå, men jeg tror ikke mitt kunnskapsnivå var så mye annerledes enn andre "vanlige" innbyggere i Vågå. Jeg tror rett og slett ikke folk flest visste så mye om dette forholdet mellom Øygard og jenta.

Øygard ble valgt til ordfører i bygda FØR han ble anmeldt. Hadde folk hatt den informasjonen de har i dag før valget, hadde han aldri blitt valgt. Jeg har registrert at både Øygard og Mette Yvonne Larsen har hevdet at han har hatt full støtte i bygda, men det er ren løgn og propaganda. Det går ikke an å bruke valgresultatet som et mål på hvem som støtter ham etter at han ble anmeldt. Han har hatt sin tilhengerskare og noen av dem har vært svært høylytte, ubehagelige og i noen tilfeller direkte stygge. Jeg håper inderlig disse opplever den dårlige samvittighets pinsler for tiden! Virkelig! Det blir likevel veldig feil å tenke at disse høylytte skråsikre menneskene er representative for folk flest i Vågå. Slik har det ikke vært verken før rettssaken eller nå etter rettssaken. Før rettssaken opplevde jeg at de aller fleste forsøkte å forholde seg noenlunde nøytrale. Det har faktisk vært veldig lite snakk om denne saken i Vågå det siste året. Jeg tror det har vært mer snakk og fokus på saken i bygda der jenta kommer fra. Etter at opplysningene om Skype-samtalene kom, opplever jeg at folk i Vågå har valgt side ganske tydelig og da i favør av jenta og ikke Øygard. Folk er forbanna, skuffa, sinte over at han har opptrådt på den måten. Folk er også rasende over at han så aktivt har forsøkt å gi inntrykk av at alle støtter ham. Han har jo indirekte stemplet oss ganske grundig.

Jeg forsøker ikke å unnskylde de som har vært stygge i denne saken. Man finner de også i Vågå. Det er likevel viktig at ikke hele bygda stemples. Det er ikke Vågåbygda som er for retten, det er ordføreren. Det er to ulike ting. Det kan godt hende at man i etterpåklokskapens ånd kan peke på ting som Vågåsamfunnet kunne gjort annerledes, men samtidig ser jeg ikke at jeg som privatperson kunne handlet så mye annerledes enn hva jeg har gjort. Det har vært en fryktelig vanskelig sak å forholde seg til og jeg har ikke på noen måte kunnet påvirke de avgjørelsene som våre folkevalgte gjorde etter valget.

Jeg skjønner også at det har vært vanskelig for politikerne i bygda. Husk at ingen av disse er yrkespolitikere. Dette er folk som mer eller mindre tilfeldig har havnet i kommunestyret/styret i Ap lokalt. Det er lærere, snekkere, gardbrukere og andre som har hatt politikk som ubetalt hobby. Mange av de ble valgt inn i kommunestyret få dager før denne saken sprakk og mange av de har null politisk erfaring. De fikk en forferdelig debut og en fryktelig vanskelig oppgave som sin aller første sak. Jeg tror de alle nå ser at de burde tatt et annet valg den gang, men med den informasjonen de da hadde, skjønner jeg at ting ble som det ble.

Jeg tenker ellers at det viktigste akkurat nå er at rettssaken blir så god som mulig. Det er viktig, for alle parter, også lokalsamfunnet, at ingen kan komme i ettertid og si at rettsavgjørelsen ble påvirket og dermed ikke ble riktig. Jeg tenker derfor at det kanskje er like greit at han venter med å trekke seg til saken er over dersom han mener det gir en riktigere rettsbehandling. For Vågå spiller det ingen rolle om han er permittert ordfører i noen få uker til. Vi har levd med en midlertidig løsning i et år nå og takler nok noen uker til også. Jeg skjønner APs behov for å markere avstand, men tenker at det er viktigere nå at rettssaken blir optimal. Jeg er ikke et sekund i tvil om at Øygard på en eller annen måte må fjernes som ordfører. Han vil aldri kunne fungere i den rollen igjen og det tror jeg han egentlig skjønner sjøl også. Jeg kan ikke engang skjønne at han kan ha noen framtid i bygda her. Han har sittet i frivillig husarrest hele det siste året. Jeg tror knapt han har vært sett offentlig. Det vil vel også bli situasjonen framover dersom han ikke blir fengslet. Han er politisk død i Vågå og jeg tviler også på at han har en sosial framtid her. Det er selvsagt ingen som vil hindre ham i å bo her, men jeg tror folk vil tenke seg godt om før de har noe kontakt med ham.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 21:57   #915
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Mitt inntrykk kommer av blant annet det du skrev her i tråden i høst. Og at det for eksempel verserer et rykte på Twitter om at noen i vågå AP ikke er enige i at han skulle fratre, men så seg enig i å råde ham til å vurdere stillingen sin. Jeg har hørt via utflytted vågvær at det har vært stygg sladder og ryktespredning om jenta og familien hennes både på skole, sentralt i kommunen og i ordførerens store vennekrets. Det forundrer meg ingen har gått ut og beklaget dette etter fredagens avsløringer.

Men hva var det i det jeg skrev som ga det inntrykket? Jeg har lest de to innleggene jeg skrev nå, og jeg har problemer med å forsto hvordan dere har tolket meg.

Jeg kunne gjerne innrømmet det om jeg hadde skiftet side i denne saken, men jeg mener at jeg ikke har gjort det og dermed blir det veldig rart å skulle unnskylde noe som helst.

Rykter på Twitter vet jeg ikke noe om, jeg har ingen Twitter-konto.

Jeg kan selvsagt heller ikke svare for alle rykter i bygda, men JEG har ikke hørt så mye rykter om dette. Mulig jeg bare er fjern, men jeg har faktisk ikke fått med meg alle disse ryktene. Noe har jeg hørt, og det er ting som også er bekreftet i rettssaken, men ut over det har iallefall ikke jeg fått med meg disse ryktene. Det er mulig det henger sammen med at jenta ikke går på skole i Vågå og at familien ikke er herfra. Jeg vet ikke.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 22:02   #916
Anuk

Anuk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for et saklig og ryddig innlegg Lhi-My.

Anuk er ikke aktiv  
Gammel 16-10-12, 22:03   #917
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at dette ikke er svart-hvitt, og jeg synes det er interessant å lese det du skriver. Men jeg reagerte også på det første innlegget ditt.

Jeg har prøvd å formulere et innlegg om dette, men valgte å slette det igjen da jeg synes det er fryktelig vanskelig å skrive offentlig om en sak som jeg er såpass nært oppi uten å røpe for mye. Jeg vil bare helt kort si at denne saken oppleves veldig annerledes for oss som er fra denne bygda enn hva den gjør for de som kjenner den kun fra media. Dette preger selvsagt de uttalelsene som er gitt og de beslutningene som tas også.

Med det i tankene forstår jeg forsåvidt lokalstyrets vedtak, men jeg tenker samtidig at det spiller liten rolle hva de vedtar i denne saken. Det er såpass sterke signaler fra fylkesparti og sentrale hold om at ordføreren skal over i permisjon når sykemeldingen hans er over, at jeg tror det blir svært vanskelig å gå mot dette.

Du skriver at du forstå vedtaket som ga en overgrepsanmeldt mann full tillit. For meg er det et klart signal om at de tror på ham - og at de ikke tror på anklagene. For meg virker det som om du hinter om at du vet noe (du sier at du er nært oppi saken) som gjør at du mener det var riktig å gi ham full tillit.

Gammel 16-10-12, 22:03   #918
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var interessant å lese det du skrev, Lhi-My. For meg som bymenneske er det nok lett å tenke at i en pitteliten bygd vet alle alt om alle. Og det gjelder sikkert for noen, men det er vel de samme som vet alt om alle uansett om de bor i en by eller bygd...

Gammel 16-10-12, 22:03   #919
Slettet bruker
Passiv

Standard

Takk for at du belyste, Lhi My.

Gammel 16-10-12, 22:04   #920
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Ja, og jeg skjønner at jeg kan ha misforstått altså, men det var slik jeg leste deg da denne diskusjonen startet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.