|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#901 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Jeg tror ikke det. Altfor usammenhengende skrevet. Virker som det er skrevet i «affekt» og så trykket på send. |
|
|
|
|
#902 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFolk er seg selv nærmest og er livredde for å tape ansikt. Å beklage ville være å innrømme at de tok feil og sånt er skummelt.
|
|
#903 |
|
maler
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMan får jo et bilde av at han får uforholdsmessig mye støtte i hjembygda, men det er sikkert et skjevt bilde som tegnes i media også. De som sitter der i sjokk og vantro og som på den ene siden ikke kan forstå dette og på den andre siden ikke vil forhåndsdømme og som rett og slett trenger tid på å fordøye, de sier neppe veldig mye høyt i riksmedia.
|
|
#904 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeInntrykket mitt av at han har sterkere støtte enn man kunne forvente stammer litt herfra og derfra. Litt fra innlegg som de tidlig i tråden her. Dels fra AP lokallag som ønsker ham velkommen tilbake til bygda. Fra all støtten han har fått fra folk som har stemt ham inn i ordførerrollen og fra mange, mange, mange sitater i media som alle går på at han har full tillit. |
|
|
#905 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I den grad folk fra stedet har uttalt seg, har uttalelsene i all hovedsak støttet opp om ordføreren, eller i hvert fall ikke tatt avstand fra det han har gjort. Så for min del savner jeg å se ansikter og høre røster fra Vågå som på en tydelig måte tar avstand fra det han har gjort, og heller velge å vise støtte til den unge jenta/barnet i saken. |
|
|
|
|
#906 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Trenger den påstanden begrunnes? Jeg sa NOE, ikke alt. De fleste kjenner vel dette som et fritt tilpasset sitat fra den store skald. |
|
|
|
|
#907 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fra slike historier: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.8357246 |
|
|
|
|
#908 |
|
Medlem siden: Sep 2011
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeUff, jeg legger ved altfor mange linker. Jeg har vært så opptatt av dette. Jeg lover at dette blir siste link på en stund... Jeg må gjøre ting og kan ikke sitte her og taste mer.
|
|
|
|
|
#909 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, det kan nesten virke som om sympatien er flyttet fra ordføreren til selve Vågå. Det er mulig det er mange som sympatiserer med jenta, men de har ikke klart å profilere seg like sterkt.
|
|
#910 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg hadde synes det var en veldig fin bloggpost, om det ikke var for slutten, som jo må sies å være ren løgn?
|
|
|
#911 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tror vi skal være litt forsiktige med å gjøre hele storsamfunnet vårt til en bygd der bygdedyret herjer. Jeg vet virkelig ikke om jeg hadde klart å områ meg i det tempoet vi krever av folk i Vågå om jeg hadde opplevd ordføreren slik de har opplevd ham over tid.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
#912 |
|
This is normal!
|
Kommentarfeltet viser at folk som ser ut til å kjenne Vågå godt mener det har vært mye forhåndsdømming og sladder på bekostning av jenta.
|
|
|
#913 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg tror nok "den andre siden" av Vågå vil tre frem så snart rettsaken er over ja, for jeg er sikker på at den finnes. At mange også har endret sitt syn underveis, om enn de var sjokkert og nektet å tro at det kunne være noe sannhet her, vil snu. Man må vel gi det tid, det er et lite sted og stort sjokk. |
|
|
|
|
#914 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSå, da skal jeg forsøke å svare på Tallulahs spørsmål om hvor jeg står i saken. |
|
|
|
|
#915 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Men hva var det i det jeg skrev som ga det inntrykket? Jeg har lest de to innleggene jeg skrev nå, og jeg har problemer med å forsto hvordan dere har tolket meg. |
|
|
|
|
#916 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeTakk for et saklig og ryddig innlegg Lhi-My. |
|
|
|
|
#917 |
|
This is normal!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er enig i at dette ikke er svart-hvitt, og jeg synes det er interessant å lese det du skriver. Men jeg reagerte også på det første innlegget ditt.
Du skriver at du forstå vedtaket som ga en overgrepsanmeldt mann full tillit. For meg er det et klart signal om at de tror på ham - og at de ikke tror på anklagene. For meg virker det som om du hinter om at du vet noe (du sier at du er nært oppi saken) som gjør at du mener det var riktig å gi ham full tillit.
|
|
|
#918 |
|
Shake it out!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet var interessant å lese det du skrev, Lhi-My. For meg som bymenneske er det nok lett å tenke at i en pitteliten bygd vet alle alt om alle. Og det gjelder sikkert for noen, men det er vel de samme som vet alt om alle uansett om de bor i en by eller bygd...
|
|
#919 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeTakk for at du belyste, Lhi My. |
|
|
#920 |
|
This is normal!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, og jeg skjønner at jeg kan ha misforstått altså, men det var slik jeg leste deg da denne diskusjonen startet.
|
![]() |
|
|